Gå til innhold

hjelp meg please


karry

Anbefalte innlegg

hei jeg er samboer og vi har en datte på 3mnd.vi har hver vår konto.

hans konto har jeg ingenting med sier han og vil jeg ha penger får jeg det.

men i det siste har ikke jeg hatt penger og har spurt han men nå er han sur og gretten og mener eg bruker for masse penger,men pengene som jeg får av han erv til mat,og halvparten betaler eg tilbake når eg får penger dette synest eg er feil.men hver gan eg tar det opp blir han sur.

jeg er redd for å spørre han om penger.

jeg betaler alt til barnet vårt han har ikke brukt mer enn toppen ett par hundre på utgifter på barnet.alt annet som utstyr klær osv har eg kjøp.

han kan finne på å bruke tusenvis på tipping osv og når eg sier at eg og vil bruke penger på noe sier han at eg ikke kan,men han kan grunnet han har mer penger enn meg,

han betaler jo lån osv,eg bruker alle mine penger til mat og ungen og har ingenting til overs å kjøpe noe jeg vil.

jeg har gått med på at eg har mine penger og han har hans,men det er ikke så kjekt når han klager for pengebruket mitt som kun går i mat.

jeg gruer meg til å spørre om penger til melk i morgen..noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Øyensten

Han bruker flere tusen kroner på tipping, mens du må spørre han om penger til mat og så blir han irritert fordi du gjør det når han har sagt at du kan gjøre det? Det høres nå mer ut som om at han vil mye heller bruke penger på seg selv enn sin egen familie.

Og når man bor sammen er det ikke normalt at man deler på pengene uavhengig av hvem som har tjent dem? Sånn er det her i hvert fall.

Men det er sykt av ham og bare bruke maks 200,- på barnet sitt, mens du skal betale resten. Barnetrygden dekker jo knapt litt over halvpaten av det barnet trenger.

Her er det bare han som tjener penger, men jeg får jo det jeg trenger av han, her deler vi pengene likt, uansett.

Det er jeg som stor sett kjøper klær til datteren vår, men det er av både barnetrygden og våres penger. Har dere vurdert familierådgiving? Vi skal til det den 21.

Men dette er egositisk gjort av samboeren din, dette hadde jeg ikke funnet meg i, særlig når du gruer deg til å spørre om penger til 1 liter melk......

Ja ja, lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fyren din ikke er villig til å se at dere bor sammen og har felles ansvar for dere begge og barnet, så hadde jeg sagt til han at jeg hadde gått på trygdekontoret for å søke om hjelp derfra!! Hvis han synes det er OK, hadde jeg nektet å lage mat til han framover...

Kanskje du skal overlate matbudsjettet til han, og se hva han finner ut...???

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære karry!

Det værste er kanskje ikke at du har for lite penger, men at du ikke tør snakke med han om det.

Det rare med penger er at det kan bli symboler på andre ting, f.eks. makt.

Når jeg leste innlegget ditt, begynte jeg å lure på hvorfor samboeren din reagerer som han gjør. Aner du noe av hva som ligger bak hans gjerrige holdning mot deg, og hvordan han samtidig kan bruke store summer på seg selv i tipping? Hvis du forstår noe av det, tror jeg kanskje det er lettere for deg å angripe saken.

Og det synes jeg du skal gjøre raskt. Ta spørsmålet opp med han så direkte du kan. Det gjelder jo både penger i kroner og øre som du trenger, og det gjelder ikke minst din redsel for å spørre han. Dersom han avviser deg, ville jeg overveid å løfte saken høyere opp, til å drøfte det med en 3.person, i familien eller med venner.

Å mase om penger fra sin samboer håper jeg du ikke finner deg i. Får slike uenigheter utvikle seg kan det føre til langt større belastninger for samlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...