Gå til innhold

Integrert rumpevasker

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628

Jeg kom over en reklame her om dagen for toalett med integrert rumpevasker, alternativt kunne dette ettermonteres på vanlig toalett. Ifølge reklamen var dette både hygienisk og miljøvennlig. I sydligere strøk har de jo alltid en slik hånddusj ved siden av doen. Og ikke toalettpapir.

Jeg ser ideen med en slik rumpevasker på toalettet, og er ikke helt fremmed for å kunne fått noe slikt. Men jeg lurer jo litt, fungerer det?

http://www.i-love-water.com/#/no/nb/Hjem

Har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380101-integrert-rumpevasker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. fasinerende. Jeg har imidlertid slike barn at den type innretning ville blitt brukt til alt fra å slukke tørsten (!!) til å stikke beina oppi. (Oppfinnsomme gutter på åtte år er interessante ja..)

Og jeg ser for meg at det er kaldt :0O at det kiler :0X og at det blir mye søl :0/ oppetter kanter og overalt.

Men jeg er heller ikke særlig internasjonell eller europeisk av meg da. Så kanskje det funker for folk med litt mer avantgarde vaner enn vi har her i skogen! :0D

Gjest hånddusj er bra

Hånddusj ved siden av doen synes jeg alltid er veldig greit når jeg har bodd i utlandet og det har vært slike innretninger. Ikke minst for renhold av selve doen, mye hyggeligere å bruke en dokost.

Rumpevasker i selve doen høres ikke praktisk ut, med mindre man har spesielle behov (dvs vanskelig å få tørket seg "manuelt").

Gjest hånddusj

Hånddusj ved siden av doen synes jeg alltid er veldig greit når jeg har bodd i utlandet og det har vært slike innretninger. Ikke minst for renhold av selve doen, mye hyggeligere å bruke en dokost.

Rumpevasker i selve doen høres ikke praktisk ut, med mindre man har spesielle behov (dvs vanskelig å få tørket seg "manuelt").

..hyggeligere ENN å bruke kost, skulle det selvsagt stå

Hehe.. fasinerende. Jeg har imidlertid slike barn at den type innretning ville blitt brukt til alt fra å slukke tørsten (!!) til å stikke beina oppi. (Oppfinnsomme gutter på åtte år er interessante ja..)

Og jeg ser for meg at det er kaldt :0O at det kiler :0X og at det blir mye søl :0/ oppetter kanter og overalt.

Men jeg er heller ikke særlig internasjonell eller europeisk av meg da. Så kanskje det funker for folk med litt mer avantgarde vaner enn vi har her i skogen! :0D

''Og jeg ser for meg at det er kaldt :0O at det kiler :0X og at det blir mye søl :0/ oppetter kanter og overalt.''

Det brukes lunket vann og det blir ikke søl ,men problemet er at man ikke blir helt ren.

Annonse

Gjest Kayia

Jeg har prøvd og likte det ikke. Jeg liker å ha kontroll på - hva skal jeg kalle det - intim vanning ;-) og jeg syns heller ikke noe om føningen etter skyllingen - forbinder faktisk ennå føning nedentil med fødsel. Jeg føler meg dessuten renere ved bruk av papir, selv om det ikke er så sikkert at det er korrekt?

Det er en videreføring av de vestlige bidèene dette, de ble både brukt til føtter og nedentil. Nyere og mer avanserte modeller har også innebygd føner.

Selv syns jeg dette er et tulleprodukt og produktutvikling i feil retning. Rent vann er ingen selvfølelighet overalt, og vi bør heller utvikle toaletter som reduserer vannforbruk spør du meg. I så måte er Hareidbedriften Jetz på god veg gjennom å redusere vannmengden i et flush fra 15 liter til 0.8 liter i sine nyeste vakuummodeller.

For noen år siden hadde jeg en finsk kollega. Hun gikk til en lokal forhandler av bl.a. WC og spurte etter rumpevasker. Det skjønte ikke hva hun var på jakt etter!

Hun sa det var vanlig med rumpevaskere i FDinland. Mener også jeg så sånne på noen toilett i Helsinki for noen år siden, men forsøkte ikke å bruke dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...