Gå til innhold

Trenger ny PC (laptop)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

15

• Sør

10

• XbellaX

7

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Det er jo litt tøvete å komme med så gamle greier, eller hva? Hva sier det om dagens mac'er? Om dagens Asus? Ingen verdens ting!

Annonse

Det er jo litt tøvete å komme med så gamle greier, eller hva? Hva sier det om dagens mac'er? Om dagens Asus? Ingen verdens ting!

En av grunnene til at det er tøvete med så gamle linker er at langt de fleste fabrikasjonsfeil man klaget på hva bærbare fra Apple angår gjaldt MacBook. Det er allment kjent at den hvite plastikken innimellom gikk i stykker. Denne ble tatt ut av markedet for et år siden.

Vet du om Komplett.no er et slikt sted der man får returporto gratis ved reperasjon? Jeg tenker på å kjøpe en Asus der.

Mac anbefales ikke, jeg er ihvertfall ikke fornøyd med min Mac, etter et år nå, det var absolutt ikke verdt de ekstra tusenlappene, og nå skal jeg tilbake til Windows.

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=step3

Der kan du sjekke om den pc`n du ønsker å kjøpe har en enkel direkte-retur. Du kan spare mengder av tid på det.

Gjest prust

Vi kjøpte ny familie-PC i høst, og valgte Acer Aspire 5750. Den kom veldig godt ut i en test i fjor.

Er veldig godt fornøyd med den. Har ikke vært noe trøbbel med den. Eneste bittelille irritasjonsmoment er at on/off-knappen er litt teit plassert, slik at det er fort gjort å komme borti den.

Men ellers går den som ei klokke, er rask og støyfri. Vi har fem brukere på den, bruker den til surfing, lett skolearbeid for barna og lagring av bilder.

Både Asus, Toshiba og Sony ligger foran Apple hva angår pålitelighet for bærbare (etter 3 år).

Med vennlig hilsen

Denne skulle være til deg:

En av grunnene til at det er tøvete med så gamle linker er at langt de fleste fabrikasjonsfeil man klaget på hva bærbare fra Apple angår gjaldt MacBook. Det er allment kjent at den hvite plastikken innimellom gikk i stykker. Denne ble tatt ut av markedet for et år siden.

Denne skulle være til deg:

Ja, og du tror Mac er den eneste som har blitt bedre i løpet av de siste årene?

Det gjelder selvsagt også Asus, Toshiba og andre.

Man kan selvsagt diskutere nøyaktig plassering, men poenget forblir at Mac ikke er i noen egen kategori hva angår pålitelighet. De er litt bedre enn midt-på-treet. Kanskje litt bedre nå enn for 3 år siden (relativt til de andre). Kanskje litt verre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, og du tror Mac er den eneste som har blitt bedre i løpet av de siste årene?

Det gjelder selvsagt også Asus, Toshiba og andre.

Man kan selvsagt diskutere nøyaktig plassering, men poenget forblir at Mac ikke er i noen egen kategori hva angår pålitelighet. De er litt bedre enn midt-på-treet. Kanskje litt bedre nå enn for 3 år siden (relativt til de andre). Kanskje litt verre.

Med vennlig hilsen

Si meg, lest du det jeg skrev og som forklarer hva mesteparen av problemene emd Mac har vært? Og at maskinene i plast er tatt ut av produksjon? Nei?

Si meg, lest du det jeg skrev og som forklarer hva mesteparen av problemene emd Mac har vært? Og at maskinene i plast er tatt ut av produksjon? Nei?

Dette blir sånn "mitt fotballag er myyyyyye bedre enn ditt fotballag"-religion.

Mac er midt-på-treet. Ja, de har sikkert fikset noen problemer, og det har selvsagt alle andre også. Tror du virkelig ikke Asus har jobbet med å fikse de problemene som fikk deres PCer til å feile?

Jeg sier ikke at Mac er en dårlig maskin, bare at fra et pålitelighetsperspektiv er den ganske så normal. Ikke noe spesielt verken den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

Dette blir sånn "mitt fotballag er myyyyyye bedre enn ditt fotballag"-religion.

Mac er midt-på-treet. Ja, de har sikkert fikset noen problemer, og det har selvsagt alle andre også. Tror du virkelig ikke Asus har jobbet med å fikse de problemene som fikk deres PCer til å feile?

Jeg sier ikke at Mac er en dårlig maskin, bare at fra et pålitelighetsperspektiv er den ganske så normal. Ikke noe spesielt verken den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

Hva Asus angår aner jeg ikke. Begge guttene mine har Asus, og det eneste jeg registrerer er at de er omtrent like stillegående som min MacBook Pro.

Finner du en NY undersøkelse som viser at Apple sine bærbare er midt på treet på maskiner solgt etter juli 2011, så skal jeg vurdere å ta det du kommer med seriøst.

Jeg sier nemlig ikke at Apple har forbedret maskinene sine, jeg prøver å få deg til å skjønne at maskinen de har hatt storparten av fabrikasjonsfeilene på er en maskin som nå er gått ut av produksjon. MacBook Pro har eksistert side om side med MacBook i mange år. MacBook Pro er ingen FORBEDRING av MacBook, og det har heller ikke jeg skrevet et ord om at den er.

Hva Asus angår aner jeg ikke. Begge guttene mine har Asus, og det eneste jeg registrerer er at de er omtrent like stillegående som min MacBook Pro.

Finner du en NY undersøkelse som viser at Apple sine bærbare er midt på treet på maskiner solgt etter juli 2011, så skal jeg vurdere å ta det du kommer med seriøst.

Jeg sier nemlig ikke at Apple har forbedret maskinene sine, jeg prøver å få deg til å skjønne at maskinen de har hatt storparten av fabrikasjonsfeilene på er en maskin som nå er gått ut av produksjon. MacBook Pro har eksistert side om side med MacBook i mange år. MacBook Pro er ingen FORBEDRING av MacBook, og det har heller ikke jeg skrevet et ord om at den er.

''Finner du en NY undersøkelse som viser at Apple sine bærbare er midt på treet på maskiner solgt etter juli 2011, så skal jeg vurdere å ta det du kommer med seriøst.''

Du forventer data for 3 års pålitelighet for datamaskiner produsert etter juli 2011?

:knegg:

Poenget forblir at datamaskinene deres er midt på treet hva angår pålitelighet. Noen PCer er bedre, andre er verre. I 2015 kan man sammenligne de nye modellene.

Med vennlig hilsen

''Finner du en NY undersøkelse som viser at Apple sine bærbare er midt på treet på maskiner solgt etter juli 2011, så skal jeg vurdere å ta det du kommer med seriøst.''

Du forventer data for 3 års pålitelighet for datamaskiner produsert etter juli 2011?

:knegg:

Poenget forblir at datamaskinene deres er midt på treet hva angår pålitelighet. Noen PCer er bedre, andre er verre. I 2015 kan man sammenligne de nye modellene.

Med vennlig hilsen

Du ser meg ut som knegg, er du en hest?

Nå tror helst jeg at undersøkelser om to år vil vise noe helt annet enn det du viser til, nettopp fordi Apple har eliminert problemmaskinen sin.

Det mest interessante er egentlig undersøkelser som viser brukeropplevelse, det er det de fleste har nytte av.

Du ser meg ut som knegg, er du en hest?

Nå tror helst jeg at undersøkelser om to år vil vise noe helt annet enn det du viser til, nettopp fordi Apple har eliminert problemmaskinen sin.

Det mest interessante er egentlig undersøkelser som viser brukeropplevelse, det er det de fleste har nytte av.

Men innlegget du kommenterte omhandlet altså pålitelighet.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...