Gå til innhold

Tanker om Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest togli

''Det er litt vittig med det fåtallet som foreløpig ikke har fått FB... De begynner nok å bli en smule bekymra fordi de rett og slett ikke greier å henge med i svingene lenger - så de tviholder desperat på prisnippet om å aaaaaaldri få FB ;) ''

Moren min skulle aldri ha facebook og nå er hun på pletten med "liker" sekundet etter at jeg har lagt ut et bilde eller skrevet noe, så jeg lurer på om hun er der hele tiden ;-) I dag ringte hun og var opp i skyene og lurte på om jeg ikke synes hun har vært veldig flink ? Hun hadde vært på tur og tatt bilder og lært seg og sette inn på facebook egen hånd og var såååå stolt ;o)

Hehe, blir flere og flere sånne :P Har noen venner som aaaaaaldri skulle ha FB, men prinsippene måtte etterhvert vike :P

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

3

• laguna1

3

• Mandolaika

2

• Bookworm

2

Gjest prust

Hehe, blir flere og flere sånne :P Har noen venner som aaaaaaldri skulle ha FB, men prinsippene måtte etterhvert vike :P

Jeg er en av dem. Skulle ikke ha FB, men det var først og fremst fordi jeg visste at jeg kom til å bli hekta (fordi jeg er så hekta på DOL).

Så ble jeg med da, for to uker siden. Og det er moro da!!! Men hekta er jeg - jeg sitter i klisteret nå.....!

Gjest togli

Jeg er en av dem. Skulle ikke ha FB, men det var først og fremst fordi jeg visste at jeg kom til å bli hekta (fordi jeg er så hekta på DOL).

Så ble jeg med da, for to uker siden. Og det er moro da!!! Men hekta er jeg - jeg sitter i klisteret nå.....!

Alltid kjekt å være sosial :))

Gjest dette til orientering

Hva gjør du på kveldene når du må være hjemme da? Jeg er for rastløs til å sitte og lese....og blir fort lei av TV...og MÅ slappe av på en eller annen måte - da er sosiale medier veldig hyggelig for meg :)

''Hva gjør du på kveldene når du må være hjemme da?''

Leser, hører musikk, driver med diverse hobbyprosjekter.

Ser du har fått svar på de praktiske spørsmålene. Vil bare svare ja på at facebook kan være noe irriterende, men mest synes jeg fordi : Jeg for 75 likes og kommentarer om jeg sier hjernedøde ting som at jeg har bakt rundtstykker eller vaska huset eller at fredagsøl er godt, eller legger ut et bilde av pus eller hagen. I og for seg hyggelig nok..;)...MEN...om jeg prøver med på noe med litt substans og innhold blir jeg rett og slett bare oversett! For eksempel har jeg skrevet om, og linka til, masse i forbindelse med den fæle Kelly Thomas saken, men det hoppe folk glatt over, det er som jeg aldri skulle ha lagt det ut.

Synes det er litt kjipt at det ikke finnes rom for politikk og debatt, men at en hver platthet blir mottat med stormende jubel..Men konklusjonen er vel kanskje bare at FB setter FOLK, sånn i negativ forstand, litt på spissen..;)

Forstår ikke problemet. Det er jo bare å overse innlegg man ikke gidder å lese, finner jo fort ut det.

Det jeg både liker og misliker med facebook er folks avsløring av falskhet når personer jeg har kjent i årevis og trodd jeg hadde et godt forholdt til, ikke vil bekrefte meg som venn. På en måte er det greit å finne ut av det selv om jeg andre dager skulle ønske jeg var lykkelig uvitende.

Hm, jeg kjenner mange som ikke bekrefter alle som FB venner, rett og slett fordi de vil ha noe innhold privat. Da særlig familie og naboer og sånn.

Jeg HAR akseptert venneforespørsler fra nevnte grupper (riktig nok ikke uten overveielse), og det er litt begrensende. Føler meg litt mer knebla der da, selvom jeg prøver å hevde rett til å skrive det jeg har lyst til likevel. Men det foregår ikke like utvungent, det er hensyn som må taes.

Så jeg tror ikke sånne avisninger kommer av misliking eller falskhet, nødvendigvis :)

Annonse

Gjest prust

Ser du har fått svar på de praktiske spørsmålene. Vil bare svare ja på at facebook kan være noe irriterende, men mest synes jeg fordi : Jeg for 75 likes og kommentarer om jeg sier hjernedøde ting som at jeg har bakt rundtstykker eller vaska huset eller at fredagsøl er godt, eller legger ut et bilde av pus eller hagen. I og for seg hyggelig nok..;)...MEN...om jeg prøver med på noe med litt substans og innhold blir jeg rett og slett bare oversett! For eksempel har jeg skrevet om, og linka til, masse i forbindelse med den fæle Kelly Thomas saken, men det hoppe folk glatt over, det er som jeg aldri skulle ha lagt det ut.

Synes det er litt kjipt at det ikke finnes rom for politikk og debatt, men at en hver platthet blir mottat med stormende jubel..Men konklusjonen er vel kanskje bare at FB setter FOLK, sånn i negativ forstand, litt på spissen..;)

Det (lille) jeg har sett av FB har også vært mer overfladiske greier om hva man skal gjøre i helga/ har gjort, hvilke konserter en skal på osv og ikke noe særlig seriøse debatter eller politikk. Men jeg tenker at det er helt greit. Tenker at seriøse debatter kan en ta på slike fora som her eller andre steder - eller i nettaviser.

Jeg synes det er moro å følge med hva andre er opptatt av, se på bilder (særlig hvis det er lenge siden jeg har sett dem), og også få forslag til konserter og arrangementer.

og så er det gøy å få kommentarer på det jeg legger ut :-)

Gjest prust

Forstår ikke problemet. Det er jo bare å overse innlegg man ikke gidder å lese, finner jo fort ut det.

Det jeg både liker og misliker med facebook er folks avsløring av falskhet når personer jeg har kjent i årevis og trodd jeg hadde et godt forholdt til, ikke vil bekrefte meg som venn. På en måte er det greit å finne ut av det selv om jeg andre dager skulle ønske jeg var lykkelig uvitende.

''Forstår ikke problemet. Det er jo bare å overse innlegg man ikke gidder å lese, finner jo fort ut det. ''

Joda - helt greit det :-)

Gjest prust

Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)

''Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)''

Jo - det gjør jeg. Har kommet i kontakt med mange jeg studerte sammen med som jeg ikke har sett på 17 år. Jeg kommer nok ikke til å treffe dem, men det er jo litt moro å se hva de jobber med og hvor de bor.

Og så har jeg "truffet" noen jeg gikk på videregående med, som jeg ikke har sett snurten av på 22 år - og det var jo nesten enda gøyere :-) Vi har utvekslet et par gamle bilder fra gymnastida! Og hun ene kommer jeg trolig til å treffe på en konsert snart, der en tredje skal synge :-)

Det (lille) jeg har sett av FB har også vært mer overfladiske greier om hva man skal gjøre i helga/ har gjort, hvilke konserter en skal på osv og ikke noe særlig seriøse debatter eller politikk. Men jeg tenker at det er helt greit. Tenker at seriøse debatter kan en ta på slike fora som her eller andre steder - eller i nettaviser.

Jeg synes det er moro å følge med hva andre er opptatt av, se på bilder (særlig hvis det er lenge siden jeg har sett dem), og også få forslag til konserter og arrangementer.

og så er det gøy å få kommentarer på det jeg legger ut :-)

Joda, jeg synes også det :)

Men det irriterer meg når jeg brenner for noe, at ingen vil diskutere det en gang. Jeg blir bare ignorert..;p

Og jeg er vanligvis verdens mest gemyttslige FBer som baker, vasker og "fredagskoser" meg til jeg nesten får meg slv i vranga..Men man er nesten nødt. Jeg tror det er den usagte, men vedtatte kulturen der.

Og det er stort sett hyggelig. Jeg ser på andres bilder med interesse, poster sjøl i hytt og gevær, og kan småprate med gamle og nye kjente.

Men når vi først var i det kritiske hjørnet er det overnevnte som innimellom irriterter meg grønn.

Gjest togli

''Hva gjør du på kveldene når du må være hjemme da?''

Leser, hører musikk, driver med diverse hobbyprosjekter.

Ok:) Jeg liker å lese, men er for rastløs til å lese andre steder enn i senga rett før jeg sovner - evt på ei solseng i syden ;)

Har heller ikke spesielle hobbyer jeg liker å drive med på alenebasis, så den faller også i fisk :P

Gjest Tull og tøys:)

''Kommer aldri til å forstå meg på poenget med Facebook om jeg lever til jeg er hundre år:)''

Jo - det gjør jeg. Har kommet i kontakt med mange jeg studerte sammen med som jeg ikke har sett på 17 år. Jeg kommer nok ikke til å treffe dem, men det er jo litt moro å se hva de jobber med og hvor de bor.

Og så har jeg "truffet" noen jeg gikk på videregående med, som jeg ikke har sett snurten av på 22 år - og det var jo nesten enda gøyere :-) Vi har utvekslet et par gamle bilder fra gymnastida! Og hun ene kommer jeg trolig til å treffe på en konsert snart, der en tredje skal synge :-)

Er nok ikke interessert nok i gamle venner jeg:)

Men hyggelig å høre din mening.

Gjest Tull og tøys:)

Jeg er nok heller ikke skapt til å bli ensom - er kjempesosial.. men for meg handler det om å kommunisere med venner, og da trengs en sosial arena for dette som man kan benytte seg av når man ikke kan komme seg ut av huset pga mindre barn som har lagt seg for kvelden ;)

Forøvrig er FB også genialt for å kunne følge med på at barna mine har det greit :) I går kveld hadde min femtenåring (femten idag :)) fest i garasjeleiligheten vår. Hun hadde venninner på overnatting og kompiser på besøk fram til klokka to i natt. De oppdaterte stadig vekk på FB, og jeg kunne smugtitte og se at de hadde det kjempegøy (de la ut bilder av en kompis de sminka osv).

Søsteren min er ingen FB-fan, men fikk seg profil da barna laga seg profiler - og da for å kunne følge med på hva de drev på med osv:)

Så ulikt kan men tenke. Jeg kunne ikke tenkt meg FB vennskap med barna mine:) Prøver å ha kontroll på andre måter. Men flott om det kan fungere for noen:)

Annonse

Gjest togli

Så ulikt kan men tenke. Jeg kunne ikke tenkt meg FB vennskap med barna mine:) Prøver å ha kontroll på andre måter. Men flott om det kan fungere for noen:)

Mine er så unge at det er veldig praktisk, og ikke minst viktig å følge med på hva de gjør på FB... Den dagen datra på femten ikke ønsker å ha meg på vennelista på FB mer, så er det ok - men tolvåringen skal nok ikke få den "friheten" foreløpig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...