Gå til innhold

"Glemmer og puste", og skjelvinger i hodet.


Gjest haralabos

Anbefalte innlegg

Gjest haralabos

Har hatt skjelvinger i hodet i noen år. Ikke konstant men merker det oftere og oftere. Såppass alvorlig skjelving at folk rundt meg blir redde og spør hvordan det går. Nå i de siste 6-12mnd har jeg også oftere og oftere tatt meg selv i å slutte å puste i noen sekunder, og jeg må på en måte røre på meg for at pusten skal gå igjen. Akkurat rett før jeg "flipper" ut starter pusten igjen. Skal nevnes at jeg har slitt med angst i mange år, men disse symptomene har jeg aldri hatt. Snakket med legen om dette med skjelvingen, og han mente jeg kansje sov dårlig om natten og foreskrev meg 10mg atarax jeg skulle ta før jeg la meg. Dette virker veldig merkelig da atarax er en allergi-medisin. Dette er veldig skremmende for meg, men får ikke angst-anfall som før. Tidligere har jeg hatt såppass tunge angst-anfall at jeg har blitt sent til lege-kontoret for medisinering. Håper noen kan tipse meg om hva jeg burde gjøre da dette med pustestoppen er det værste jeg har kjent på kroppen. Hilsen mann, 31år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meget mulig dette "kun" er angst symptomer men du beskriver det på en måte som gjør at jeg tenker det ville vært betryggende å få tatt en nevrologisk undersøkelse. Jeg liker ikke "skjelvinger i hodet" og at du slutter å puste. Hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket en undersøkelse og ikke slått meg til ro før jeg visste med sikkerhet at det var symptomer på angst.

Du bør lære deg gode pusteteknikker, slike kan hjelpe deg til å bevare en slags ro og holde deg tilstede. Å puste riktig kan ta livet av mangt et angstanfall og igjen gi deg mer ro slik at du føler du etterhvert mestrer disse anfallene. Hvilken teknikk som fungerer best er individuelt. Jeg ville forsøkt å trekke pusten i faser (munn, hals, lunger, mage) stopp noen sekunder på hver plass, når du er fremme holdder du pusten en stund for så å ta samme vei tilbake (også med stopp). Du skal følge og visualiserer veien ned og opp, da forsvinner fokuset fra angsten og til pusten. Pust er det eneste ditt hodet skal fylles med der og da, det er det eneste som skal være viktig. For andre fungerer det bedre å puste i pose, men da blir ikke bare angsten din enda mer synlig du blir også avhengig av å ha med deg poser hvor enn du går. Forsøk deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig dette "kun" er angst symptomer men du beskriver det på en måte som gjør at jeg tenker det ville vært betryggende å få tatt en nevrologisk undersøkelse. Jeg liker ikke "skjelvinger i hodet" og at du slutter å puste. Hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket en undersøkelse og ikke slått meg til ro før jeg visste med sikkerhet at det var symptomer på angst.

Du bør lære deg gode pusteteknikker, slike kan hjelpe deg til å bevare en slags ro og holde deg tilstede. Å puste riktig kan ta livet av mangt et angstanfall og igjen gi deg mer ro slik at du føler du etterhvert mestrer disse anfallene. Hvilken teknikk som fungerer best er individuelt. Jeg ville forsøkt å trekke pusten i faser (munn, hals, lunger, mage) stopp noen sekunder på hver plass, når du er fremme holdder du pusten en stund for så å ta samme vei tilbake (også med stopp). Du skal følge og visualiserer veien ned og opp, da forsvinner fokuset fra angsten og til pusten. Pust er det eneste ditt hodet skal fylles med der og da, det er det eneste som skal være viktig. For andre fungerer det bedre å puste i pose, men da blir ikke bare angsten din enda mer synlig du blir også avhengig av å ha med deg poser hvor enn du går. Forsøk deg frem.

Tusen takk for fint svar xbellax. Bestilte meg ny legetime idag. Skal kreve å få henvisning til nevrologisk undersøkelse for å være på den sikre siden. Skal sies at dagen idag har vært bedre enn de siste dagene, men kjennes mere tungpustet ut enn vanlig.

Haralabobs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig dette "kun" er angst symptomer men du beskriver det på en måte som gjør at jeg tenker det ville vært betryggende å få tatt en nevrologisk undersøkelse. Jeg liker ikke "skjelvinger i hodet" og at du slutter å puste. Hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket en undersøkelse og ikke slått meg til ro før jeg visste med sikkerhet at det var symptomer på angst.

Du bør lære deg gode pusteteknikker, slike kan hjelpe deg til å bevare en slags ro og holde deg tilstede. Å puste riktig kan ta livet av mangt et angstanfall og igjen gi deg mer ro slik at du føler du etterhvert mestrer disse anfallene. Hvilken teknikk som fungerer best er individuelt. Jeg ville forsøkt å trekke pusten i faser (munn, hals, lunger, mage) stopp noen sekunder på hver plass, når du er fremme holdder du pusten en stund for så å ta samme vei tilbake (også med stopp). Du skal følge og visualiserer veien ned og opp, da forsvinner fokuset fra angsten og til pusten. Pust er det eneste ditt hodet skal fylles med der og da, det er det eneste som skal være viktig. For andre fungerer det bedre å puste i pose, men da blir ikke bare angsten din enda mer synlig du blir også avhengig av å ha med deg poser hvor enn du går. Forsøk deg frem.

Tusen takk for fint svar xbellax. Bestilte meg ny legetime idag. Skal kreve å få henvisning til nevrologisk undersøkelse for å være på den sikre siden. Skal sies at dagen idag har vært bedre enn de siste dagene, men kjennes mere tungpustet ut enn vanlig.

Haralabobs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...fj

Det er meget mulig dette "kun" er angst symptomer men du beskriver det på en måte som gjør at jeg tenker det ville vært betryggende å få tatt en nevrologisk undersøkelse. Jeg liker ikke "skjelvinger i hodet" og at du slutter å puste. Hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket en undersøkelse og ikke slått meg til ro før jeg visste med sikkerhet at det var symptomer på angst.

Du bør lære deg gode pusteteknikker, slike kan hjelpe deg til å bevare en slags ro og holde deg tilstede. Å puste riktig kan ta livet av mangt et angstanfall og igjen gi deg mer ro slik at du føler du etterhvert mestrer disse anfallene. Hvilken teknikk som fungerer best er individuelt. Jeg ville forsøkt å trekke pusten i faser (munn, hals, lunger, mage) stopp noen sekunder på hver plass, når du er fremme holdder du pusten en stund for så å ta samme vei tilbake (også med stopp). Du skal følge og visualiserer veien ned og opp, da forsvinner fokuset fra angsten og til pusten. Pust er det eneste ditt hodet skal fylles med der og da, det er det eneste som skal være viktig. For andre fungerer det bedre å puste i pose, men da blir ikke bare angsten din enda mer synlig du blir også avhengig av å ha med deg poser hvor enn du går. Forsøk deg frem.

Å synge hjelper......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...