Gå til innhold

Gjennomsnittslønn i Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjennomsnittslønn i Norge

Leste i denne artikkelen http://www.na24.no/article3365675.ece at gjennomsnittslønna i norge nå er på 453.000.-. Syns det høres veldig høyt ut. Har selv "bare" 424.000.- og det er inkludert månedlig fast bonus. Tydelig at jeg må se meg om etter noe mer attraktivt etterhvert. Hva har dere i lønn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380388-gjennomsnittsl%C3%B8nn-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger godt under gjennomsnittslønnen tydeligvis, men synes jeg tjener godt og har så jeg klarer meg uten problemer og i vinter har jeg uten problemer spart 2000,- i mnd også. :o) Jeg har inntrykk av at mange bruker langt over evne og at mye vil ha mer.

Gjest misvisende

Kjekt å høre at jeg tjener halvparten av gjennomsnittslønnen i Norge.......

Men det som høyner gjennomsnittslønnen er jo alle de som tjener 900 tusen og mer.....

da "forsvinner" de som bare tjener 150-350 tusen i året,

så jeg syns nå det virker litt misvisende den gjennomsnittslønnen.

Kjekt å høre at jeg tjener halvparten av gjennomsnittslønnen i Norge.......

Men det som høyner gjennomsnittslønnen er jo alle de som tjener 900 tusen og mer.....

da "forsvinner" de som bare tjener 150-350 tusen i året,

så jeg syns nå det virker litt misvisende den gjennomsnittslønnen.

Det var gj.snittslønn regnet ut i fra heltidsstillinger. Det er nok ingen som har årslønn på 150' i full stilling i dag.

Annonse

Gjest høyskoleutdannet i offentlig stilling

Har årslønn på 545.000. Ligger da noe over gjennomsnittslønn. Mannen min tjener omtrent det samme, men litt mindre. At vi har en inntekt på over en million i året høres helt vilt ut, men slik er det nå. Jeg synes ikke vi har så enormt mye penger mellom hendene, har lavt lån, men store utgifter til mat, barna og biler og forsikringer.

Gjest Vernepleieren

Jeg ligger godt under gjennomsnittslønnen tydeligvis, men synes jeg tjener godt og har så jeg klarer meg uten problemer og i vinter har jeg uten problemer spart 2000,- i mnd også. :o) Jeg har inntrykk av at mange bruker langt over evne og at mye vil ha mer.

Jeg er vernepleier med videreutdanning og har 411.000 kr i årslønn. Har i tillegg full ansiennitet, men vet ikke hva dette utgjør nå etter lønnsoppgjøret. Med andre ord kommer jeg ikke lenger på lønnsstigen så lenge jeg har min jobb i staten.

Gjest Fryktelig dårlig betalt!

Siviløkonom i offentlig sektor og tjener ca 500000 etter lønnsoppgjøret i år.

Veldig dårlig betalt, rett og slett. Hadde jeg jobbet i privat sektor, hadde jeg nok tjent 250 - 300000 mer. Gjorde det tidligere, og etter flere år ligger jeg fremdeles langt under det nivået jeg var på da jeg sluttet i privat.

Men jeg mistet jobben under nedskjæringer mens jeg var i svangerskapspermisjon, og da jeg skulle ut i jobb igjen, var det ikke så lett å få jobb, så jeg havnet offentlig.

Burde kanskje begynne å søke jobb igjen. Føles kjipt å bli SÅ dårlig verdsatt sammenliknet med folk med samme utdanning og praksis.

Annonse

Bella Dotte

Siviløkonom i offentlig sektor og tjener ca 500000 etter lønnsoppgjøret i år.

Veldig dårlig betalt, rett og slett. Hadde jeg jobbet i privat sektor, hadde jeg nok tjent 250 - 300000 mer. Gjorde det tidligere, og etter flere år ligger jeg fremdeles langt under det nivået jeg var på da jeg sluttet i privat.

Men jeg mistet jobben under nedskjæringer mens jeg var i svangerskapspermisjon, og da jeg skulle ut i jobb igjen, var det ikke så lett å få jobb, så jeg havnet offentlig.

Burde kanskje begynne å søke jobb igjen. Føles kjipt å bli SÅ dårlig verdsatt sammenliknet med folk med samme utdanning og praksis.

Hva skal du med så mye penger?

Gjest Fryktelig dårlig betalt

Hva skal du med så mye penger?

Født og oppvokst i sentralt østlandsområde. Har lyst til å fortsette å bo her hvor jeg har slekt og venner. Har kjøpt hus sammen med mannen, som tjener litt mindre enn meg. Ingen arv å se fram til, ingen hjelp hjemmefra - ergo 3 millioner i lån, inkl. studielån.

Da er ikke rett under 1 million i inntekt på 5 personer i nærheten av å være mye penger.

Gjest maiapril

Har årslønn på 545.000. Ligger da noe over gjennomsnittslønn. Mannen min tjener omtrent det samme, men litt mindre. At vi har en inntekt på over en million i året høres helt vilt ut, men slik er det nå. Jeg synes ikke vi har så enormt mye penger mellom hendene, har lavt lån, men store utgifter til mat, barna og biler og forsikringer.

Årslønnen min er i rundt 200.000, likevel greier jeg meg bra.

Født og oppvokst i sentralt østlandsområde. Har lyst til å fortsette å bo her hvor jeg har slekt og venner. Har kjøpt hus sammen med mannen, som tjener litt mindre enn meg. Ingen arv å se fram til, ingen hjelp hjemmefra - ergo 3 millioner i lån, inkl. studielån.

Da er ikke rett under 1 million i inntekt på 5 personer i nærheten av å være mye penger.

Vi har 2,7 mill i lån + studielån på begge, 1 barn (snart 2) og klarer oss helt fint med en totalinntekt på 875000

Gjest Fryktelig dårlig betalt

Vi har 2,7 mill i lån + studielån på begge, 1 barn (snart 2) og klarer oss helt fint med en totalinntekt på 875000

Dere har 1 barn, vi har 3, og barna våre er eldre, og fryktelig mye dyrere i drift enn de var i førskolealder.

Vi klarer oss, vi også,men det er mange ting vi må ofre. Ferier, for eksempel, må nedprioriteres.

Dessuten er renten ekstremt lav nå. Når den stiger, blir det verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...