Gå til innhold

Rømme, Creme fraise eller Kesam

Anbefalte innlegg

Gjest Kokkei

Er ikke en veldig dreven kokk, men har lyst til å bli det :) Og av og til lurer jeg litt på hvilken jeg skal velge mellom disse tre til tilbehør eller i matretter.

Kan dere nevne noen retter hvor den ene passer bedre enn den andre? Eller som tilbehør til ulike ting?

Og hva med mat yoghurt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380135-r%C3%B8mme-creme-fraise-eller-kesam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Lettrømme bruker jeg til dressing og som tilbehør i kalde sauser og slikt. Skal man ha rømme i varm mat, saus eller lignede er det bedre å bruke seterrømme.

Creme fraise kan brukes til alt synes jeg. Både i varm og kald mat. Fyldig og god smak.

Kesam...vel det er en smaksak. Jeg bruker den ikke lengre. Synes smaken er litt kort og den gir ingen god og rund smak. Styr unna, hvis du ikke er på slankern.

Gjest Kokkei

Lettrømme bruker jeg til dressing og som tilbehør i kalde sauser og slikt. Skal man ha rømme i varm mat, saus eller lignede er det bedre å bruke seterrømme.

Creme fraise kan brukes til alt synes jeg. Både i varm og kald mat. Fyldig og god smak.

Kesam...vel det er en smaksak. Jeg bruker den ikke lengre. Synes smaken er litt kort og den gir ingen god og rund smak. Styr unna, hvis du ikke er på slankern.

Takk for svar!

Forstår jeg det slik at du foretrekker Creme fraise fremfor lettrømme? Har du eksempel på noen retter med Creme fraise?

Onsdag1365380628

Takk for svar!

Forstår jeg det slik at du foretrekker Creme fraise fremfor lettrømme? Har du eksempel på noen retter med Creme fraise?

Jeg synes all mat blir bedre i en fyldig saus, gjerne laget med Creme fraise. Jeg bruner ofte kjøtt, løk og andre grønnsaker, tilsetter krydder og feks en boks Creme fraise. Dette kan varieres nesten i det uendelige. Både kjøtt og fisk kan lages på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...