Gå til innhold

Fastlege og Nav

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er så redd

Jeg er fullstendig fortvilet. Jeg må finne krefter og mot til å kjempe videre, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fastlegen har sykemeldt meg i fem måneder pga. depresjon som jeg mener er feil. Før helgen sprakk jeg fullstendig og nektet å ha henne som lege lenger. Da kom jeg gråtende til legesenteret med vanvittige smerter i ryggen og beina, kløende eksem med åpne sår etc.

Nav henger på meg og i da ble jeg oppringt om mine muligheter til å komme meg i arbeidslivet igjen. Jeg har kun vært delvis sykemeldt, men som selvstendig har jeg ikke vært i stand til å ta på oppgaver og kun akseptert å være delvis sykemeldt for å få fred fra Nav. Det gikk ikke etter.

I løpet av dagen har jeg 'kranglet' med saksbehandler, fått tatt blodprøver for den nye legen som behandler meg midlertidig, hatt avtaler her hjemme pga. leiligheten, vært innom Nav-kontoret og snakket med den ene silkehatten etter den andre som behandlet meg som en med psykiske lidelser og grupperte seg sammen til den siste som kom inn fikk nøstet opp i hva som foregår.

For litt over en time siden fikk jeg ny saksbehandler som har satt strek over oppfølgingsmøte og sagt at det ikke blir noen sanksjoner, jeg får mine sykepenger. Jeg har også snakket med den nye legen for en halvtime siden.

Jeg er fullstendig mørbanket og utslått. Jeg har gledet meg til sommeren og tid med familie, men nå er jeg bare redd. Jeg har gledet meg til høsten og nye muligheter, men igjen jeg er først og fremst redd.

Blodprøven som blir tatt i dag skal i første omgang utelukke (eller bekrefte) hypotyreose, siden vil jeg sjekke fibromyalgi, deretter må jeg se på om jeg har leddgikt. Jeg må også se på allergi og årsakene for hevelser og eksem på leggene. Jeg har ingen konsentrasjon, ingenting og husker ikke fra tid til annen.

Jeg er redd og fortvilet, men ikke depressiv. Jeg orker ikke mer av dette og ingen kan hjelpe meg. Jeg er blitt kasteball i systemet og råder ikke over noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• PieLill

6

• Persille1365381127

6

• XbellaX

5

"og råder ikke over noe."

Du råder over mye, selv om det føles unektelig tungt akkurat i dag. Du kvittet deg med din lege noe du trolig burde gjort for lenge siden (så sant det stemmer at du ikke er deprimert, uansett synes jeg det er helt merkelig vedkommende ikke har tatt deg mer på alvor i og med du har så sterke smerter som du har). Trekk pusten dypt, det er et stystem fra helvete og du skal være sterk for å komme frem men dette skal gå bra, du er på rett vei. Snakk med din saksbehandler på Nav og hold personen oppdatert på hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3346998
Del på andre sider

Gjest Jeg er så redd

Jeg synes det høres ut som om du er deprimert, i tillegg til dine andre plager.

Jeg har forøvrig lest innlegget ditt flere ganger uten å få tak i hva du ønsker svar og innspill på. Du er syk og orker ingenting, blir sykmeldt, men av feil årsak?

Du kan aldeles umulig ha lest innlegget mitt flere ganger.

Jeg er ikke deprimert, men fortvilet. Forstår du forskjellen?

Du trenger ikke å føle at du må svare meg, eller at jeg ønsker spesielle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347003
Del på andre sider

Gjest Jeg er så redd

"og råder ikke over noe."

Du råder over mye, selv om det føles unektelig tungt akkurat i dag. Du kvittet deg med din lege noe du trolig burde gjort for lenge siden (så sant det stemmer at du ikke er deprimert, uansett synes jeg det er helt merkelig vedkommende ikke har tatt deg mer på alvor i og med du har så sterke smerter som du har). Trekk pusten dypt, det er et stystem fra helvete og du skal være sterk for å komme frem men dette skal gå bra, du er på rett vei. Snakk med din saksbehandler på Nav og hold personen oppdatert på hvordan det går med deg.

Takk for oppmuntrende svar. Hele saken er helt merkelig og absurd.

Jeg har hatt svarte dager, men ikke for lang periode til at jeg kan si at jeg er deprimert. Det ser bare ut som det var den enkleste diagnosen for legen, for øvrig sier hun at det var jeg som satte diagnosen selv og bestemte medisinering. For all del jeg kan ha sagt hva som helst på legekontoret.

Det er tungt å måtte kvitte seg med både lege og saksbehandler på Nav nesten samme dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347005
Del på andre sider

Din historie er dessverre nokså typisk: Leger tyr altfor lett til psykiske diagnoser (som de har altfor lite greie på dessuten) istedenfor å kartlegge ordentlig det fysiske. Deretter blir man behandlet i feil "bås" både av leger og av NAV, uten å få ordentlig oppfølging.

Helsevesenet kan være en stor belastning. Det samme kan NAV.

Jeg synes ikke det høres ut som en psykisk diagnose i det hele tatt det du beskriver, men en (eller flere) fysiske. At man i kjølvannet av slik behandling kan bli deprimert (sekundært) er en helt annen sak.

Det er jammen bra at du skjønte at du trengte en ny lege. Og at NAV til slutt tok det på alvor.

Man skal jammen være frisk for å være syk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347018
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg er så redd

Din historie er dessverre nokså typisk: Leger tyr altfor lett til psykiske diagnoser (som de har altfor lite greie på dessuten) istedenfor å kartlegge ordentlig det fysiske. Deretter blir man behandlet i feil "bås" både av leger og av NAV, uten å få ordentlig oppfølging.

Helsevesenet kan være en stor belastning. Det samme kan NAV.

Jeg synes ikke det høres ut som en psykisk diagnose i det hele tatt det du beskriver, men en (eller flere) fysiske. At man i kjølvannet av slik behandling kan bli deprimert (sekundært) er en helt annen sak.

Det er jammen bra at du skjønte at du trengte en ny lege. Og at NAV til slutt tok det på alvor.

Man skal jammen være frisk for å være syk.

Lykke til!

''Din historie er dessverre nokså typisk: Leger tyr altfor lett til psykiske diagnoser (som de har altfor lite greie på dessuten) istedenfor å kartlegge ordentlig det fysiske. Deretter blir man behandlet i feil "bås" både av leger og av NAV, uten å få ordentlig oppfølging.''

Det er helt sant, og det er dette som holder på å skje eller har skjedd med meg. Jeg skal nok greie meg, men det har vært tunge dager og jeg er vettskremt. Alle truslene om sanksjoner fra Nav har skremt meg siden jeg bor alene og har familie langt unna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347022
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar. Hele saken er helt merkelig og absurd.

Jeg har hatt svarte dager, men ikke for lang periode til at jeg kan si at jeg er deprimert. Det ser bare ut som det var den enkleste diagnosen for legen, for øvrig sier hun at det var jeg som satte diagnosen selv og bestemte medisinering. For all del jeg kan ha sagt hva som helst på legekontoret.

Det er tungt å måtte kvitte seg med både lege og saksbehandler på Nav nesten samme dag.

''... for øvrig sier hun at det var jeg som satte diagnosen selv og bestemte medisinering.''

Av alle tåpelige ansvarsfraskrivelser tar den der en vesentlig del av kaka.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347025
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne si at slik som du har opplevd nesten aldri skjer, men dessverre kan jeg ikke det.

Midt oppi det hele synes jeg det er veldig positivt at du har klart å skjære gjennom og bytte både lege og saksbehandler på NAV. Det sister er litt av en prestasjon.

Selv om du sikkert føler deg kjørt og knadd nå, har dette vært en nyttig dag med mye framskritt. Du har grunn til å være stolt over det du har klart.

Håper den nye legen også sjekker for B12-mangel om ikke det allerede er gjort.

God bedring!

mvh

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347030
Del på andre sider

Gjest Annve

Du kan aldeles umulig ha lest innlegget mitt flere ganger.

Jeg er ikke deprimert, men fortvilet. Forstår du forskjellen?

Du trenger ikke å føle at du må svare meg, eller at jeg ønsker spesielle svar.

Jeg også sliter med å forstå innlegget ditt. Er feilen at du selv føler at du har en fysisk sykdom, men at legen mener den er psykisk?

I så fall er vi i samme båt. Noen ganger føler jeg at legen henger alt på den psykiske biten.

Er det undersøkelser og diagnose for plagene dine du trenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347046
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å svare deg på generell basis, kommer til å tenke høyt, så ikke føl at du må svare på spørsmålene jeg stiller. Jeg begynner fra toppen:

''Jeg er fullstendig fortvilet. Jeg må finne krefter og mot til å kjempe videre, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fastlegen har sykemeldt meg i fem måneder pga. depresjon som jeg mener er feil. Før helgen sprakk jeg fullstendig og nektet å ha henne som lege lenger. Da kom jeg gråtende til legesenteret med vanvittige smerter i ryggen og beina, kløende eksem med åpne sår etc.''

Regner med at du har vært sykemeldt pga depresjon i fem måneder til nå, ikke at fastlegen sykemeldte deg fem mnd i "ett jafs"? Om det sistnevnte er tilfelle godtar sjelden NAV en så lang førstegangs sykemelding da depresjoner som kjent kan bedres (eller forverres) i løpet av fem mnd.

Uansett har du fått tilleggssykdommer - eller fastlegen din har vært slurvete med diagnostisering - disse fysiske plagene må naturligvis også tillegges vekt uansett hoved- eller bidiagnose.

''Nav henger på meg og i da ble jeg oppringt om mine muligheter til å komme meg i arbeidslivet igjen. Jeg har kun vært delvis sykemeldt, men som selvstendig har jeg ikke vært i stand til å ta på oppgaver og kun akseptert å være delvis sykemeldt for å få fred fra Nav. Det gikk ikke etter.''

NAV er pålagt å ha en viss oppfølging med sykemeldte med mindre det er "kurantsaker" (type hjerneskade, terminal kreft o.l.). Hensikten skal være å bistå den sykemeldte (jada, er fullstendig klar over at det ikke nødvendigvis føles sånn!) ift tilrettelegging hos arbeidsgiver, raskere helsebehandling, avklaringstiltak, rehabiliteringstiltak, hjelpemidler, omskolering osv.

''I løpet av dagen har jeg 'kranglet' med saksbehandler, fått tatt blodprøver for den nye legen som behandler meg midlertidig, hatt avtaler her hjemme pga. leiligheten, vært innom Nav-kontoret og snakket med den ene silkehatten etter den andre som behandlet meg som en med psykiske lidelser og grupperte seg sammen til den siste som kom inn fikk nøstet opp i hva som foregår.''

Gjaldt denne oppringinga fra NAV dialogmøte 1 eller 2, oppfølginsplan, oppfølgingsrapport eller aktivitetsplan? Du er sjølstendig næringsdrivende, så det kan være ekstra vanskelig å skrive en fornuftig plan og rapport på seg sjøl i eget firma.. Her bør både lege og saksbehandler være behjelpelige.

NAV skal selvfølgelig ikke behandle mennesker med psykiske lidelser annerledes enn mennesker med somatiske lidelser!! Det tror jeg de færreste gjør også, psykiske plager er like utbredt som fysiske, og ofte opptrer de i en kombiansjon.

Og for å forsvare NAV litt: NAV setter heldigvis ikke diagnoser, NAV forholder seg til diagnoser satt av leger og spesialister.

''For litt over en time siden fikk jeg ny saksbehandler som har satt strek over oppfølgingsmøte og sagt at det ikke blir noen sanksjoner, jeg får mine sykepenger. Jeg har også snakket med den nye legen for en halvtime siden.''

Det er bra! Det er viktig at du og fastlegen din har et godt samarbeid, og ikke minst at NAV samarbeider med dere.

''Jeg er fullstendig mørbanket og utslått. Jeg har gledet meg til sommeren og tid med familie, men nå er jeg bare redd. Jeg har gledet meg til høsten og nye muligheter, men igjen jeg er først og fremst redd.''

Du trenger ikke være redd! Fastlege, NAV og evt andre behandlere har ett formål: At du skal bli mest mulig frisk, komme tilbake i jobb i den grad av restarbeidsevne du måtte ha etter endt behandling, evt avklares ift uførepensjon når den tid evt kommer.

''Blodprøven som blir tatt i dag skal i første omgang utelukke (eller bekrefte) hypotyreose, siden vil jeg sjekke fibromyalgi, deretter må jeg se på om jeg har leddgikt. Jeg må også se på allergi og årsakene for hevelser og eksem på leggene. Jeg har ingen konsentrasjon, ingenting og husker ikke fra tid til annen.''

Ny utredning (du nevner blodprøver, mulig fibromyalgi, hypotyreose, leddgikt, allergi, eksem, ødem, konsentrasjon, hukommelse; alle er "alvorlige" symptomer) er godkjent som "aktivitetsplan", sjøl om ikke behandling er iverksatt på nåværende tidspunkt.

''Jeg er redd og fortvilet, men ikke depressiv. Jeg orker ikke mer av dette og ingen kan hjelpe meg. Jeg er blitt kasteball i systemet og råder ikke over noe.''

Du råder over noe, og forhåpentlig opplever du det bedre når partene spiller på lag. Ikke vær redd for å kontakte NAV om du er i tvil; NAV skal være der for deg - ikke omvendt :)

Ønsker deg all mulig lykke til og en riktig god sommer :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347052
Del på andre sider

Gjest jeg er så redd

Jeg også sliter med å forstå innlegget ditt. Er feilen at du selv føler at du har en fysisk sykdom, men at legen mener den er psykisk?

I så fall er vi i samme båt. Noen ganger føler jeg at legen henger alt på den psykiske biten.

Er det undersøkelser og diagnose for plagene dine du trenger?

Du har rett i at legen har ikke tatt noen fysiske plager på alvor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347059
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg er så redd

Synes egentlig du høres litt deprimert ut jeg????

Det er ikke bra hvis du hører stemmer!!!

Jeg er kjempefortvilet og synes det er en uting av deg og andre å sette sykdomsstempel på slike følelser. Å være deprimert er ikke noe man er kun her og nå, men det som er over lengere tid. Det har du ikke noe grunnlag til å bedømme i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347062
Del på andre sider

Synes egentlig du høres litt deprimert ut jeg????

''Synes egentlig du høres litt deprimert ut jeg????''

Jeg kjenner ikke trådstarter, det gjør neppe du heller, så jeg syns vi skal holde oss for gode til å sette diagnoser.. Dessuten kan man være fortvila, nedstemt, desillusjonert, redd, sliten, oppgitt, sint, frustrert, bekymra osv osv uten å ha en depresjonsdiagnose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347067
Del på andre sider

Gjest jeg er så redd

Jeg skal forsøke å svare deg på generell basis, kommer til å tenke høyt, så ikke føl at du må svare på spørsmålene jeg stiller. Jeg begynner fra toppen:

''Jeg er fullstendig fortvilet. Jeg må finne krefter og mot til å kjempe videre, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fastlegen har sykemeldt meg i fem måneder pga. depresjon som jeg mener er feil. Før helgen sprakk jeg fullstendig og nektet å ha henne som lege lenger. Da kom jeg gråtende til legesenteret med vanvittige smerter i ryggen og beina, kløende eksem med åpne sår etc.''

Regner med at du har vært sykemeldt pga depresjon i fem måneder til nå, ikke at fastlegen sykemeldte deg fem mnd i "ett jafs"? Om det sistnevnte er tilfelle godtar sjelden NAV en så lang førstegangs sykemelding da depresjoner som kjent kan bedres (eller forverres) i løpet av fem mnd.

Uansett har du fått tilleggssykdommer - eller fastlegen din har vært slurvete med diagnostisering - disse fysiske plagene må naturligvis også tillegges vekt uansett hoved- eller bidiagnose.

''Nav henger på meg og i da ble jeg oppringt om mine muligheter til å komme meg i arbeidslivet igjen. Jeg har kun vært delvis sykemeldt, men som selvstendig har jeg ikke vært i stand til å ta på oppgaver og kun akseptert å være delvis sykemeldt for å få fred fra Nav. Det gikk ikke etter.''

NAV er pålagt å ha en viss oppfølging med sykemeldte med mindre det er "kurantsaker" (type hjerneskade, terminal kreft o.l.). Hensikten skal være å bistå den sykemeldte (jada, er fullstendig klar over at det ikke nødvendigvis føles sånn!) ift tilrettelegging hos arbeidsgiver, raskere helsebehandling, avklaringstiltak, rehabiliteringstiltak, hjelpemidler, omskolering osv.

''I løpet av dagen har jeg 'kranglet' med saksbehandler, fått tatt blodprøver for den nye legen som behandler meg midlertidig, hatt avtaler her hjemme pga. leiligheten, vært innom Nav-kontoret og snakket med den ene silkehatten etter den andre som behandlet meg som en med psykiske lidelser og grupperte seg sammen til den siste som kom inn fikk nøstet opp i hva som foregår.''

Gjaldt denne oppringinga fra NAV dialogmøte 1 eller 2, oppfølginsplan, oppfølgingsrapport eller aktivitetsplan? Du er sjølstendig næringsdrivende, så det kan være ekstra vanskelig å skrive en fornuftig plan og rapport på seg sjøl i eget firma.. Her bør både lege og saksbehandler være behjelpelige.

NAV skal selvfølgelig ikke behandle mennesker med psykiske lidelser annerledes enn mennesker med somatiske lidelser!! Det tror jeg de færreste gjør også, psykiske plager er like utbredt som fysiske, og ofte opptrer de i en kombiansjon.

Og for å forsvare NAV litt: NAV setter heldigvis ikke diagnoser, NAV forholder seg til diagnoser satt av leger og spesialister.

''For litt over en time siden fikk jeg ny saksbehandler som har satt strek over oppfølgingsmøte og sagt at det ikke blir noen sanksjoner, jeg får mine sykepenger. Jeg har også snakket med den nye legen for en halvtime siden.''

Det er bra! Det er viktig at du og fastlegen din har et godt samarbeid, og ikke minst at NAV samarbeider med dere.

''Jeg er fullstendig mørbanket og utslått. Jeg har gledet meg til sommeren og tid med familie, men nå er jeg bare redd. Jeg har gledet meg til høsten og nye muligheter, men igjen jeg er først og fremst redd.''

Du trenger ikke være redd! Fastlege, NAV og evt andre behandlere har ett formål: At du skal bli mest mulig frisk, komme tilbake i jobb i den grad av restarbeidsevne du måtte ha etter endt behandling, evt avklares ift uførepensjon når den tid evt kommer.

''Blodprøven som blir tatt i dag skal i første omgang utelukke (eller bekrefte) hypotyreose, siden vil jeg sjekke fibromyalgi, deretter må jeg se på om jeg har leddgikt. Jeg må også se på allergi og årsakene for hevelser og eksem på leggene. Jeg har ingen konsentrasjon, ingenting og husker ikke fra tid til annen.''

Ny utredning (du nevner blodprøver, mulig fibromyalgi, hypotyreose, leddgikt, allergi, eksem, ødem, konsentrasjon, hukommelse; alle er "alvorlige" symptomer) er godkjent som "aktivitetsplan", sjøl om ikke behandling er iverksatt på nåværende tidspunkt.

''Jeg er redd og fortvilet, men ikke depressiv. Jeg orker ikke mer av dette og ingen kan hjelpe meg. Jeg er blitt kasteball i systemet og råder ikke over noe.''

Du råder over noe, og forhåpentlig opplever du det bedre når partene spiller på lag. Ikke vær redd for å kontakte NAV om du er i tvil; NAV skal være der for deg - ikke omvendt :)

Ønsker deg all mulig lykke til og en riktig god sommer :-)

''NAV skal være der for deg - ikke omvendt :)''

Takk for at du tok deg tid til å svare meg. Dessverre så har jeg ikke opplevd det slik. NAV ansatte er ikke kompetente til å ta seg av de sakene de får De har sine regelverk og skjema foran seg og krysser av der når det passer. Det er selvsagt mye enklere enn å sette seg inn i hver enkelt sak, noe som ville vært/er umulig for mange av de inkompentente NAV ansatte.

Jeg tror ikke jeg møter til noen dialogmøter hos NAV. Jeg synes det er viktigere å bruke kreftene mine på noe annet enn tilfredsstille krav som ingen tjener på. Jeg har nesten lyst å se om NAV da gjør alvor av å ta fra meg sykepengene.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347068
Del på andre sider

Gjest jeg er så redd

''Synes egentlig du høres litt deprimert ut jeg????''

Jeg kjenner ikke trådstarter, det gjør neppe du heller, så jeg syns vi skal holde oss for gode til å sette diagnoser.. Dessuten kan man være fortvila, nedstemt, desillusjonert, redd, sliten, oppgitt, sint, frustrert, bekymra osv osv uten å ha en depresjonsdiagnose.

;-) Herlig oppramsing av ord.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347070
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for at du tok deg tid til å svare meg. Dessverre så har jeg ikke opplevd det slik. NAV ansatte er ikke kompetente til å ta seg av de sakene de får De har sine regelverk og skjema foran seg og krysser av der når det passer. Det er selvsagt mye enklere enn å sette seg inn i hver enkelt sak, noe som ville vært/er umulig for mange av de inkompentente NAV ansatte.

Jeg tror ikke jeg møter til noen dialogmøter hos NAV. Jeg synes det er viktigere å bruke kreftene mine på noe annet enn tilfredsstille krav som ingen tjener på. Jeg har nesten lyst å se om NAV da gjør alvor av å ta fra meg sykepengene.....

Jeg innrømmer at jeg får sympati for NAV her. Du kan ikke bare etter eget forgodtbefinnende velge bort møter med NAV.

Du lar andre forsørge deg. Da må du akseptere at NAV vil finne ut om dette er etter reglene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347080
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg tror ikke jeg møter til noen dialogmøter hos NAV. Jeg synes det er viktigere å bruke kreftene mine på noe annet enn tilfredsstille krav som ingen tjener på. Jeg har nesten lyst å se om NAV da gjør alvor av å ta fra meg sykepengene.''

Det vil være veldig lite lurt at deg for selvsagt gjør de alvor av å ta fra deg sykepengene.

Nav er ikke ute etter spesielt deg. Dette er den vanlige gangen i det. Jeg opplevde det samme da jeg ble sykmeldt med brukket fot til tross for at jeg aldri var sykmeldt 5 måneder av gangen. Merkelig at du ble sykmeldt så lenge forresten.

Jeg fikk "trusselbrev" fra Nav om at jeg kunne miste sykepengene fordi arbeidsgiver ikke hadde innkalt til

dialogmøte. Jeg ringte selv og etterlyste et slikt møte, men siden jeg ikke var mobil tok vi det på telefonen. Nav skulle egentlig bare ha beskjed om at det ikke var mulig å tilrettelegge i min situasjon.

Siden du er din egen arbeidsgiver, er det nok derfor de ringer deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380079-fastlege-og-nav/#findComment-3347081
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...