Gå til innhold

denne gangen er det ikke svigermora mi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner du vil være snill og god tante. Det synes sikkert tenåringen også. :-) H*n vil helt sikkert skjønne det, dersom du selv sier at pga økonomi gjør dere litt rimerligere ting denne gang. Foreldrene har neppe planlagt/forventet at dere skal gjøre dyre ting, når de bare har lagt igjen 250 kr.

De har ikke regna riktig! ;) Melk, brød, 4*middag. pålegg og lommepenger går ikke opp i 250 kroner, uansett om vi trekker fra all is,brus, kino, kafe og kos.

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

53

• PieLill

18

• Mrs D

11

• frosken

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg blir alltid slått av hvor godt du skriver laguna, lettlest og forståelig, du burde skrive bøker eller tjene noen ekstra kroner på noveller eller noe annet:-)

Hadde kjøleskapet vært vellfylt så mener jeg at 250 kroner hadde vært nok, men når det ikke er det så er det ikke mer enn å holde liv i gutten denne helgen.

Ellers hadde jeg ikke lagt opp til så voldsom aktivitet, det kan bli for mye også.

Riktig. Her har foreldre ikke tenkt at gutten skulle delta på betalte aktiviteter i tillegg.

Pengene er til mat og den slags.

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på å reagere på dette men så har jeg aldri så lite penger heller...

Gjest sangsol
Skrevet

De har ikke regna riktig! ;) Melk, brød, 4*middag. pålegg og lommepenger går ikke opp i 250 kroner, uansett om vi trekker fra all is,brus, kino, kafe og kos.

250 kr for 4 dager; utgjør 62.50 kr pr dag. Ganger vi det opp med antall dager i mnd, så vil det si ca 2000 kr i matpeng for en mnd. Dersom man er fire i familien, så vil det være matbudsjett på 8000 kr.

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på å reagere på dette men så har jeg aldri så lite penger heller...

Enig.

Skrevet

Jeg blir alltid slått av hvor godt du skriver laguna, lettlest og forståelig, du burde skrive bøker eller tjene noen ekstra kroner på noveller eller noe annet:-)

Hadde kjøleskapet vært vellfylt så mener jeg at 250 kroner hadde vært nok, men når det ikke er det så er det ikke mer enn å holde liv i gutten denne helgen.

Ellers hadde jeg ikke lagt opp til så voldsom aktivitet, det kan bli for mye også.

Takk! :) Så hyggelig at du synes det! :)

Enig i at 250 hadde vært plenty, om det var lommepengene. Men det er liksom ikke nok til alt DE foreslo at vi kunne finne på, og at de skulle være lommepenger OG fylle opp kjøleskap..;)

Og som sagt, jeg spanderer gjerne, men det forutsetter jo at jeg har ting å spandere med, og det sa vi klart fra om at vi ikke hadde akkurat denne helga.

Nå har jeg ordna på (jobba i går kveld og fikk litt penger da + at jeg har lånt litt) og resten av helga blir sikkert koselig.

Og, nei da, vi skal ikke dynge aktiviteter nedover huet på gutten, men det er jo hyggelig å finne på NOE, særlig når han vil sjøl.

Dessuten så¨er jeg såpass gammeldags og kjip at jeg får 100% kløe av alternativet : sur guttunge som spiller x-box fra morra til kveld, med full lyd. Når jeg er barnevakt er det x-box MAX 3 -4 timer daglig.

*streng*

:)

Skrevet

250 kr for 4 dager; utgjør 62.50 kr pr dag. Ganger vi det opp med antall dager i mnd, så vil det si ca 2000 kr i matpeng for en mnd. Dersom man er fire i familien, så vil det være matbudsjett på 8000 kr.

Mener du at det ikke er rimelig at foreldrene også betaler maten for laguna og mannen hennes når de blir bedt om å bo der? Jeg synes det er en selvfølge av man bekoster mat til barnevakter.

Gjest Exfattigmann
Skrevet

Jeg synes synd på alle sammen i denne saken.

Det snakkes om hundrekronere i denne saken.

Jeg har, en gang i livet, hatt tilsvarende dårlig råd, og det var aller siste året på skolen.

Da spiste jeg nærmest hundmat på boks forå få endene til å møtes.

Hadde det vært så knapt med midler, så hadde jeg gikk beskjed om status før jeg tok på meg en slik oppgave som du/dere her har gjort.

Skrevet

62.50 er ikke særlig til sum pr dag på tomt kjøleskap, når DE ville at vi skulle aktivisere ham i tillegg, med nevnte ting, OG at det skulle være lommepengene hans. Uansett hvordan man vrir og bikker på det. :)

Skrevet

Jeg synes synd på alle sammen i denne saken.

Det snakkes om hundrekronere i denne saken.

Jeg har, en gang i livet, hatt tilsvarende dårlig råd, og det var aller siste året på skolen.

Da spiste jeg nærmest hundmat på boks forå få endene til å møtes.

Hadde det vært så knapt med midler, så hadde jeg gikk beskjed om status før jeg tok på meg en slik oppgave som du/dere her har gjort.

Det gjorde vi :) Vi sa at han MÅTTE ha egne penger om vi skulle finne på ting han hadde lyst til, fordi vi er blakke til mandagen.

Det er derfor jeg ble så jævlig irritert over at det da allikevel ikke var i orden, når vi fikk høre det var i orden.

Har jeg penger spanderer jeg gladelig både det ene og det andre på gutten, og har gjort det plenty før.

Vi har alle dårlig råd her, men selv jeg, jeg legger alltid igjen litt greier i kjøleskapet etc, selv når jeg bare skulle ha KATTEVAKT! ;)

Også er det det at vi må være der hele helga (Som heller ikke var opprinnelig avtale..pga den nevrotiske bikkja) Hjemme ordner det seg jo oftest, jeg vet hvor billige & hyggelige aktiviteter er å finne, jeg har en planlagt og hyggelig fryser etc :)

Men nå er jeg jo hjem om, og har ordna penger og mat, så da satser jeg på at resten av helgen blir fin.

Men jeg kommer til å nevne det for svigerinne om vi får spørsmål igjen, for dette ble stusselig synes jeg.

Skrevet

Jammen så fint for deg. Oppbyggelig å høre.

Liker alltid de svarene der. Godt jeg ikke er blakk, har ufordragelige unger, umulige ektemenn etc..Konstruktive svar når man lurer på noe konkret. Og veldig dolaktige.

Kan man ikke lage en tråd der alle som er så fordømt velykka alltid bare skriver til hverandre om hvor mange penger de har og generelt alle problemene de da IKKE har? :D

Skrevet

Tomt kjøleskap og tom fryser også? Kjøleskapet burde de ha fylt opp. Jeg er fæl, men jeg hadde tatt med meg guttungen og bikkja hjem til meg sjøl, Jeg hadde ikke vært barnevakt borte uten at det var mat der.

Jeg sender ikke med minstemann penger når han skal være med sine søsken. Men da er det nesten alltid de som ringer og spør om han vil komme og de har dessuten mye mere penger enn meg. Men hvis de hadde sagt de var blakke så hadde jeg sendt med penger og spurt om summen var stor nok.

Skrevet

Takk. Det synes ikke jeg heller, men så var jeg redd for at jeg overdrev og, for jeg ble kokirritert innvendig...;)

Men nå har jeg ordna penger & mat, så da blir sikkert resten av helgen fin, så skal jeg ta det opp med svigerinne på en hyggelig måte når vi sees. Men i klartekst.

Da ville jeg bare sagt fra til svigerinnen på en hyggelig måte, at du måtte legge ut så og så mye penger for dem, fordi 250 kroner ikke rakk til mat, og dere hadde regnet med (?) at han skulle delvis bo/spise hos dere.

Jeg syns ikke 250 kroner er for lite for en helg for en ungdom, men det forutsetter at han ikke kan dra på masse aktiviteter men heller slappe av hjemme. Pluss at det bør være litt mat i kjøleskapet.

Gjest Yassine
Skrevet

Hvis dere skal ta det opp, må den som er søsken med en av foreldrene ta det opp med sitt søsken. Ellers blir det bare baluba eller sure miner. Det kan det bli når søsken sier fra også, men det forholdet er ikke så skjørt og ødelegges ikke av slikt. Forhold mellom svigerinner serimot... Jeg forstår det sånn at det gjelder svigerfamilie, da må din mann ta samtalenmed sitt søsken neste gang dere blir spurt, eventuelt si fra nå at HAN syns det ble litt kjipt denne gangen.

Og ikke gjør det verre enn det er. Jeg hadde glatt droppa kino og svømmehall, og gått tur med bikkja og sett tv istdedet. Og tømt huset for det som faktisk var av mat. Det var jo ikke penger til annet.

Skrevet

Tomt kjøleskap og tom fryser også? Kjøleskapet burde de ha fylt opp. Jeg er fæl, men jeg hadde tatt med meg guttungen og bikkja hjem til meg sjøl, Jeg hadde ikke vært barnevakt borte uten at det var mat der.

Jeg sender ikke med minstemann penger når han skal være med sine søsken. Men da er det nesten alltid de som ringer og spør om han vil komme og de har dessuten mye mere penger enn meg. Men hvis de hadde sagt de var blakke så hadde jeg sendt med penger og spurt om summen var stor nok.

Nopes, bare litt kjøttdeig, ikke no tilbehør.

Det hadde vært lettere å være her, men siden plutselig (!!! )var helt uaktuelt at vi kunne forflytte oss med gutungen grunnet bikkja, kunne de da sørga for at det var mat der, når vi SA at vi ikke kunne legge ut alt mulig grunnet pengelenshet frem til mandag.

Vi ville ha : lommepenger til han OG at det var mat i kylen. Eventuelt mere penger så vi kunne fylle på i kylen.

Eller, at vi kunne være her, hvor det ER mat & snop.

Men nå har jeg jo fiksa det da, både litt spenn og det er mat, så da blir det sikkert bra.

Men jeg synes det var kjip og dårlig planlegging, når vi sa i fra. Og vi spanderer ellers gladelig.

Skrevet

''Jeg sender ikke med minstemann penger når han skal være med sine søsken''

Ikke lommepenger heller?

Jeg synes de bør utstyres med lommepenger slik at det er opp til de voksne å avgjøre hva de vil spandere og ikke.

Skrevet

''Jeg sender ikke med minstemann penger når han skal være med sine søsken''

Ikke lommepenger heller?

Jeg synes de bør utstyres med lommepenger slik at det er opp til de voksne å avgjøre hva de vil spandere og ikke.

Jo, han får litt ekstra lommepenger og så har han stort sett penger på kortet sitt også.

Skrevet

Pga egen komfort, hadde jeg aldri sagt ja til å passe andres barn/ungdom hjemme hos dem, jeg VIL gjøre det hjemme. Jeg forstår (muligens) at bikkja er et problem, ,men siden du synes du kan ha den hjemme hos deg, synes jeg eierne er sære som ikke kan la deg gjøre det.

Når jeg så hadde passet barna hjemme hos meg, er det naturlig for meg å spandere maten (hjemme)... Hvis det hadde vært slik at vi som "passere" hadde bestemt at vi skulle ut på noe spes, hadde det også vært naturlig for meg å spandere dette.

Siden jeg ikke kunne ha tenkt meg å være hos andre slik, må jeg nesten sette meg inn i situasjonen hvis noen skulle ha passet mitt barn hjemme hos oss - og jeg hadde kommet til å handlet inn det som trengtes for perioden vi skulle være borte - både til barnet og den/de som passer. Det vil da si fullt kjøleskap og godis, kanskje leid noen filmer og annet som barna ønsket...

Skrevet

Jeg synes når dere har sagt fra at dere er blakke, at det var kjipt at det ikke var nok mat i kjøleskapet.

Jeg er enig med de andre at det er best at familie sier fra til familie. Men jeg er selv en ærlig og ganske direkte person, så om du tror at svigerinnen tåler det så er jeg for åpen kommunikasjon. Men jeg er selv svært forsiktig når det gjelder svigerfamilie. Fordi det ofte kan tas feil opp.

En generel god regel er "Jeg kritisiserer ikke, jeg sier hva jeg ønsker" ;) Eller kanskje du kan si litt spøkefult at det ble suging på harelabben.

Gjest tikktakktoe
Skrevet

Det er alltid morsomt å lese innleggene dine og de er lett forståelige. Utover det så forstår jeg ikke helt problemet. Ser ut for meg som en rekke misforståelser her og der. For min egen del hadde jeg aldri vært så blakk at jeg ikke hadde penger til mat for meg selv i hvert fall. Derfor kunne jeg lett ha glemt og hatt vansker med å forstå at andre har det ikke slikt.

Jeg har problemer med her og nå å forstå at voksne mennesker ikke ordner seg slik at de har penger til mat og koseting som kino, is og brus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...