Gå til innhold

har han rett paa arb.ledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

jeg og min fraske samboer skal flytte til Norge i slutten av aaret. Han har sagt opp sin jobb her i Frankrike (innen informatikk), for aa bli med meg og vaar datter paa 1 aar til Norge. Grunnen til at

vi vil flytte til Norge er at min utdannelse som forskolelerer ikke er godkjent her nede, saa for meg er det vanskelig aa finne jobb. Jobber naa paa en internasjonal skole en formiddag i uken, og er lonnet fra Fr.rike.

Har hort at naar han sier opp sin jobb saa har han ikke krav paa arb.ledighetstrygd, men saa har jeg ogsaa hort at det er unntak hvis han folger sin samboer/ektefelle fordi hun har funnet jobb i et annet eus/eu land, mot at dette kan dokumenteres ved en arb.kontrakt. Og er det i 3 mnd. han har krav paa arb.ledighetstrygd?

Skal han da ha et E301 og et E303 skjema, og er dette skjema han maa skaffe i Fr.rike for avreise? Og vil han da bli lonnet fra Fr. rike eller fra Norge?

Vi har undersokt en del paa egenhaand, og trodd at han skulle ha krav paa arb.ledighetstrygd i 3 mnd.paa grunn av dette kriteriet, men ble i tvil da en venn av oss gjorde det samme for aa dra til Tyskland, og der fikk han beskjed om at han maatte ha jobbet i det landet du flytter til for du kan faa noe stotte.

Hadde vert takknemmelig hvis du kan hjelpe oss med dette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37966-har-han-rett-paa-arbledighetstrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...