Gjest Mae Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Hei, min farfar har for noen dager siden hatt et ganske hardt hjerneslag. Har drevet og rotet litt rundt på disse sidene nå for å finne informasjon om det, men blir litt forundret. Omtrent i alle artikkler som er skrevet står det at de som har høy risiko for hjerneslag er røykende eller overvektige, har høyt blodtrykk osv. Farfar er 83 år og sprek som en ungdom. Han har all sin tid drevet fysisk aktivitet, faktisk helt til bare timer før slaget rammet ham. Han har drevet tømmerhogst, vært aktiv i innhøsting av poteter og korn på gården og ja... i det hele tatt vært i veldig god fysisk form hele tiden. Hvorfor rammer da dette slaget ham så hardt? Han har problemer med å snakke og har lammelser i høyre del av kroppen. Det har gått en halv uke siden slaget rammet ham, og enda har vi ikke sett de store fremskrittene. Han er oppe og står av og til, men ellers sover han stort sett. Han merker at det er noen der, og hvem det er , men han åpner sjelden øynene. Tror det er vondt for ham også, da jeg og samboeren min var innom ham i går kom en tåre ut av øyekroken hans da jeg fortalte hvem det var. Synes det er så forferdelig og se ham slik. Farfar som alltid har vært "ung og sprek"!! Men, det jeg lurer på er når vi kan forvente å se forbedringer hos ham? Jeg vil ha ham tilbake i livet, tilbake i hverdagen han liker så godt!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37944-farfars-hjerneslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Dessverre er det slik at det å leve et sunt liv ikke betyr noen garanti mot å bli syk. En såkalt "risikofaktor" som f.eks. høyt blodtrykk og røyking øker faren for hjerneslag og hjerteinfarkt, men det at man ikke røyker osv. betyr ikke at risikoen er null. Hvorledes sluttresultatet etter rehabilitering for hjerneslag vil være, kan man først begynne å uttale seg om etter noe uker. Først etter ett år kan man si at nå er det ikke sannsynlig at det blir noen vesentlig mer bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37944-farfars-hjerneslag/#findComment-144556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.