Gå til innhold

Jeg føler meg "utvaska"

Anbefalte innlegg

Gjest utvaska

- som ei t-skjorte som har vært rød, men som er vaska feil. Den er nå lyserød og litt skjoldete og fordratt.

Sånn føler jeg meg.

Men jeg har en kropp som nesten aldri er syk. Jeg har en jobb jeg elsker. Barn jeg forguder.

Jeg hater å bli tatt bilde av, for jeg ser ustelt ut. Håret ser uvaska ut, selv om jeg vaska det for få timer siden.

Ansiktet ser litt medtatt ut. Jeg vet ikke hvorfor, for jeg er frisk. Jeg ser at jeg ser... deprimert ut på bilder og på film.

Hvordan i alle dager... jeg er ikke så gammel. Men jeg ser ut som ei gammel dame i et ungt skinn.

Hva skal jeg gjøre for å "piffe" meg opp? Jeg er dårlig med sminke, og liker ikke følelsen av å være sminket.

Minst 8 kg skal bort, det er mye, for jeg er ikke så stor. Men tror den utvaska følelsen kan bedres med vektnedgang.

Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380028-jeg-f%C3%B8ler-meg-utvaska/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flatterende

Gå deg daglige turer, den ekstra mosjonen, den friske luften og litt sol på kroppen

vil gjør at du ser og føler deg kvikkere :-)

Smink deg gjerne litt til daglig, naturlig sminke. Jeg ser så kjedelig ut uten pga jeg ikke har særlig pigmenter ved øynene... lyse vipper og umarkerte øyne, store lyse øyelokk...

så da tegner jeg forsiktig opp øynene, jeg farger og former brynene (naturlig)

har litt naturlig farget øyeskygge og brunsvart mascara på vippene.

Jeg har litt uren hud og litt mørk under øynene, så jeg bruker litt foundation og litt concealer for å skjule litt her og der, litt highlighter under øynene og neserota for å få vekk det mørke, jeg blir fort blank, så bittelitt pudder og kanskje bittelitt rouge for en freshere look, og en naturlig farget lipgloss :)

Klær gjør mye med en og, tørr å gå med farger :)

Nå når man får litt mer farge på kroppen er f.eks. turkis veldig flatterende.

Gjest BeenThereMyself

Få litt sol på kroppen, enten via solarium/ spraytan eller flerr av deg klærne når du er alene og kan slappe av på verandaen.

Se over kostholdet ditt og hva du spiser, spis noe som gir energi, kutt ned på raske karber og sukker. Spis mye grønt.

Drikk vann.

Få hjelp til å finne gode produkter for akkurat din hud, hudkremer og oljer, rens og lignende, gå til noen som _kan_ dette, ikke begynn å velg selv. Har du et godt utgangspunkt trenger du ikke mye sminke annet enn litt mascara, en god foundation og kanskje en fin lipgloss eller svak farget lebestift som gir godt med fuktighet.

Skaff deg en frisørtime og få hjelp til å finne en god shampo. Få deg en god hårkur, klipp tupper og kjør jevnlige kurer utover sommeren. Morrocan oil anbefales (light eller vanlig avh hva type hår du har).

Begynn å tren og kom deg mye ut i frisk luft.

Sørg for å få nok søvn men ikke for mye.

:-)

Gjest ikke så utvaska lenger

Hei, alle sammen!

Nå går det bedre. Jeg fulgte rådene deres, har tatt litt sol og begynt med litt sminke i hverdagen.

Jeg har også blitt flinkere til å vaske håret hver dag, noe som jeg tror jeg bør fortsette med, siden det så fort blir tungt og ser uvaska ut.

Takker for rådene dere ga meg, de hjalp! Det enkleste er ofte det beste! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...