Gå til innhold

Ønsker ikke hjemmebesøk av helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Sær mor

Helsestasjonen inviterte seg hjem til oss slik de gjør når man har fått barn. Jeg bare kjenner på at jeg ønsker ikke dette besøket. Helsesøster var vel grei nok men ganske nysgjerrig. Er mor sliten? Var fødsel tøff? Uffda det var vel leit. Jeg følte at hun lokket og lirket etter noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Hun stilte også spørsmål ved ammeråd jeg har fått på sykhuset.

Aaaaaaaaargh kjenner at jeg ikke har lyst på besøk hjemme. Ønsker å ha et skille på hjemme og hjelp man oppsøker. Men tenker at det vil ta seg dårlig ut om jeg avlyser og sier at jeg ikke har behov for hjemmebesøk?

I tillegg har vi besøk av svigemor som også er veldig nysgjerig på det avtalte besøkstidspunktet.

Fortsetter under...

candyqueen_83

Du har full rett til å avslå. Si at du er så mye hjemme så du vil gjerne komme på helstestasjonen i stedet for å komme deg ut. Jeg skjønner at det føles slitsomt å skulle ha helsesøster hjem. Selv om de egentlig ikke kommer for å sjekke om det er støvfritt så vil man jo helst styre og ordne i forkant.

Annonse

Gjest Tatjana

Da mine var små, var helsesøster nøye med å undersstreke at det var et _tilbud_ at hun kunne komme hjem til oss. Hun fortalte i samme slengen at "mange" valgte å heller ta med babyen på helsestasjonen, og at det var helt opp til meg. Hun understreket også at hun slett ikke kom for å sjekke støvet i krokene eller generell orden.

Jeg takket ja til hjemmebesøk alle tre gangene, men jeg følte aldri noe press. gjør som noen under her foreslo, si at du gjerne vil komme deg litt ut og derfor heller vil komme på helsestasjonen med babyen.

Du kan jo avlyse det ved å ringe og si at den dagen passer det ikke fordi du skal ha besøk, og si at du syns det er hyggelig å ta deg en tur ut og dessuten skal i området der i morgen og passer det at du heller kommer en tur innom da? Eller at svigermor bor hos dere for tiden og derfor vil du heller ta deg en tur til helsestasjonen selv.

Gjest Elextra

Du kan jo avlyse det ved å ringe og si at den dagen passer det ikke fordi du skal ha besøk, og si at du syns det er hyggelig å ta deg en tur ut og dessuten skal i området der i morgen og passer det at du heller kommer en tur innom da? Eller at svigermor bor hos dere for tiden og derfor vil du heller ta deg en tur til helsestasjonen selv.

Hvorfor lyve? Jeg sa bare at jeg foretrakk å komme til helsestasjonen (som var i samme gate), og det var helt greit.

Hjemmebesøk er bare et tilbud - noen synes kanskje det er lettere å sluppe å gå ut, og enkelte kan kanskje trenge tips mhp stelleplass etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...