Caloni Makaroni Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Hvordan tolker man et seratoninnivå? Jeg har fått svar på blodprøver som er tatt mens jeg var under nedtrapping av SSRI. Referanseverdien angis å være 49,984 - 200,64 ng/ml. Min verdi var på 6,26 ng/ml. Det ligger jo langt under referanseverdien. Men er dette en referanseverdi alle skal være innenfor? Eller kun de som er under SSRI-behandling? Jeg tenker til sammenlikning på for eksempel INR som skal ligge på 1,0 hos ubehandlede mennesker, men de som går på blodfortynnende har sin "egen" referanseverdi, sånn at en verdi på 1,3 er altfor lavt for dem. Er det slik med seratoninnivået også? Skal jeg ignorere den lave verdien siden jeg ikke lenger er under behandling? Prøven ble forøvrig tatt fordi det ble mistenkt at jeg hadde et altfor høyt seratoninnivå i blodet. Den mistanken må vel kunne anses som avkreftet når jeg hadde en såpass lav verdi halvveis i nedtrappingen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Kan du skrive ned ordrett den linjen hvor svaret står? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Skrevet 8. juni 2012 Kan du skrive ned ordrett den linjen hvor svaret står? Jeg har fått en lang liste med labsvar, ingen tolkning. Det står: "P- Seratonina (E) 6,26 ng/ml 49,984 - 200,64" Nederst på arket står det forklart at P står for "patológico" og minustegnet indikerer lavt nivå. E i parentes betyr at prøven er kjørt i et eksternt laboratorium. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har fått en lang liste med labsvar, ingen tolkning. Det står: "P- Seratonina (E) 6,26 ng/ml 49,984 - 200,64" Nederst på arket står det forklart at P står for "patológico" og minustegnet indikerer lavt nivå. E i parentes betyr at prøven er kjørt i et eksternt laboratorium. Har du navnet på laboratoriet? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Skrevet 8. juni 2012 Jeg har fått en lang liste med labsvar, ingen tolkning. Det står: "P- Seratonina (E) 6,26 ng/ml 49,984 - 200,64" Nederst på arket står det forklart at P står for "patológico" og minustegnet indikerer lavt nivå. E i parentes betyr at prøven er kjørt i et eksternt laboratorium. "Serotonina" skulle det være, ikke seratonina. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Skrevet 8. juni 2012 Har du navnet på laboratoriet? Ikke det eksterne, det oppgis ikke i papirene. Er det viktig, sånn at jeg skal ringe og høre? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Kan du skrive ned ordrett den linjen hvor svaret står? Beklager at jeg blander meg inn, men hva innebærer det å ha lavt nivå (ev. høyt) med serotonin i blodet? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Skrevet 11. juni 2012 Har du navnet på laboratoriet? Jeg ringte sykehuset og fikk opplyst hvilket laboratorium det var snakk om: http://www.cerba.com/en/index.rxml 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.