Gå til innhold

Oppskrift knekkebrød

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest germinate

Her er 3 oppskrifter.

3 dl sammalt rug, grov

3 1/2 dl havregryn, lettkokt

1 dl kruskakli

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

1 ts salt

7 dl vann

Slik gjør du:

Bland alt sammen til en røre. Dekk to stekeplater med bakepapir. Smør blandingen utover platene med slikkepott slik at det blir et tynt lag jevnt utover plata. Lag ruter med slikkepotten. Stek i ca 40 minutter på varmluft, 185 grader. Åpne ovnsdøra 2-3 ganger for å slippe ut damp.

Sett ned temperaturen på ovnen til 100 grader. Del opp knekkebrødene og ta bort bakepapiret. Legg knekkebrødene oppå en rist og la de stå i ovnen til de har blitt sprø (ca 45-60 minutter).

La de avkjøles helt på rist, før de legges i en tett boks.

---------------------------------------------------------------------------------------------

2 dl lettkokt havregryn

4 dl grov rug

2 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

1 ts salt

7 dl vann

Løs deig.Blandes sammen og fordeles på 2 plater med bakepapir under.Rutes opp før steking. Stekes på varmluft 180 grader.

1. 40 min

2.Så 10 min med døren åpen

3. 10 min med døren stengt

Deles med en gang den taes ut av ovnen

---------------------------------------------------------------------------------------------

3,5 dl sammalt rug

3,5 dl ukokt havregryn

2 dl solsikkefrø

1,5 dl sesamfrø

1 dl hvetekli

0,5 dl linfrø

7 dl vann

1 buljongterning- løses opp i vann

La deigen svelle i 15-20 min, deles deretter i to og strykes med slikkepott ut over to stekeplater (husk bakepapir under!) Rut opp deigen i 16 biter og strø med maldon salt før steiking på 200 grader i 30-40 minutter. 5 min til ettertørking. Hver plate stekes for seg.

Gjest takk i såfall  :D

Her er 3 oppskrifter.

3 dl sammalt rug, grov

3 1/2 dl havregryn, lettkokt

1 dl kruskakli

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

1 ts salt

7 dl vann

Slik gjør du:

Bland alt sammen til en røre. Dekk to stekeplater med bakepapir. Smør blandingen utover platene med slikkepott slik at det blir et tynt lag jevnt utover plata. Lag ruter med slikkepotten. Stek i ca 40 minutter på varmluft, 185 grader. Åpne ovnsdøra 2-3 ganger for å slippe ut damp.

Sett ned temperaturen på ovnen til 100 grader. Del opp knekkebrødene og ta bort bakepapiret. Legg knekkebrødene oppå en rist og la de stå i ovnen til de har blitt sprø (ca 45-60 minutter).

La de avkjøles helt på rist, før de legges i en tett boks.

2 dl lettkokt havregryn

4 dl grov rug

2 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

1 ts salt

7 dl vann

Løs deig.Blandes sammen og fordeles på 2 plater med bakepapir under.Rutes opp før steking. Stekes på varmluft 180 grader.

1. 40 min

2.Så 10 min med døren åpen

3. 10 min med døren stengt

Deles med en gang den taes ut av ovnen

3,5 dl sammalt rug

3,5 dl ukokt havregryn

2 dl solsikkefrø

1,5 dl sesamfrø

1 dl hvetekli

0,5 dl linfrø

7 dl vann

1 buljongterning- løses opp i vann

La deigen svelle i 15-20 min, deles deretter i to og strykes med slikkepott ut over to stekeplater (husk bakepapir under!) Rut opp deigen i 16 biter og strø med maldon salt før steiking på 200 grader i 30-40 minutter. 5 min til ettertørking. Hver plate stekes for seg.

Tusen takk - disse skal prøves :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...