Gå til innhold

Være glad i og elske

Anbefalte innlegg

Gjest tikktakktoe

Min venn med utenlandsk bakgrunn er ikke alltid stødig i norske begreper. Han er mye eldre enn meg og har bodd her i åresvis. Han er helt klar på at han ikke har plass for kjærlighet i sitt liv og vi kan bare være venner.

Han er veldig, veldig glad i meg, men han elsker meg ikke. Kjærlighet har han ikke plass for i sitt liv. Han elsker og hater diverse ting og bl.a. så elsker han ost. Vi ble kjempesinte på hverandre og kranglet helt vilt, noe som tyder på følelser på begge siden uansett hvilket navn blir satt på følelsene.

He he han elsker ost og skinke og jeg elsker kongen. Han var helt med på at jeg elsket kongen og god vin, men jeg får ikke lov å elske han....bare elske med han. Jeg har ikke fått større kjærlighetserklæring i hele mitt liv enn det følelsesutbruddet han hadde. Det viser i stor grad at han bryr seg om meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380230-v%C3%A6re-glad-i-og-elske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Just a tip..

''Vi ble kjempesinte på hverandre og kranglet helt vilt, noe som tyder på følelser på begge siden uansett hvilket navn blir satt på følelsene.''

Sørligere strøk viser langt lettere følelser enn vi stive og kjølige nordmenn gjør. Jeg ville ikke tatt det som et tegn på at noen var glad i meg, jeg ville hørt på det han sa og stolt på det, ikke laget meg en fantasi inne i mitt eget hode med hva jeg egentlig ønsket.

Gjest tikktakktoe

''Vi ble kjempesinte på hverandre og kranglet helt vilt, noe som tyder på følelser på begge siden uansett hvilket navn blir satt på følelsene.''

Sørligere strøk viser langt lettere følelser enn vi stive og kjølige nordmenn gjør. Jeg ville ikke tatt det som et tegn på at noen var glad i meg, jeg ville hørt på det han sa og stolt på det, ikke laget meg en fantasi inne i mitt eget hode med hva jeg egentlig ønsket.

Jeg ønsker først og fremst pengene hans. Han er mye eldre enn meg og kommer mest sannsynlig til å dø før meg.

Annonse

Tenkte bare at dette var standard dol svar til kvinner.

Jeg er først og sist glad i dag og ingneting ødelegger den gleden;-)

Om det er et standard svar, er det vel først og fremst et svar til personer som ser ut til å lure seg selv trill rundt.

Flott du har en fin dag.

mvh

Gjest tikktakktoe

Om det er et standard svar, er det vel først og fremst et svar til personer som ser ut til å lure seg selv trill rundt.

Flott du har en fin dag.

mvh

Mannen er oppover ørene forelsket i meg, men har nektet å si det høyt. Siden han er innvandrer har han problemer med den hårfine språkføringen.

Vi har vært enige om at dette ikke skulle være kjæresteforhold, men godt vennskap. Det har vist seg at det går ikke rett og slett pga. for mye følelser begge veier. Dette holder vi på å diskutere og er enige om. Hvordan vi ordner oss for tiden vise (ikke dolere;-).

For min del er han kun en sexualpartner og skal aldri bli noe annet. Det er en stor trøst hvis han kun elsker ost og ikke meg.

''For min del er han kun en sexualpartner og skal aldri bli noe annet. Det er en stor trøst hvis han kun elsker ost og ikke meg.''

Ok?! Først ønsket du og håpet han skulle ha sterkere følelser for deg (fordi dere kranglet..?) Og nå er det plutselig en trøst at han ikke elsker deg?

For en vingling.

Enten er du litt enkel (ihvertfall veldig rar) eller veldig ung (ihvertfall umoden).

Annonse

Gjest tikktakktoe

''For min del er han kun en sexualpartner og skal aldri bli noe annet. Det er en stor trøst hvis han kun elsker ost og ikke meg.''

Ok?! Først ønsket du og håpet han skulle ha sterkere følelser for deg (fordi dere kranglet..?) Og nå er det plutselig en trøst at han ikke elsker deg?

For en vingling.

Enten er du litt enkel (ihvertfall veldig rar) eller veldig ung (ihvertfall umoden).

Tråden er bare tull. Jeg ønsket diskusjon om begrepene være glad i og elske ut fra det jeg har opplevd, ikke hvordan status er nå i mitt forhold.

Jeg svarte ikke seriøst da jeg fikk første svarene om mann som ville ha billig sex. Det er bare standard klisjer.

Så herlig hvis du tror jeg er veldig ung;-)

Tråden er bare tull. Jeg ønsket diskusjon om begrepene være glad i og elske ut fra det jeg har opplevd, ikke hvordan status er nå i mitt forhold.

Jeg svarte ikke seriøst da jeg fikk første svarene om mann som ville ha billig sex. Det er bare standard klisjer.

Så herlig hvis du tror jeg er veldig ung;-)

Holder heller en knapp på rar og umoden..

Gjest tikktakktoe

Litt tilbakestående for å vær helt presis

Det hadde vært bedre med helt tilbakestående. Synes egentlig ikke at det er noe å fleipe med når noen er tilbakestående. Det er noe annet å si at jeg er rar for det viser ikke nedlatende holdning overfor en gruppe mennesker.

Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Den er ikke morsom lenger.

Det hadde vært bedre med helt tilbakestående. Synes egentlig ikke at det er noe å fleipe med når noen er tilbakestående. Det er noe annet å si at jeg er rar for det viser ikke nedlatende holdning overfor en gruppe mennesker.

Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Den er ikke morsom lenger.

Nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet. Beklager.

Gjest Hulderen

''Han var helt med på at jeg elsket kongen og god vin, men jeg får ikke lov å elske han....bare elske med han. Jeg har ikke fått større kjærlighetserklæring i hele mitt liv enn det følelsesutbruddet han hadde. Det viser i stor grad at han bryr seg om meg.''

Hvordan kan dette være en kjærlighetserklæring? Jeg kan ikke se at det at han bare vil at du skal elske med ham, ikke elske han viser at hyan føler noe ekstra for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...