Gå til innhold

Tanker om Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Det er kremmende hvor personlig noen tar FB. At de ikke vil ha deg som venn på FB, betyr ikke at dere ikke er venner. Noen bruker FB kun for å ha kontakt med personer de ikke omgås til vanlig eller bare til kontakter i jobbsammnheng.

Jeg er enig! Kjenner opptil flere som aldri burde hatt FB! Enkelte grubler altfor mye og tolker alt i verste mening... Det har skjedd at noen ikke har godtatt min venneforespørsel også, men jeg VET det ikke er personlig - det er kun fordi de bruker FB på en annen måte enn meg - og det må være lov :)

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

3

• laguna1

3

• Mandolaika

2

• Bookworm

2

Gjest togli

Ikke jeg heller. Har annet å bruke tiden på en å tjatre på fjesboka.

Ser du aldri på TV heller? Selv foretrekker jeg å være sosial på FB enn å se på TV..... -og når ble det feil å være sosial? ;)

Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prisnippet om å aaaaaaldri få FB ;) Faren min skulle iallefall aldri ha FB, men måtte tilslutt krype til korset da han begynte å spørre meg om å sjekke på FB om det skulle være møte her eller der, om bygdas idrettslag hadde oppdatert nyheter osv..... Han fant ut at han skulle lage seg en profil, men han skulle iallefall ikke ha venner på FB! Vel.... nå er han der inne, og har til og med venner der.... særlig aktiv er han ikke, men han er iallefall "med" og har slutta å snakke negativt om FB :P

Gjest Elextra

Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)

''Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)''

Kommer aldri til å forstå meg på de som synes det er mer meningsfylt å tjatte om uviktige temaer med ukjente på DOL enn å holde kontakt med gamle kjente på Facebook ;).

Gjest togli

''Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)''

Kommer aldri til å forstå meg på de som synes det er mer meningsfylt å tjatte om uviktige temaer med ukjente på DOL enn å holde kontakt med gamle kjente på Facebook ;).

Et godt poeng ;)

Gjest Elextra

Ikke jeg heller. Har annet å bruke tiden på en å tjatre på fjesboka.

Skulle vel så mye til deg:

Kommer selv aldri til å forstå meg på de som synes det er mer meningsfylt å tjatte om uviktige temaer med ukjente på DOL enn å holde kontakt med gamle kjente på Facebook ;).

Gjest Tull og tøys:)

Hehe, godt du syntes jeg hadde gode argumenter :P

Det er jo gjerne slik at man ikke har behov for/savner noe man ikke i utgangspunktet har, så her må man jo bare velge om man ønsker å skape seg et nytt behov eller om man ønsker å la være :)

For min del har nok FB nesten vært avgjørende for at jeg har unngått å bli nedtrykt etter skilsmisse osv - nettopp fordi jeg fant tilbake til kontakten med så mange gode venner som idag er spredt rundt i hele landet:) Det kunne blitt ensomme kvelder etter at ungene hadde lagt seg, men man blir aldri ensom når man kan være sosial på FB :) (det betyr selvsagt ikke at jeg ikke er sosial i RL i tillegg, men ikke like lett å stikke av på kveldene når man har barn hjemme ;))

Glad på dine vegne for at du fant noe som kunne lyse opp tilværelsen i en tung tid.

Har vært i samme situasjon. Men jeg er nok ikke skapt til å bli ensom, så jeg fylte tiden med andre ting. Det betyr ikke at jeg mener at jeg hadde det bedre enn deg, bare greitt at ingen er like.

Ha en fin dag:)

Annonse

Ser du aldri på TV heller? Selv foretrekker jeg å være sosial på FB enn å se på TV..... -og når ble det feil å være sosial? ;)

Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prisnippet om å aaaaaaldri få FB ;) Faren min skulle iallefall aldri ha FB, men måtte tilslutt krype til korset da han begynte å spørre meg om å sjekke på FB om det skulle være møte her eller der, om bygdas idrettslag hadde oppdatert nyheter osv..... Han fant ut at han skulle lage seg en profil, men han skulle iallefall ikke ha venner på FB! Vel.... nå er han der inne, og har til og med venner der.... særlig aktiv er han ikke, men han er iallefall "med" og har slutta å snakke negativt om FB :P

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prinsippet om å aaaaaaldri få FB ;) ''

Det var da veldig, da? Henge med i svingene - det er ikke akkurat telefon eller e-postadresse vi snakker om?

Jeg gidder ikke FB, ungene vil helst ikke ha meg der, og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe. Det er ikke noe prinsipp eller livssyn, og jeg er verken bekymret eller desperat. Hva andre gjør, blåser jeg i. Det er ikke din eller min sak hvilke sider andre liker å taste på, vel?

Jeg vet godt hva det er og hvordan det funker, så jeg forstår ikke hvordan det beviser at jeg "ikke greier å henge med i svingene" lenger. Såvidt jeg vet, er det fremdeles frivillig å være der. Hvilken viktig "sving" er det jeg faller ut av?

De som bryr seg om at jeg finnes, har et halvt dusin andre måter å få tak i meg på.

Gjest oslobasse

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger''

Facebook er på vei ned.

Facebook mister yngre brukere i Norge:

"I aldersgruppen 22-29 har antall brukere gått tilbake 12% i løpet av det siste året"

http://www.synlighet.no/blogg/facebook-mister-yngre-brukere-i-norge

Facebook mister status:

"Høyt utdannede synes statusoppdateringene blir dummere og dummere"

http://www.itromso.no/nyheter/article439356.ece

Facebook mister millioner av brukere:

"Millioner av amerikanere har gått lei av Facebook."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/Kultur/110614/facebook-mister-millioner-av-brukere

Gjest togli

Glad på dine vegne for at du fant noe som kunne lyse opp tilværelsen i en tung tid.

Har vært i samme situasjon. Men jeg er nok ikke skapt til å bli ensom, så jeg fylte tiden med andre ting. Det betyr ikke at jeg mener at jeg hadde det bedre enn deg, bare greitt at ingen er like.

Ha en fin dag:)

Jeg er nok heller ikke skapt til å bli ensom - er kjempesosial.. men for meg handler det om å kommunisere med venner, og da trengs en sosial arena for dette som man kan benytte seg av når man ikke kan komme seg ut av huset pga mindre barn som har lagt seg for kvelden ;)

Forøvrig er FB også genialt for å kunne følge med på at barna mine har det greit :) I går kveld hadde min femtenåring (femten idag :)) fest i garasjeleiligheten vår. Hun hadde venninner på overnatting og kompiser på besøk fram til klokka to i natt. De oppdaterte stadig vekk på FB, og jeg kunne smugtitte og se at de hadde det kjempegøy (de la ut bilder av en kompis de sminka osv).

Søsteren min er ingen FB-fan, men fikk seg profil da barna laga seg profiler - og da for å kunne følge med på hva de drev på med osv:)

Gjest togli

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger''

Facebook er på vei ned.

Facebook mister yngre brukere i Norge:

"I aldersgruppen 22-29 har antall brukere gått tilbake 12% i løpet av det siste året"

http://www.synlighet.no/blogg/facebook-mister-yngre-brukere-i-norge

Facebook mister status:

"Høyt utdannede synes statusoppdateringene blir dummere og dummere"

http://www.itromso.no/nyheter/article439356.ece

Facebook mister millioner av brukere:

"Millioner av amerikanere har gått lei av Facebook."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/Kultur/110614/facebook-mister-millioner-av-brukere

Jeg er heller ikke så gira som før, så det stemmer nok - men jeg tror iallefall sosiale medier er kommet for å bli, enten man vil eller ei. Blir spennende å se om noe annet tar over for FB eller evt hvor lenge FB "varer" ;)

Gjest togli

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prinsippet om å aaaaaaldri få FB ;) ''

Det var da veldig, da? Henge med i svingene - det er ikke akkurat telefon eller e-postadresse vi snakker om?

Jeg gidder ikke FB, ungene vil helst ikke ha meg der, og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe. Det er ikke noe prinsipp eller livssyn, og jeg er verken bekymret eller desperat. Hva andre gjør, blåser jeg i. Det er ikke din eller min sak hvilke sider andre liker å taste på, vel?

Jeg vet godt hva det er og hvordan det funker, så jeg forstår ikke hvordan det beviser at jeg "ikke greier å henge med i svingene" lenger. Såvidt jeg vet, er det fremdeles frivillig å være der. Hvilken viktig "sving" er det jeg faller ut av?

De som bryr seg om at jeg finnes, har et halvt dusin andre måter å få tak i meg på.

Så så, ta det rolig - ikke vondt ment ;)

Gjest dette til orientering

''Ser du aldri på TV heller?''

Så godt som aldri.

Gjest dette til orientering

Skulle vel så mye til deg:

Kommer selv aldri til å forstå meg på de som synes det er mer meningsfylt å tjatte om uviktige temaer med ukjente på DOL enn å holde kontakt med gamle kjente på Facebook ;).

Det er generelt sett mer interessant å diskutere politikk og samfunnsspørsmål med "ukjent" på diverse nettfora enn å kjatre om meningsløst pjatt med "kjente" på FB.

Annonse

Gjest minnah

Forstår ikke problemet. Det er jo bare å overse innlegg man ikke gidder å lese, finner jo fort ut det.

Det jeg både liker og misliker med facebook er folks avsløring av falskhet når personer jeg har kjent i årevis og trodd jeg hadde et godt forholdt til, ikke vil bekrefte meg som venn. På en måte er det greit å finne ut av det selv om jeg andre dager skulle ønske jeg var lykkelig uvitende.

Kan ikke folk som "ikke sforstår problemet" bare komme seg ut av tråden istedet for å avfeie andres spørsmål?

Sorry, men det er bare så komplett idiotisk.

Gjest togli

Jeg er helt rolig, jeg lurer bare på hvorfor du tror jeg er desperat og ikke henger med i svingene?

Det er jo ikke sikkert alle har helt likt syn på hvilke svinger de vil prioritere.

Jeg pleier generelt ikke å dra alle over en kam, så jeg er sikker på det ikke var deg jeg snakka om :)

Gjest togli

''Ser du aldri på TV heller?''

Så godt som aldri.

Hva gjør du på kveldene når du må være hjemme da? Jeg er for rastløs til å sitte og lese....og blir fort lei av TV...og MÅ slappe av på en eller annen måte - da er sosiale medier veldig hyggelig for meg :)

Gjest minnah

Sånne korte oppdateringer er sikkert bare for å vise andre at de har et liv.. ;-)

Du kan velge hvem du vil se hva fra. Når en melding dukker opp på news feed'en din kan du holde markøren på meldingen, og da dukker det opp en liten boks ute til høyre for innlegget. Klikk på den og få en del valg ift hva du vil se.

På kontoinnstillinger helt oppe til høyre ligger det også en del muligheter. Verdt å gå nøye igjennom.

Bilder bør "privatiseres" så bare venner kan se.

Gjest togli

Det er generelt sett mer interessant å diskutere politikk og samfunnsspørsmål med "ukjent" på diverse nettfora enn å kjatre om meningsløst pjatt med "kjente" på FB.

Det er mange foraer for slike diskusjoner på FB også..... og det er ikke rent sjelden jeg opplever at tråder fører til spennende diskusjoner :) Fordelen med FB er at man kan velge at kun venner kan se diskusjonene, og man slipper innpåslitne mannfolk som prøver seg på sjekking (noe som ofte skjer på andre sosiale foraer).

Gjest Nickløsheletida

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prisnippet om å aaaaaaldri få FB ;) ''

Moren min skulle aldri ha facebook og nå er hun på pletten med "liker" sekundet etter at jeg har lagt ut et bilde eller skrevet noe, så jeg lurer på om hun er der hele tiden ;-) I dag ringte hun og var opp i skyene og lurte på om jeg ikke synes hun har vært veldig flink ? Hun hadde vært på tur og tatt bilder og lært seg og sette inn på facebook egen hånd og var såååå stolt ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...