Gå til innhold

Jordnær...?


Gjest På søken.

Anbefalte innlegg

Gjest På søken.

Noen som har lyst til å utdype dette personlighetstrekket for meg?

Hva vil det egentlig si å være jordnær? Har googlet det, og fikk da utdypet det til nøktern og realistisk.

Og da begynner jeg å lure på om jordnær egentlig er en annen måte å si sindig på? Rolig og sindig?

Jeg er veldig emosjonell, (ikke personlighetsforstyrrelse), og kan miste litt hodet til tider, og blir lett revet med. Da kan jeg kanskje ikke kalle meg jordnær da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eller tar jeg feil?

Motsatt av jordnær er vel en som feks søker mot åndelige saker, healing, gjengangere, engler, skjebnen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder begrepet jordnær med en person som har godt grep om hverdagens virkelighet. En som evner å se hva som er problemene og ta tak i disse.

Det motsatte er en som teoretiserer og filosoferer seg vekk fra hva som egentlig er problemet og dermed mangler konstruktiv handling.

Jeg kan også knytte 'jordnær' til en som ikke setter seg på sin høye hest og hever seg over andre, men er rede til å stå skulder ved skulder med nesten hvem det måtte være.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enig!

Jeg forbinder begrepet jordnær med en person som har godt grep om hverdagens virkelighet. En som evner å se hva som er problemene og ta tak i disse.

Det motsatte er en som teoretiserer og filosoferer seg vekk fra hva som egentlig er problemet og dermed mangler konstruktiv handling.

Jeg kan også knytte 'jordnær' til en som ikke setter seg på sin høye hest og hever seg over andre, men er rede til å stå skulder ved skulder med nesten hvem det måtte være.

mvh

Veldig god definisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

En som snakker direkte og konkret. Har økonomisk sans og ikke sløser. Ikke har urealistiske (høye) tanker om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jordnær

En som har beina godt plantet i jorda uansett...

en som ikke flyr til himmels og ser ned på andre

dersom det går bra med en selv...

F.eks. kan vi snakke om vanlige folk som er jordnære...

jordnære folk er ofte slike som er litt a4, som ikke drømmer så mye om ditt og datt,

men som er mer opptatt av de enkle og nære tingene...

En som ikke er jordnær vil vel ha masse luksus osv

og ser ned på de som ikke er like rik....

F.eks. kjenner jeg leger som er ganske jordnære og folkelige,

de har liksom ikke glemt hvor de kommer fra og kan prate med alle,

så har vi de som er så høyt på strå og tror så godt om seg selv, de er smartere, penere, rikere enn andre og ser ned på de som ikke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...