Gå til innhold

Langvarig bekkenløsning

Anbefalte innlegg

...eller kronisk bekkenleddssyndrom, som det også heter.

Jeg fikk bekkenløsning i 4. måned av svangerskapet, for ca 3 år siden.

Dette sliter jeg fortsatt med. Det har vært bedre i en periode hvor jeg hadde en kombinasjon av kiropraktor og fysioterapi, men det ble for dyrt siden jeg måtte betale alt selv.

Symptomene mine er smerter i hele bekkenpartiet med stråling nedover bena, og nå har jeg begynt å miste følelsen i det ene benet fra hofta til tærne; hele benet er numment, og det skremmer meg!

Er dette også et tegn på bekkenleddssyndrom, eller er dette noe annet?

Jeg har vært hos min fastlege, etter "bare" 6 ukers ventetid (dobbelt av tidligere). Nå venter jeg i et par uker på time hos røntgen, og deretter ny venterunde før jeg kommer til legen igjen.

Er redd for å bli så dårlig at jeg ikke kan jobbe, og det er ille siden jeg driver eget firma og ikke får stort i sykepenger...

Vil gjerne høre fra andre som har bekkenløsning, og ikke minst svar fra legen om benet mitt som "forsvinner"!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37975-langvarig-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei, du får visst ikke svar, er forumet halvdødt? Er en utbredt plage og særlig i Norge (Vesten) ser det ut til, fordi det er avleggs med massasje og linding under svangerskapet her. Bekkensammenføyningene svekkes derfor uheldig. Tror det er Nanna Bjørnstad som har en bra bok: Bekkenet på kryss og tvers. Den bør du lese. Og så kan du gjøre mye med å ha riktigst mulig holdning, sitte på riktig måte (spesialstol som likner en sal) etc. Og du kan gå mye på mykt underlag, i myr og lyng når det er bart, i løssnø på ski når det er som nå. Men vær forsiktig med utforbakkene! Nettet har mange artikler, f.eks. søk på iliosachral, pubis pain, postbirth pains etc.

En dansk lege er spesialist på holdninger, tror det er Vestergård, er en bok på Deichman. Ring og be klarinettistbibliotekaren Barbro hjelpe deg!

Lykke til (fra en som har liknende plager, men mye mildere)!

Briv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...