Gå til innhold

Vitne til mord!

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

I dag så jeg en skjære som drepte en mindre fugl, prøvde å skremme skjæra men det hjalp ikke. Den var for opptatt av sitt offer. Er det virkelig vanlig at skjærer dpreper andre fugler? Spiser de dem? Synes det var trist!

Skrevet

Dyr dreper andre dyr. Noen ganger for mat, andre ganger for territorie, andre ganger for "lek". Sånn er livet :)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dyr dreper andre dyr. Noen ganger for mat, andre ganger for territorie, andre ganger for "lek". Sånn er livet :)

Ja, groteskt! Den lille fuglen pep stakkars.

Skrevet

Min mor overvar en seanse i hagen sin en gang, av en skjære som drepte en annen skjære. Det var noe av det verste hun hadde sett, hun ble skremt av det.

Skrevet

Skjærer er rovfugler og tar andre fugler, og spesielt fugleunger,så ofte de bare kan. Fugleunger som mellomlander på bakken når de skal ut av redet, er svært utsatt for å bli tatt av skjærer.

Det mest hjerteskjærende jeg har vært borti i fugleverdenen, er en flaggspett vi har i området vårt. Flaggspetter hakker seg gjerne inn i fuglekasser, ved å utvide inngangshullet. De har jo sterkt nok nebb til dette. Når de har kommet gjennom har jeg vært vitne til at de har tatt med seg en og en fugleunge. Da stapper de dem gjerne inn i en sprekk i stammen på ei furu og hakker dem i hel. Dette var ufattelig grotekst å få med seg. Fuglemammaen hadde ingenting å stille opp med og måtte bare se på at flaggspetten tømte reiret hennes.

Vi har forsterket fuglekassene våre med metall i ettertid. Og en evt flaggspett som forsøker seg igjen vil i hvertfall pådra seg en hjernerystelse, vil jeg tro...;-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Min mor overvar en seanse i hagen sin en gang, av en skjære som drepte en annen skjære. Det var noe av det verste hun hadde sett, hun ble skremt av det.

Ja skjærer er fæle mordere!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Skjærer er rovfugler og tar andre fugler, og spesielt fugleunger,så ofte de bare kan. Fugleunger som mellomlander på bakken når de skal ut av redet, er svært utsatt for å bli tatt av skjærer.

Det mest hjerteskjærende jeg har vært borti i fugleverdenen, er en flaggspett vi har i området vårt. Flaggspetter hakker seg gjerne inn i fuglekasser, ved å utvide inngangshullet. De har jo sterkt nok nebb til dette. Når de har kommet gjennom har jeg vært vitne til at de har tatt med seg en og en fugleunge. Da stapper de dem gjerne inn i en sprekk i stammen på ei furu og hakker dem i hel. Dette var ufattelig grotekst å få med seg. Fuglemammaen hadde ingenting å stille opp med og måtte bare se på at flaggspetten tømte reiret hennes.

Vi har forsterket fuglekassene våre med metall i ettertid. Og en evt flaggspett som forsøker seg igjen vil i hvertfall pådra seg en hjernerystelse, vil jeg tro...;-)

*Grøss*

Godt dere har sikret fuglekassa :)

Skrevet

Ungene mine satt og spiste is og matet småfugler en gang i fjor sommer. Det var både svaner og småfugler der, i skjønn forening. Så lenge det varte. Plutselig slukte en av svanene den ene lille spurven gitt! Sånn er naturen, på godt og vondt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ungene mine satt og spiste is og matet småfugler en gang i fjor sommer. Det var både svaner og småfugler der, i skjønn forening. Så lenge det varte. Plutselig slukte en av svanene den ene lille spurven gitt! Sånn er naturen, på godt og vondt.

Uff, ja sånn er naturen, ganske rått.

Skrevet

Ja, det er sikkert ikke spesielt godt å bli drept av en fugl...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ja, det er sikkert ikke spesielt godt å bli drept av en fugl...

Nei, hakk hakk hakk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...