Gå til innhold

Fastlege og Nav

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg ser ikke hvor jeg har sagt at jeg ikke vil følge regelverket. Jeg sa først og fremst at jeg kunne ikke dra til et dialogmøte med en lege jeg ikke aksepterer, og det ble ikke akseptert av tidligere saksbehandler. Jeg skrev også at i løpet av dagen fikk jeg en ny saksbehandler som har streket over disse tullemøtene og gitt tid til å finne ny lege.

Jeg har vært helt fortvilet og utmattet i dag, og skrev til å få ut frustrasjon bl.a. at jeg NESTEN hadde lyst å la være å møte noen steder. Det er noe helt annet enn å si at jeg ikke skulle møte. Det ville vært klokt av både deg og NHD å lese igjennom først før dere svarer. Når de truer med å ta av meg sykepengene så bør de vise at de gjør det, noe jeg ikke tror de ville gjøre. Tomme trusler er lite morsomme.

Du brukte ikke ordet nesten, men samme er det.

Jeg forstår at du er sliten og det ikke er rart at du får en reaksjon.

God bedring :-)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• PieLill

6

• Persille1365381127

6

• XbellaX

5

Persille1365381127

Det er ikke snakk om å ordne seg privat. Det er snakk om det er greit å få lov å si sin mening når man blir "forsørget".

NHDs uttalelse om at jeg blir forsørget var aldeles usmakelig, og viser en arroganse og nedlatelse overfor sykemeldte mennesker som ikke hører hjemme noen steder i samfunnet og hvert fall ikke i helsesektoren.

Nå er det faktisk slik at det er lovfestet oppfølging ifht dialogmøter og annet. Både for arbeidstakere og arbeidsgivere. Og jeg ser heller ingen grunn til at noen skal slippe unna dette bare fordi de ikke vil eller er uenige. Da er jo hele poenget med å lovfeste dette borte...

Gjest jeg er så redd

Nå er det faktisk slik at det er lovfestet oppfølging ifht dialogmøter og annet. Både for arbeidstakere og arbeidsgivere. Og jeg ser heller ingen grunn til at noen skal slippe unna dette bare fordi de ikke vil eller er uenige. Da er jo hele poenget med å lovfeste dette borte...

Det hadde vært umulig for legen å komme til møte med meg begge to og det forsto saksbehandler nr. 2, selv om du, NHD og flere har tungt for det.

Jeg håper for din egen del at du slipper å skrive oppfølgingsplaner for deg begge.

Gjest jeg er så redd

Du brukte ikke ordet nesten, men samme er det.

Jeg forstår at du er sliten og det ikke er rart at du får en reaksjon.

God bedring :-)

Jeg skrev nesten selvom det kan ha vært i et av de første innleggene og ikke de første.

Reaksjonen hos NHD var utrolig usmakelig. Jeg hadde argumenter mot Nav som ble til slutt forstått etter en hard kamp. Han selv hever mye høyere lønn enn f.eks. sykepleiere som gjør samfunnsmessig mye mer nytte for seg. Med å sparke på denne måten til mennesker på internett viser han makt og arroganse som ikke kan aksepteres av en psykiater. Han får likevel lov å ture frem både her og andre steder i kraft av sin makt med store bokstaver.

Jeg skrev nesten selvom det kan ha vært i et av de første innleggene og ikke de første.

Reaksjonen hos NHD var utrolig usmakelig. Jeg hadde argumenter mot Nav som ble til slutt forstått etter en hard kamp. Han selv hever mye høyere lønn enn f.eks. sykepleiere som gjør samfunnsmessig mye mer nytte for seg. Med å sparke på denne måten til mennesker på internett viser han makt og arroganse som ikke kan aksepteres av en psykiater. Han får likevel lov å ture frem både her og andre steder i kraft av sin makt med store bokstaver.

Du virker veldig gretten og kranglete. Han påpekte bare at du må følge reglene hvis du skal få penger fra NAV. Det er ikke vanskeligere enn det.

Sånn hadde jeg også det - og jeg hadde hypothyreose, viste det seg. Måtte skifte lege først. Han jeg hadde, ville ha meg på Antidepressiva.

Det tok 2 år å komme på rett dose og inn i arbeidslivet igjen. Alt med en liten pille. Jeg har hatt nedturer etter det også - men da er det å justere igjen.

For din skyld, håper jeg det er det, for det kan man faktisk fikse.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hypothyreose har samme symptomer som en depresjon. Som regel "vet" man selv at det ikke er det siste - men det er søren ikke lett å bli trodd.

T4 og TSH hører med i utredningen av depresjon. Det er bare tull av leger å ikke ville ta disse testene for å utelukke stoffskiftesykdom.

Når vedkommende er sin egen arbeidsgiver og ergo også arbeidstager blir det jo tullete å skulle ha møte med seg selv. Og hvordan snakke med en arbeidsgiver som er syk (og som er seg selv?) hehe

T4 og TSH hører med i utredningen av depresjon. Det er bare tull av leger å ikke ville ta disse testene for å utelukke stoffskiftesykdom.

Amen!

..også så lett å finne ut av!! en liten blodprøve! Neida - selv var jeg i det ene legebesøket etter det andre og bare grein og grein fordi jeg var så utmattet og sliten. "Jeg er ikke deppa -jeg bare ler mye saktere", prøvde jeg meg på. Heldigvis var jeg modig nok til å bytte lege, han bare så på meg, lurte på om jeg hadde lagt på meg - ja, om jeg hadde sterke blødninger, - ja, om jeg mistet mye hår, -ja.....etc etc.

Det du skriver nå er usmakelig, det å dra inn noens ektefelle er usmakelig og upassende. Han spurte deg et helt konkret og greit spørsmål om hvorfor du skal få friferdsel i Nav-systemet, på bakgrunn av det du skrev om at du vurderte å droppe ut av alt. Jeg forstår ikke helt reaksjonen din og retningen(e) den tar. Nav forsørger deg da må de naturlignok følge deg opp, ja, det er herrens tungvindt men det kan løses ganske greit ved å ta en telefon. Jeg forstår frustrasjonen din men jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar så av på bakgrunn av en kommentar jeg like gjerne kunne skrevet selv.

Persille1365381127

Når vedkommende er sin egen arbeidsgiver og ergo også arbeidstager blir det jo tullete å skulle ha møte med seg selv. Og hvordan snakke med en arbeidsgiver som er syk (og som er seg selv?) hehe

Nei, det blir ikke det. Fordi hele poenget er å ha møte med NAV og lege, og finne ut hva som er av restarbeidsevne.

Så selv om vedkommende stiller som både arbeidsgiver og arbeidstaker, så skal h*n likevel vurderes ifht restarbeidsevne og dermed også sykepenger.

Persille1365381127

Det hadde vært umulig for legen å komme til møte med meg begge to og det forsto saksbehandler nr. 2, selv om du, NHD og flere har tungt for det.

Jeg håper for din egen del at du slipper å skrive oppfølgingsplaner for deg begge.

Se hva jeg svarte til Flisa. Det er åpenbart du som ikke forstår...

Annonse

Persille1365381127

Det er faktisk du som er usmakelig i denne tråden. Om du ikke vil ha svar får du la være å skrive.

En har jo ikke møte med bare arbeidstaker og arbeidsgiver om dette er to separate personer heller. Saksbehandler hos NAV og fastlege er også med. Og uansett hvor mange ganger man måtte bytte fastlege eller saksbehandler, så er disse kravene absolutte for videre utbetalinger.

En har jo ikke møte med bare arbeidstaker og arbeidsgiver om dette er to separate personer heller. Saksbehandler hos NAV og fastlege er også med. Og uansett hvor mange ganger man måtte bytte fastlege eller saksbehandler, så er disse kravene absolutte for videre utbetalinger.

Dette var snakk om møte mellom arbeidstaker og arbeidsgiver for å avlevere en rapport om man kan tilpasse arbeidet mens man er syk, så man kan jobbe litt, forstod jeg. Det har jeg deltatt på et par ganger - jeg og sjefen min - og så måtte rapporten sendes NAV. (og det er jo vanskelig å få til alene)

De større møtene er jo da noe man har med lege, arbeidsgiver og arbeidstaker - og muligens NAV. Det har jeg også vært med på - ubehagelige greier når man er langt nede - man blir sint, såret og rar- - - om det er på bunn av en hypothyreose i alle fall. Kan ikke forklares.

Om trådstarter har dette, så forstår jeg vedkommende godt. Man blir faktisk også litt paranoid...

Gjest Nickløsheletida

Hvis du har en negativ mening om en person, så er det litt ufint å prøve dra med seg flere for å mene det samme som deg. Det du har å utsette på NHD, må du ta opp direkte med NHD og ikke med meg.

Gjest trådstarter

Hvis du har en negativ mening om en person, så er det litt ufint å prøve dra med seg flere for å mene det samme som deg. Det du har å utsette på NHD, må du ta opp direkte med NHD og ikke med meg.

Beklager hvis du opplever det slik at jeg prøver å trekke deg inn her, men du har forsatt svart i forlengelse av NHDs svar. Det nytter ikke å ta slikt opp med NHD på dol, og det tror jeg du vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...