Gå til innhold

Facebook - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Ok - jeg har gitt meg. Har blitt en Facebooker jeg også. Mannen min ble lokket ut på glattisen av en kamerat, og så så det jo litt moro ut da - og så heiv jeg meg utpå jeg og. Og det ER jo faktisk litt gøy :-)

Men så har jeg noen spørsmål:

*Alle ting som skjer, kommer jo som en mail i innboksen min. Kan jeg stenge for dette? Ikke noe vits i at innboksen blir fylt opp med aktiviteter som har med FB å gjøre vel?

*Jeg har av en eller annn grunn klart å abonnere på aktiviteter hos en jeg har spurt om å være venn med. Hvrodan fjerner jeg denne abonneringen? Regner med at han vil ha meg som venn altså :-)

*Hvis noen skriver at de liker et bilde jeg har lagt ut, skal en svare på det da, slik at de ser at jeg har sett at de liker det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380100-facebook-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Velkommen på facebook :-)

Du går på kontoinnstillinger - varsler. Der kan du bestemme hva du vil varsles om og på hvilken måte.

Hm. Jeg fant ikke noe som het kontoinnstillinger. Fant personvern, men der var det ikke noe som omhandlet akkurat det med varsler inn i innboksen :-(

Hm. Jeg fant ikke noe som het kontoinnstillinger. Fant personvern, men der var det ikke noe som omhandlet akkurat det med varsler inn i innboksen :-(

Hos meg er den på samme rullgardinmeny som personverninnstillinger, jeg trykker på pilen ved siden av "Hjem" oppe til høyre på skjermen.

Gjest prust

Hos meg er den på samme rullgardinmeny som personverninnstillinger, jeg trykker på pilen ved siden av "Hjem" oppe til høyre på skjermen.

Jeg fant kontoinnstillinger, men fant ikke noe sted jeg kunne huke av for "ikke send mail om aktiviteter til mailen min"...

Og en annen ting: Nå har jeg fått venneforespørsel fra ei venninne til min søster - ei som jeg knapt nok har truffet. Kan jeg la være å bekrefte henne - eller avslår en eller bør jeg bare akseptere henne. Har ingenting i mot henne altså, men regner egentlig ikke henne blant mine bekjente.

Annonse

Jeg fant kontoinnstillinger, men fant ikke noe sted jeg kunne huke av for "ikke send mail om aktiviteter til mailen min"...

Og en annen ting: Nå har jeg fått venneforespørsel fra ei venninne til min søster - ei som jeg knapt nok har truffet. Kan jeg la være å bekrefte henne - eller avslår en eller bør jeg bare akseptere henne. Har ingenting i mot henne altså, men regner egentlig ikke henne blant mine bekjente.

Gå på den lille pila øverst til høyre, velg kontoinnstillinger og velg så varsler til høyre - bla så ned til det står ALLE VARSLER og velg FACEBOOK - da kan du fjerne alle hakene.

Egen mail til FB var jo lurt ja. Men har du funnet ut hvordan en kan stenge av de varslene?

Det ser ut som om du kan begrense det ved å trykke på pila ved siden av "Home" og så på "Notifications". Nesten øverst på den sida som da kommer opp kan du huke av for at du bare ønsker å få tilstendt "det viktigste". Men det er FB som bestemmer hva som er viktig.

Jeg er sjelden inne på den "facebook-mailen", men renser opp en gang i halvåret omtrent. Det har aldri ligget noe annet enn meldinger fra selve FB der.

Gjest Poncho

''Kan jeg la være å bekrefte henne - eller avslår en eller bør jeg bare akseptere henne. Har ingenting i mot henne altså, men regner egentlig ikke henne blant mine bekjente.''

Folk bruker facebook forskjellig. Noen foretrekker å bare ha vennene sine der, samt bekjente de har noe med å gjøre. Andre legger til alt og alle de vet hvem er, men uten å kjenne dem (inkl kjendiser).

Selv har jeg bare venner og bekjente jeg ville kunne tatt en prat med om jeg traff dem tilfeldig.

De fleste vet at folk bruker fb forskjellig og det er derfor ikke frekt å ignorere enn venneforespørsel fra en som ikke er en venn eller bekjent av deg, men som bare vet hvem du er.

Vedkommende kan derimot ha sendt deg en venneforespørsel fordi hun ønsker å bli kjent med deg.

Men mest sannsynlig "samler hun på facebookvenner og vil ha deg i samlingen sin.

Mange ser på det som status å ha flest mulig venner. Usikker på hvorfor, men mulig de vil at det skal se ut som de er populære.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...