Gå til innhold

Tillatlse til å demonstrere?

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Hei!

Jeg klarer så dårlig sette meg inn i ofrene, jeg er på sett og vis litt lei meg for det, jeg reagerer så fullstendig feil mange ganger.

I går da noen fortalte at en kvinne var angrepet av en ulveflokk og drept i Sverige, smilte jeg, lukket øynene og begynte å snakke om en levedyktig ulvebestand (inni meg så jeg for meg skogenen våre og ulven slik jeg vil ha den tilbake i norsk natur osv). Til slutt sa en dame, "Hva feiler det deg", da sa noen "asperger syndrom" og jeg selv tenkte "kjære Gud det var ikke sånn jeg mente", jeg ble flau inni meg, alt hva jeg så prøvde å rette opp og forklare at jeg egentlig er bekymret for den skandinaviske ulvebestanden så gikk det ikke , det ble verre og jeg tenkte jeg gjør best i å ti stille så jeg gjord det.

Noen ganger så tenker jeg at du har gjort asberger syndromet som du har fått til en slags misjon. Du er mer asberger enn deg selv, du oppfører deg slik det er forventet av en med asberger isteden for å fokusere på de normale sidene av deg selv.

Jeg tenker at du noen ganger gjør deg sykere enn det du egentlig er og synes det er litt "stas" å være annerledes (og overdriver det).

Du har nok vansker, men tror du ville profittere voldsomt på å ikke "være en asberger", men heller deg selv, som et menneske, med et syndrom.

Du beskriver mange handlinger (holder deg for ørene, løper over gaten på rødt lys mens du holder deg for ørene og lukker øynene (for å teste ut det å bryte loven), at du rømmer til rommet ditt, nekter å åpne døren når det ringer på, sier da til barna at du er dårlig etc. etc). Mange av disse tingene er jeg overbevist om at du innerst inne vet er rare, og noen ganger farlige, handlinger. Og det er dette du må hente fram, vissheten om at det er rart og til dels farlig. Isteden for å dyrke det.

Ja, jeg vet at du har asberger, men du er så veldig mye mer enn det også.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

30

• Bella Dotte

8

• XbellaX

2

• Angustia

1

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du ikke klarer å finne andre måter å ytre deg på? Har du ikke hatt samfunnsfag på skolen? Mine elever (16 år) ville funnet mange andre måter å få fram sin mening på enn å gå i en slags enmanns-demonstrasjon. Du vet mye om naturvitenskap, men tydeligvis lite om mange andre emner i livet,

Du virker også svært fastlåst her, nærmest "opphengt" i noe, og det virker ikke spesielt friskt. Hvis du vil arbeide med din asperger og få til en bedre fungering her, kan jo dette være et sted der du kan prøve å tenke deg om.

Det er ellers fryktelig dumt at du har så lite empati med ofrene for de fryktelige hendelsene på Utøya. Siden hjertet ditt tydeligvis ikke henger med her, foreslår jeg at du konstanterer at svært mange andre har empati med disse -og tenk på foreldrene til ungdommene som døde. Kan du ikke i det hele tatt sette seg inn i den sorgen disse føler - du er jo faktisk selv en mor?

Hei!

Jo jeg har hatt samfunnsfag, jeg fikk karakteren 6.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så fastlåst, men jeg er det, det har jeg hørt før, det er sikkert ikke frisk, og jeg må jobbe med det, men med fastlåstheten så mener min psykiater det hører slik med til tistanden min at jeg vi ikke kan gjøre så mye med det.

Jeg jobber med enkeltsaker og jeg har utviklet meg veldig, men jeg har store huller, i spesielt menneskekunnskap, og feks er det jo uforståelig for meg at jeg hvert år blir like glad for å komme hjem fra ferie å se at alt er her fremdeles, i teorien vet jeg jo det, men en annen del av hjernen henger ikke med, som om det er en manglende forbindelse.

Hvis jeg tenker meg hard om kan jeg synes synd på de etterlatte, men likevel klarer jeg ikke helt det du og de fleste klarer, jeg er mest lei meg for det. Jeg føler med andre, men mer sympati enn empati, jeg handler mer enn å føle, hvis noen er lei seg, gråter jeg aldri med dem, men jeg blir opptatt av hva jeg kan gjøre for at de ikke skal være lei seg, det er sånn det er.

Skulle ønske det annerledes, men jeg er derfor veldig avhengig av å drøfte ting med andre, stille spørsmål og følge regler for hva man gjør.

Madelenemie

Noen ganger så tenker jeg at du har gjort asberger syndromet som du har fått til en slags misjon. Du er mer asberger enn deg selv, du oppfører deg slik det er forventet av en med asberger isteden for å fokusere på de normale sidene av deg selv.

Jeg tenker at du noen ganger gjør deg sykere enn det du egentlig er og synes det er litt "stas" å være annerledes (og overdriver det).

Du har nok vansker, men tror du ville profittere voldsomt på å ikke "være en asberger", men heller deg selv, som et menneske, med et syndrom.

Du beskriver mange handlinger (holder deg for ørene, løper over gaten på rødt lys mens du holder deg for ørene og lukker øynene (for å teste ut det å bryte loven), at du rømmer til rommet ditt, nekter å åpne døren når det ringer på, sier da til barna at du er dårlig etc. etc). Mange av disse tingene er jeg overbevist om at du innerst inne vet er rare, og noen ganger farlige, handlinger. Og det er dette du må hente fram, vissheten om at det er rart og til dels farlig. Isteden for å dyrke det.

Hei!

Ja jeg vet jeg er mer enn asperger, men det gjør meg fortvilt, og på utsiden ser jeg helt normal ut, og det gjør det enda vanskeligere å forstå. Det er vanskelig for meg å begripe at noe ved meg er sånn at jeg feks ikke forstår meg på det opplagte, men så forstår meg godt på noe vanskeligere.

En "venn" av meg som ellers er intelligent, spurte meg en dag hva er en nonne? jeg tenkte er det noen som ikke vet det? han hadde aldri hørt ordet før, han har asperger og jeg tenkte så der har han sitt kunnskapshull.

Til alt det andre du skriver vet jeg ikke helt å svare, det var mye, men til misjon har jeg ikke noe annet enn å være en god mor, det er nok derfor jeg blir så fortvilt også.

Jeg tenker mye rart, jeg gjør mye rart, men jeg er ikke alene, om hullene i kunnskap og om alt du sikkert syns jeg bør forstå av meg selv som jeg ikke skjønner likevel.

Det er ikke morsomt å innrømme/erkjenne at man ikke har empati/ eller mangler, det er vondt, men forhåpentligvis ved å erkjenne slikt kan man få frem andre aspekter slik som at man kan være snill likevel, man kan gjøre gode og riktige valg likevel, men man er mer avhengig enn andre av enn veiledning fordi man ikke selv klarer tenke seg frem til det riktige.

:)

Jeg føler meg egentlig bare syk, når jeg får denne forvirringen min noen ganger pr år, mesteparten av tiden klarer jeg det meste, studier, hagearbeide osv... men handlingen er vanskelig for meg, så kanskje jeg med tiden får innvilget servicehund som som i USA :)

Gjest Psyk av alt

Hei!

Ja jeg vet jeg er mer enn asperger, men det gjør meg fortvilt, og på utsiden ser jeg helt normal ut, og det gjør det enda vanskeligere å forstå. Det er vanskelig for meg å begripe at noe ved meg er sånn at jeg feks ikke forstår meg på det opplagte, men så forstår meg godt på noe vanskeligere.

En "venn" av meg som ellers er intelligent, spurte meg en dag hva er en nonne? jeg tenkte er det noen som ikke vet det? han hadde aldri hørt ordet før, han har asperger og jeg tenkte så der har han sitt kunnskapshull.

Til alt det andre du skriver vet jeg ikke helt å svare, det var mye, men til misjon har jeg ikke noe annet enn å være en god mor, det er nok derfor jeg blir så fortvilt også.

Jeg tenker mye rart, jeg gjør mye rart, men jeg er ikke alene, om hullene i kunnskap og om alt du sikkert syns jeg bør forstå av meg selv som jeg ikke skjønner likevel.

Det er ikke morsomt å innrømme/erkjenne at man ikke har empati/ eller mangler, det er vondt, men forhåpentligvis ved å erkjenne slikt kan man få frem andre aspekter slik som at man kan være snill likevel, man kan gjøre gode og riktige valg likevel, men man er mer avhengig enn andre av enn veiledning fordi man ikke selv klarer tenke seg frem til det riktige.

Jeg føler meg egentlig bare syk, når jeg får denne forvirringen min noen ganger pr år, mesteparten av tiden klarer jeg det meste, studier, hagearbeide osv... men handlingen er vanskelig for meg, så kanskje jeg med tiden får innvilget servicehund som som i USA :)

Bare veldig kort, dette med at du løp over veien på rødt lys (for å teste følelsen av å gjøre noe "ulovlig"), du visste at dette var farlig?

Madelenemie

Hei!

jeg glemte dette:

Spriket i mitt funksjonsnivå er så stort at det nettopp av den grunn i mange år var vanskelig å godta at jeg hadde asperger syndrom, derfor pleide jeg si hvis det var nødvendig at jeg hadde det man kaller asperger light, det sa jeg inntil noen ble irritert på det. Nå skjønner jeg det, jeg har det og jeg har det nok mer enn mange, kanskje er grunnen at for mange får diagnosen i dag på feil grunnlag som min psykiater sier, men det vet jeg ikke.

Eller kanskje er forskjellen at jeg hadde mer alvorlig autisme som barn, det vet jeg heller ikke.

Men husk at mange klarer seg slett ikke selv, mange bor i bolig, de kan ikke uttrykke sine behov, derfor heller ikke kommunisere på nettet, så egentlig er jeg ganske godtfungerende til å ha asperger syndrom :)

Gjest Psyk av alt

Hei!

Og bare kort igjen, :-), jeg synes også det er deilig å komme hjem etter ferie, komme hjem til alt det vante, være i mitt eget hus og at alt er som før. Det er en helt normal følelse. Det som jeg synes er litt trist er at du gjør denne følelsen om til en asberger følelse.

Annonse

Madelenemie

Bare veldig kort, dette med at du løp over veien på rødt lys (for å teste følelsen av å gjøre noe "ulovlig"), du visste at dette var farlig?

Hei!

Ja som med teorien om ferie, jeg vet at huset mitt er der, jeg er likevel bekymret for at det blir borte.

Jeg vet at det er farlig, men tenker IKKE på det, når jeg blir opptatt av å teste ut hvordan det føles å bryte loven, da er KUN den ene tanke i mitt hodet.

Jeg vet at det jeg sa på sommerfesten i helgen er dårlig, men der og da mente jeg det og jeg klarte ikke uttrykke det på en riktigere måte en den klossete som jeg gjorde. Hadde ikke mannen ledd så hadde jeg aldri oppdaget at det var dårlig sagt heller.

Madelenemie

Og bare kort igjen, :-), jeg synes også det er deilig å komme hjem etter ferie, komme hjem til alt det vante, være i mitt eget hus og at alt er som før. Det er en helt normal følelse. Det som jeg synes er litt trist er at du gjør denne følelsen om til en asberger følelse.

Hei!

Forskjellen er denne:

Jeg har bilder av ting for å vite at de fortsatt fins, derfor har jeg fått bilde av min psykiater fordi jeg da skal vite at hun fins selv når jeg ikke ser henne på en tid.

Dette har min psykiater forklart skyldes mangel på forestillingsevne, hun har dermed ufarliggjort det, men forklart det med autisme, da mange med autisme kan bli engstelige ved små endringer i hverdagen for en del er bare at noe flytter plass en kjempebelastning

Det er noe annet enn å bare bli glad for å komme fra ferie, men jeg tror ikke jeg klarer å forklare det bedre.

Det heter noe, noe på fagspråket, men på norsk er det"manglende forestillingsevne".

Men jeg blir også glad som i går når festen var over, da var jeg bare glad og ikke sånn henrykt over å ta på veggene i huset mitt, det er forskjellen.

Madelenemie

Hei!

Du må huske på det at de fleste jeg kjenner/går i gruppe med som har asperger syndrom er medisinert. Dette pga av stress, engstelse, aggresjon, depresjon m.m

De som ikke er det klarer seg periodevis bra som meg, men jeg er opptatt av å finne måter som gjør at jeg kan klare meg bedre dvs på sikt om kanskje 3 år komme ut i jobb. Det vil kun la seg gjøre ved at jeg godtar min tilstand, erkjenner at må ta i mot hjelp, godtar tilrettelegging og søker meg inn steder der jeg kan få en viss tilrettelegging.

Nå må jeg ordne med noe :)

Ha en fin dag.

Bella Dotte

Hei!

Jeg klarer så dårlig sette meg inn i ofrene, jeg er på sett og vis litt lei meg for det, jeg reagerer så fullstendig feil mange ganger.

I går da noen fortalte at en kvinne var angrepet av en ulveflokk og drept i Sverige, smilte jeg, lukket øynene og begynte å snakke om en levedyktig ulvebestand (inni meg så jeg for meg skogenen våre og ulven slik jeg vil ha den tilbake i norsk natur osv). Til slutt sa en dame, "Hva feiler det deg", da sa noen "asperger syndrom" og jeg selv tenkte "kjære Gud det var ikke sånn jeg mente", jeg ble flau inni meg, alt hva jeg så prøvde å rette opp og forklare at jeg egentlig er bekymret for den skandinaviske ulvebestanden så gikk det ikke , det ble verre og jeg tenkte jeg gjør best i å ti stille så jeg gjord det.

Jeg må si at jeg tenkte "naturen slår tilbake" eller noe sånt - og at formuleringen "alvorlig død" var både upassende og treffende. I det hele tatt en komisk situasjon.

Madelenemie

Jeg må si at jeg tenkte "naturen slår tilbake" eller noe sånt - og at formuleringen "alvorlig død" var både upassende og treffende. I det hele tatt en komisk situasjon.

Hei!

takk for at du tenker mer likt som meg.

Jeg har det ganske bra nå, har hatt en hektisk helg, men vært i fin form, :)

Skal fortelle deg noe ubehagelig. På festen lurte en mann på "venn" hvorfor jeg hadde med så mye lesestoff, jeg hadde det kun i vesken min, den den var åpen. jeg svarte så dette "det er fordi jeg ikke viste det skulle kommer noen så hyggelige mennesker som deg". Jeg snakket med han om en sak og hygget meg. Mannen lo så, og sa " huff sånt må du ikke si" og pekte rundt seg, jeg ble så flau, jeg håper ingen hørte det.

saken er at jeg mente ikke det jeg sa når jeg fikk tenkt meg om, det var mange hyggelige der, men jeg strever med kommunikasjonen, men ikke med denne mannen, både fordi han liker meg godt, men forklaringen kan være at han har fått samme diagnose som oss. Han sa han slapper av med meg, ikke noe stress med hva man skal si. osv...

Skjønner du at sånt er flaut?

Bella Dotte

Hei!

takk for at du tenker mer likt som meg.

Jeg har det ganske bra nå, har hatt en hektisk helg, men vært i fin form, :)

Skal fortelle deg noe ubehagelig. På festen lurte en mann på "venn" hvorfor jeg hadde med så mye lesestoff, jeg hadde det kun i vesken min, den den var åpen. jeg svarte så dette "det er fordi jeg ikke viste det skulle kommer noen så hyggelige mennesker som deg". Jeg snakket med han om en sak og hygget meg. Mannen lo så, og sa " huff sånt må du ikke si" og pekte rundt seg, jeg ble så flau, jeg håper ingen hørte det.

saken er at jeg mente ikke det jeg sa når jeg fikk tenkt meg om, det var mange hyggelige der, men jeg strever med kommunikasjonen, men ikke med denne mannen, både fordi han liker meg godt, men forklaringen kan være at han har fått samme diagnose som oss. Han sa han slapper av med meg, ikke noe stress med hva man skal si. osv...

Skjønner du at sånt er flaut?

''"det er fordi jeg ikke viste det skulle kommer noen så hyggelige mennesker som deg".''

Dette var et utmerket svar!

''Jeg snakket med han om en sak og hygget meg. Mannen lo så, og sa " huff sånt må du ikke si"''

Hva var temaet?

Madelenemie

''"det er fordi jeg ikke viste det skulle kommer noen så hyggelige mennesker som deg".''

''Jeg snakket med han om en sak og hygget meg. Mannen lo så, og sa " huff sånt må du ikke si"''

Hva var temaet?

Hei!

Temaet var faktisk lydutstyr, ikke mitt favoritt tema men jeg var ytterst interessert da jeg er svært glad i musikk og skal kjøpe meg nye høytalere.

Jeg klarer ikke lyden de billige gir, og trenger gode råd for å få gode høytalere til en pris min mann kan akseptere :)

Det er bare du som syns det var et godt svar, eks psyk av alt trodde i dag jeg "tuller" med det jeg skriver eller hvordan nå det hele var, jeg husker ikke helt....

Det kunne derfor vært en støtte for meg om du også fremstod slik du er full av skavnker og utilstrekkelighet. (satt på spissen)

Jeg mener nettopp det du gjorde meg oppmerksom på, som med den mannen som ikke viste hva nonne er,og som jeg måtte begynne å forklare dette til, og som du gjorde meg oppmerksom på var det man kaller et kunnskapshull, er jo typisk for oss.

jeg er feks så godtfungerende at jeg bare får toppkarakterer, men det er teorien jeg er god i, å lære utenat osv... men som min psykiater sa "hvis du kommer igjennom turnustjenesten får du aldri legelissens" det er et mysterium for meg at min psykiater kan si/mene dette, men som du ser av hagefesten, jeg gjør feil og selv ikke du forstår at det er et upassende svar, det kunne tolkes av de rundt på en uheldig måte, som at de ikke var hyggelige skjønner du. Jeg skjønte det jo fort på mannens rekasjon, men jeg tenkte ikke på det før, for han fremstod for meg som en befrielse da det var noe konkret å snakke om, noe jeg trengte informasjon om. Dessuten var han interessert i salamandere også, men da ville hans kone dra.

Annonse

Bella Dotte

Hei!

Temaet var faktisk lydutstyr, ikke mitt favoritt tema men jeg var ytterst interessert da jeg er svært glad i musikk og skal kjøpe meg nye høytalere.

Jeg klarer ikke lyden de billige gir, og trenger gode råd for å få gode høytalere til en pris min mann kan akseptere :)

Det er bare du som syns det var et godt svar, eks psyk av alt trodde i dag jeg "tuller" med det jeg skriver eller hvordan nå det hele var, jeg husker ikke helt....

Det kunne derfor vært en støtte for meg om du også fremstod slik du er full av skavnker og utilstrekkelighet. (satt på spissen)

Jeg mener nettopp det du gjorde meg oppmerksom på, som med den mannen som ikke viste hva nonne er,og som jeg måtte begynne å forklare dette til, og som du gjorde meg oppmerksom på var det man kaller et kunnskapshull, er jo typisk for oss.

jeg er feks så godtfungerende at jeg bare får toppkarakterer, men det er teorien jeg er god i, å lære utenat osv... men som min psykiater sa "hvis du kommer igjennom turnustjenesten får du aldri legelissens" det er et mysterium for meg at min psykiater kan si/mene dette, men som du ser av hagefesten, jeg gjør feil og selv ikke du forstår at det er et upassende svar, det kunne tolkes av de rundt på en uheldig måte, som at de ikke var hyggelige skjønner du. Jeg skjønte det jo fort på mannens rekasjon, men jeg tenkte ikke på det før, for han fremstod for meg som en befrielse da det var noe konkret å snakke om, noe jeg trengte informasjon om. Dessuten var han interessert i salamandere også, men da ville hans kone dra.

Dette er ille, og jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg gjør mye rart, og som du sier, man vil vel helst fremstå som mest mulig normal.

Hvorfor lydutstyr var et feil tema, aner jeg ikke. Det er mulig det var for "tungt" for en sommerfest. Ikke rart at jeg ikke liker fester. Konen kunne ha vært sjalu da hun dro sin mann vekk fra deg.

Madelenemie

Hva var temaet?

Hei!

Det er tragisk det er ikke snakk om ulver i frihet, men i en dyrepark!

Jeg leste det nå.

Det som gjør meg rasende er at hadde jeg hatt gevær hadde jeg skutt for å redde kvinnen, dyreparken gjorde ikke dette, enda det ikke var avklart om kvinnens tilstand. Jeg er nå dypt sjokkert.

Man bør ha bedøvelsesutstyr klart å skyte dette på ulvene, jeg syns dette er en stor glipp og at rutinene bør skjerpes.

Det er også betenkelig at dyreparken har hatt en praksik der ulver som har bitt mennesker likevel får omgås mennesker, det er ikke annerledes med ulver enn med hunder.

Ikke nødvendigvis må de avlives, men de bør ikke inngå i noe besøkssystem med mennesker hvis de har bitt mennesker.

En jente ble liggende 3 dager på sykehus etter å ha blitt bitt av ulv i nækontakt, de slik at man kan gå inn i innhengingen.

Jeg har selv ønsket dette, men jeg syns da det er en selvfølge at man har bedøvelsesutryret klart i tilfelle det går over styr for en ulv. Ja nå er jeg sjokkert etter å ha lest selv hva som egentlig er saken. det er rystende!!

Madelenemie

Dette er ille, og jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg gjør mye rart, og som du sier, man vil vel helst fremstå som mest mulig normal.

Hvorfor lydutstyr var et feil tema, aner jeg ikke. Det er mulig det var for "tungt" for en sommerfest. Ikke rart at jeg ikke liker fester. Konen kunne ha vært sjalu da hun dro sin mann vekk fra deg.

Hei!

Hva er ille? Jeg skjønte ikke?

Temaet om lydutstyr var i orden, det er jeg ganske sikker på, konen dro sin mann med da det ble snakk om salamandere, det er mulig det var tilfeldig at dette skjedde, jeg tror det, de måtte vist hjem da, men så fikk ikke jeg snakket om salamandere enda mannen var veldig interessert sa han.

Vet du hva en mann sa da jeg ga han min mailadresse, det gjaldt en annen sak, han sa " du er veldig søt så synd at jeg er gift", jeg ble så overrasket :), men dette er en måte å tulle med andre på(mennesker er rare), men jeg lo, det var da en rar ting å si, men som med den vennen vår som du husker sa jeg var pen :) så var det jammen hyggelig siden jeg er så rar inni hodet. (noe du er også:) Jeg lukket øynene og lo, ja for jeg orket ikke se han i øynene når han sa noe slikt. han er en pen mann, en god far og en hyggelig mann. Men min mann overgår ingen :) Det skjønner du sikkert som er FB venn med han.

Bella Dotte

Hei!

Det er tragisk det er ikke snakk om ulver i frihet, men i en dyrepark!

Jeg leste det nå.

Det som gjør meg rasende er at hadde jeg hatt gevær hadde jeg skutt for å redde kvinnen, dyreparken gjorde ikke dette, enda det ikke var avklart om kvinnens tilstand. Jeg er nå dypt sjokkert.

Man bør ha bedøvelsesutstyr klart å skyte dette på ulvene, jeg syns dette er en stor glipp og at rutinene bør skjerpes.

Det er også betenkelig at dyreparken har hatt en praksik der ulver som har bitt mennesker likevel får omgås mennesker, det er ikke annerledes med ulver enn med hunder.

Ikke nødvendigvis må de avlives, men de bør ikke inngå i noe besøkssystem med mennesker hvis de har bitt mennesker.

En jente ble liggende 3 dager på sykehus etter å ha blitt bitt av ulv i nækontakt, de slik at man kan gå inn i innhengingen.

Jeg har selv ønsket dette, men jeg syns da det er en selvfølge at man har bedøvelsesutryret klart i tilfelle det går over styr for en ulv. Ja nå er jeg sjokkert etter å ha lest selv hva som egentlig er saken. det er rystende!!

Ja, jeg reagerte også på at de ikke hadde/brukte bedøvelsespiler.

Madelenemie

Hei!

Flott da er vi helt enige om den saken.

Skal vi treffes i morgen siden du er min venn?

Jeg håper det da jeg er glad for tiden og har fri, eksamen er vel overstått.

Madelenemie

Hei!

Jeg lurer nå på om jeg har 4 venner:

1) min mann

2) Min psykiater

3) Deg

4) klosteret (de er der, men er jo ikke èn, men mange så det forvansker det hele)

Jeg har en venn til kom jeg på :) salamandervennen min, nå ble jeg glad, ja for i dag er det viktig å ha venner, selv om det holder med noen få for meg. Jeg sendte akkurat en mail der jeg spør vår felles venn om er min venn eller ikke, jeg syns man skal gi lyd fra seg hvis man er venn. I vertfall siden har kontakt med deg, det er så komplisert!! Kanskje har jeg flere når jeg nå tenker meg om, men hvorfor får jeg så verken mail eller sms?

Madelenemie

Hei!

''Det overrasker meg at rutinene ikke krever at to personer går inn. De er jo potensielt farlige dyr, men må ikke dra paralleller til ville ulver. De er oppvokst med at mennesker gir dem mat med flaske. Ulv i dyreparker har lært at mennesker er ulver, men ulv kan gå til angrep på andre ulver, sier Liberg.''

''En privatperson skal ha anmeldt den svenske redningstjenesten til ombudsmannen fordi de ikke valgte å skyte dyrenen.''

Ja det er sjokkerende, da kan man snakke om at "normale mennesker" har empati, og at det er bedre å ha sympati, sånt gjør meg forbannet, jeg hadde skutt samtlige hvis det var 2% sjanse for at kvinnen kunne reddes!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...