Gå til innhold

Sovner når jeg kjeder meg.

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand

Pleier altid å sovne ca 1 time etter de fleste måltider.Selv med bare 3 kneippskiver og 2 dl lettmelk.

Kan lykkepiller,kaffe eller latskap øke søvnbehovet?

Her ute på landet er det stille og rolig.Så stille at rushtiden er en buss og 5 biler kl 16.30

Bor mellom Glomma og svenskegrensa i Akersghus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380030-sovner-n%C3%A5r-jeg-kjeder-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor svarer du 2 ganger? Kaffe virker noen ganger mot sin hensikt for meg.

''Hvorfor svarer du 2 ganger?''

Sikkert fordi forum-softwaren har en lei tendens til noen ganger å "henge" seg opp.

''Kaffe virker noen ganger mot sin hensikt for meg''

Det høres merkelig ut. Foreslår at du kutter ut kaffe en periode for å se om du blir mindre, eller mer, trøtt da.

Gjest kattepina

Hvis man er på jobb har man jo ikke mulighet til å sovne etter hvert måltid.

Om du ikke jobber, så kanskje du heller skal finne på noe?

F.eks. gå en tur eller en hobby?

Besøke noen kanskje?

Regelmessige måltider så du ikke får lavt blodsukker,

og forsiktig med karbohydratene, de gjør bare at du får mer lyst på søtt.

Og søtt gir høy og rask blodsukkerstigning, og like rask senkning, og denne senkningen gjør deg slapp, trøtt og tiltaksløs...

Hvis du er trøtt, gå deg heller en rask tur. Man får mer energi av å trene, enn å legge seg ned og dorske, det vet jeg av min egen og min manns erfaring. legger man seg nedpå blir man bare trøttere. Å sovne etter kl 15 gjør kroppen innstil tpå at nå er det natt,

og man faller i dypere søvn og kan komme til å sovne lenger, man blir ikke uthvilt.

Ettermiddagslur bør vare maks en halvtime om man skal ha utbytte av den, ellers blir man bare trøttere. Ta deg en liten lur, men kok deg så en kopp kaffe og tygg en bit mørk sjokolade, så går du deg en tur i frisk luft i stedet.

og få i deg masse grønnsaker og frukt nå i denne årstiden,

og pass på væskeinntaket. For lite væske gjør deg trøtt.

Litt musikk er også bra, spill høy musikk man kan danse til, da får du heller lyst til å

danse, rydde, whatever enn å sove :)

Gjest Shira :o)

Mat med mye karbohydrater og sukker gjør at jeg blir svært trøtt en stund etter inntak. Da hjelper det ikke om jeg drikker kaffe som vanligvis får meg oppkvikket.

Løsningen for meg er å gå en tur. Trenger ikke gå raskt, men ut i frisk luft og spasere en runde.

Gjest kattepina

[quote name=Shira :o)' timestamp='1338714461' post='4766949]

Mat med mye karbohydrater og sukker gjør at jeg blir svært trøtt en stund etter inntak. Da hjelper det ikke om jeg drikker kaffe som vanligvis får meg oppkvikket.

Løsningen for meg er å gå en tur. Trenger ikke gå raskt, men ut i frisk luft og spasere en runde.

Apropos temaet, jeg ble kjempetrøtt i stad, skulle rydde og greier, men ble så søvnig at jeg kun hadde lyst til å legge meg nedpå.

I stedet gikk jeg en lang spasertur i regnet,

og kom tilbake og traktet meg litt kaffe, nå føler jeg meg mye mer våken og opplagt,

så nå skal jeg sette i gang og få ryddet litt her :)

Annonse

Gjest kattepina

Er vel sånn som med amfetamin og ritalin. Virker stikk motsatt på hyperaktive og de som ikke er det. :P

Du har sikkert rett... jeg har aldri blitt utredet,

men kan ha en tendens til å være hyperaktiv til tider ;-)

Har prøvd amf en gang og den hadde null effekt...

Gjest Shira :o)

Apropos temaet, jeg ble kjempetrøtt i stad, skulle rydde og greier, men ble så søvnig at jeg kun hadde lyst til å legge meg nedpå.

I stedet gikk jeg en lang spasertur i regnet,

og kom tilbake og traktet meg litt kaffe, nå føler jeg meg mye mer våken og opplagt,

så nå skal jeg sette i gang og få ryddet litt her :)

Det er godt når en blir opplagt etterpå. :o)

Jeg var slik i går, trøtt og tiltaksløs, så hev jeg på meg skoene og møtte en venninne i parken, ruslet en tur og dermed fikk jeg gjort endel i går kveld som jeg sikkert ellers hadde latt ligge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...