Gjest Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Hei! Sliter med stadig gjenopplevelser av tidligere misbruk, mishandling og mobbing fra tidlig barnealder av og langt oppover i voksen alder. Disse tankene surrer rundt i hodet mitt nå hele tiden, jeg drømmer om de vonde opplevelsene nesten hver natt og jeg har de i hodet stort sett hele dagen til og fra. Har ikke hatt det så ille før nå det siste halve året. Går forresten på Cipralex 20 mg. Har jeg tvangstanker? Eller er det PTSD? (som jeg forøvrig fikk for ca 3 mnd siden som diagnose). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Jeg mener dette er PTSD og ikke tvangstanker. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Tror ikke tvangstanker dreier seg om at man "gjennopplever" ting fra barndommen / tidligere tider... selv om det sikkert kan oppleves som at dette tvinges på en. :-) 0 Siter
Gefjon Skrevet 11. juni 2012 Skrevet 11. juni 2012 Dette høres mer ut som PTSD enn tvangstanker. Med rett behandling kan dette bli mye bedre, slik at det ikke forstyrrer deg så mye i hverdagen. Håper du kan finne en behandler som kan dette med traumer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.