Gå til innhold

Ville du tatt eksamen på nytt?

Anbefalte innlegg

Gjest Glundra

Hvis ikke ting har enda seg nevneverdig siden jeg søkte jobber, så betyr karakteren fint lite... De ser på hvilken kompetanse du har, altså hvilken utdanning du har (antall år, fag, grad etc).

Det kommer anpå hvilket felt du søker jobb i. Hvis du er lærer eller sykepleier er det nesten 100% sikkert at ingen ser på karakterer.

Fortsetter under...

Hvem er det som oppfordrer dem til å bli restriktive? Norske myndigheter.

Jeg skal ved leilighet spørre en venninne som har vært involvert i dette arbeidet litt nærmere om hvordan det hele henger sammen.

Jeg er positiv til at de i det minste forsøker å få til samme kriterier ved alle norske utdanningsinstitusjoner, en viss prestasjon bør helst utløse omtrent samme karakter i Tromsø og Oslo. Men jeg er enig med deg i at det er svært trøblete dersom man ønsker å søke på et phd-program i USA. Jeg trodde imidlertid ikke at Australia var like sletthendte med A'ene sine?

En venninne av meg som tok sin master i USA, fikk besvarelser de ikke ville godkjenne tilbake med klare instrukser i hva hun skulle endre, og så fikk hun A på besvarelsene...

Gjest Glundra

Jeg skal ved leilighet spørre en venninne som har vært involvert i dette arbeidet litt nærmere om hvordan det hele henger sammen.

Jeg er positiv til at de i det minste forsøker å få til samme kriterier ved alle norske utdanningsinstitusjoner, en viss prestasjon bør helst utløse omtrent samme karakter i Tromsø og Oslo. Men jeg er enig med deg i at det er svært trøblete dersom man ønsker å søke på et phd-program i USA. Jeg trodde imidlertid ikke at Australia var like sletthendte med A'ene sine?

En venninne av meg som tok sin master i USA, fikk besvarelser de ikke ville godkjenne tilbake med klare instrukser i hva hun skulle endre, og så fikk hun A på besvarelsene...

Jeg er ikke enig i din kritikk av A i USA. Hvis du oppfyller de kriteriene som blir lagt frem får du A. Hvordan enkelte professorer forholder seg kjenner jeg ikke til, men jeg kan også en historie fra Norge om mastergrad hvor det kom bestemte beskrivelser hva som skulle rettes på og så ble karakteren C. Det er helt hårreisende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...