Gå til innhold

Dekker reiseforskringen dette?

Anbefalte innlegg

Gjest egenandel tyveri

Hei. Jeg var på reise og ble frastjålet lommebok på Oslo S, der de rakk å tømme kortene før de ble sperret (på ti minutter!). Nå har jeg fått pengene tilbakeført av banken, men de trakk meg for 1200,- i "egenandel etter finansloven" eller lignende. Kan jeg forsøke å få dette dekket gjennom reiseforsikring eller annen forsikring? Det er veldig sure penger, for jeg var helt uforskyldt i det hele, og ikke uaktsom på noen som helst måte. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380528-dekker-reiseforskringen-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest egenandel tyveri

Det finnes ikke standard betingelser for reiseforsikringer; reglene er ulike fra selskap til selskap.

Uansett er det bestandig en forutsetning at du melder tapet til politiet umiddelbart (eller uten ugrunnet opphold) etter tyveriet.

Jeg løp rett til politiet og anmeldte, etter å ha forsøkt å varsle vektere på stedet og ringt banken min. Det er derfor banken refunderte beløpet så rask. Jeg får ringe forsikringsselskapet.

Gjest politi i utlandet er ikke som i Norge

Det finnes ikke standard betingelser for reiseforsikringer; reglene er ulike fra selskap til selskap.

Uansett er det bestandig en forutsetning at du melder tapet til politiet umiddelbart (eller uten ugrunnet opphold) etter tyveriet.

Det lønner seg ikke alltid. Jeg var så uheldig å få frastjålet klokken min på flyplassen i Venezia. Men der er politiet tydeligvis noe helt annet enn her i Norge. Det endte opp med at han tok passet mitt og holdt på å hindre meg i å få fløyet hjem, og jeg måtte oppgi hele anmeldelsesprosjektet for å få dratt hjem i tide.

Annonse

Gjest Elextra

Det lønner seg ikke alltid. Jeg var så uheldig å få frastjålet klokken min på flyplassen i Venezia. Men der er politiet tydeligvis noe helt annet enn her i Norge. Det endte opp med at han tok passet mitt og holdt på å hindre meg i å få fløyet hjem, og jeg måtte oppgi hele anmeldelsesprosjektet for å få dratt hjem i tide.

Pussig, husker faktisk at noen venninner og jeg hadde en besynderlig opplevelse i forbindelse med anmeldelse av tyveri akkurat i Venezia for (*gulp*) snart 30 år siden. Politiet der tok oss overhodet ikke seriøst, og syntes tydeligvis det var morsomt at vi tok bryet med å anmelde et tyveri av såpass små verdier. Vi fikk også inntrykk av at de likte å ha oss unge nordiske jentene på stasjonen og ønsket å holde på oss, og det var ganske guffent :/.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...