Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 24 år. Lever normalt. Røyker ikke og prøver å mosjonere jevnlig.

Jeg er i lang tid nå (8-9 mnd) hatt sporadiske blødinger ved avføring. Blodet er lyst og flytende. Jeg kjenner hermorider, særlig når jeg har hatt avføring(indre?) Kjøpte salve for dette(ikke påvist hermorider av lege) for ca 4-5 mnd siden blødingene ble mindre hyppige da, men er fortsatt der. Til tider er det relativt mye blod (ikke bare noen dråper)

Jeg har også hatt et ubehag (ikke smerter) i brystregion, og i den siste tiden i maveregionen. Jeg fikk i sommer tatt brystrøntgen pga ubehaget i brystet, men det så normalt ut. Jeg begynte i ny jobb i februar, sitter mye foran pc nå kan dette føre til ubahag i muskler pga ensformig arb.stilling?

Syldes disse symptomene bare hermorider og arb.stilling, eller kan det vær noe mer alvorlig som kreft i mage. tarmer eller kjertler? Bør jeg gå til lege enda en gang med dette?

Håper på svar da jeg går rundt og engster meg litt.

mvh

Aikos

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37950-blodubehag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Man bør kontakte lege når man har blod i avføringen. Som du skriver skyldes slike blødninger ofte hemorroider og kreft er sjelden i din alder. Det er likevel viktig å være på den sikre siden.

Ubehag i brystregionen skyldes ofte muskelstramninger på grunn av stress, bekymringer etc. Det finnes imidlertid mange andre mulige forklaringer som halsbrann, hjertesykdom, stressmage etc.

Som du forstår synes jeg du bør kontakte legen din for en samtale. Det er gode muligheter for at symptomene skyldes uskyldige tilstander, men bør være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37950-blodubehag/#findComment-143945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...