Gå til innhold

Operasjon som kolliderer med avdelingsseminar

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette

Jeg har fått time på sykehuset for operasjon i September. På samme tid skal hele avdelingen på jobben min reise på seminar utenlands. En tur alle sammen gleder seg til.

Jeg har ikke lyst til å utsette operasjonen. Jeg har sett frem til operasjonen. Jeg ønsker heller å avbestille turen, men jeg er ny i jobben og dumt at jeg ikke kan bli med. Hva synes dere?

Fortsetter under...

Dette avhenger litt av hva slags operasjon det er snakk om, alvorlighetsgraden og følgene/ubehaget ved å evt. utsette.

Det er ikke alvorlig. Jeg skal ta ut en stang og 4 skruer etter et brudd i fjor.

Men ved å utsette kan jeg ødelegge en skisesong til og det har jeg lite lyst til, samt at stanga plager meg.

Det er ikke alvorlig. Jeg skal ta ut en stang og 4 skruer etter et brudd i fjor.

Men ved å utsette kan jeg ødelegge en skisesong til og det har jeg lite lyst til, samt at stanga plager meg.

Skjønner. Da skaffer du deg litt mer info, kontakt sykehuset og forhør deg om når evt det kan være mulig å få en ny operasjon (for som en annen sier, det er fult mulig når det er planlagte operasjoner - men gjør det for all del så tidlig som mulig), hvor lenge du da evt bør vente.

Annonse

Skjønner. Da skaffer du deg litt mer info, kontakt sykehuset og forhør deg om når evt det kan være mulig å få en ny operasjon (for som en annen sier, det er fult mulig når det er planlagte operasjoner - men gjør det for all del så tidlig som mulig), hvor lenge du da evt bør vente.

Ja, får gjøre det.

Gjest Elextra

''Men ved å utsette kan jeg ødelegge en skisesong til og det har jeg lite lyst til, samt at stanga plager meg.''

Skisesongen kan vel ikke bli nevneverdig (mer) ødelagt om du utsetter operasjonen en uke eller et par uker.

Om du må utsette operasjonen i måneder skjønner jeg at du kvier deg.

Gjest Lurer litt på dette.

''Men ved å utsette kan jeg ødelegge en skisesong til og det har jeg lite lyst til, samt at stanga plager meg.''

Skisesongen kan vel ikke bli nevneverdig (mer) ødelagt om du utsetter operasjonen en uke eller et par uker.

Om du må utsette operasjonen i måneder skjønner jeg at du kvier deg.

''Skisesongen kan vel ikke bli nevneverdig (mer) ødelagt om du utsetter operasjonen en uke eller et par uker''

Nei, det er sant, men jeg tenkte at jeg kunne risikere å måtte utsette mye lenger.

Grunnen til det er at jeg måtte utsette å fjerne en flekk jeg har på huden nå nylig fordi jeg befant meg utenlands da. Jeg hadde time nå i juni og får ikke ny time før i september.

Gjest prust

Ring sykehuset og hør om det er mulig å sette deg opp et par uker seinere. De to gangene jeg har hatt planlagt operasjon, har det gått greit å flytte operasjonen.

Den første gangen flyttet jeg den 4 mnd fordi vi hadde det så travelt på jobben om våren. Den andre gangen flyttet jeg den 3 eller 4 uker, faktisk også fordi tidspunktet passet dårlig på jobb.

Jeg ville ha prøvd å få med meg avdelingsturen, det er viktig når en er ny. Men selvsagt også viktig å få operasjonen unnagjort.

Gjest Lurer litt på dette.

Da har jeg fått vite at det ikke blir tur. Må regne med en ukes sykemelding etter operasjonen og det ble for lenge og vente på ny operasjon ( var visst ganske opptatt legen som skulle operere) med tanke på at det skal gå 3 måneder etter operasjonen før jeg kan gå på ski. Dette fordi hullene som skruene har laget i benet mitt også skal gro først.

Ikke verdens undergang, men litt kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...