Gå til innhold

Fingermat/tapas - trenger tips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Lefseruller med snøfrisk-ost og røkelaks eller spekeskinke (og evt litt ruccola eller annet grønt i) er noe mange liker, som er lett å lage.

Dadler med bacon.

Ovnsstekte potetbåter med timian.

Små kjøttboller og cherrytomater på spyd

Foccaccia

Lefseruller med snøfrisk-ost og røkelaks eller spekeskinke (og evt litt ruccola eller annet grønt i) er noe mange liker, som er lett å lage.

Dadler med bacon.

Ovnsstekte potetbåter med timian.

Små kjøttboller og cherrytomater på spyd

Foccaccia

Takk! :-)

Annonse

Hva er picknick egg???

man koker egg. Tar ut plomme, blander den med majones, litt senepp, sitron, persille, salt og tabasco (kanskje ikke så mye tabasco da, om det også er til barn). Deretter putter man plomme tilbake i halvt egg på en pen måte, og pynter med krydderurt. Godt, og dessuten ser det pent ut på fat.

Jeg har kommet unna med å bare lage picknick egg ca ett tusen ganger, og får dessuten høre at de er supergode. Hver gang. En banker! :D

Gjest prust

man koker egg. Tar ut plomme, blander den med majones, litt senepp, sitron, persille, salt og tabasco (kanskje ikke så mye tabasco da, om det også er til barn). Deretter putter man plomme tilbake i halvt egg på en pen måte, og pynter med krydderurt. Godt, og dessuten ser det pent ut på fat.

Jeg har kommet unna med å bare lage picknick egg ca ett tusen ganger, og får dessuten høre at de er supergode. Hver gang. En banker! :D

Høres veldig godt ut! Hardkoker du eggene da?

Høres veldig godt ut! Hardkoker du eggene da?

takk! :) Ja. Og blander den harkokte plomma med det andre. det skal ikke bli suppete eller bløtt på noen måte, men få sånn litt krema konsistens som ser fint ut.

Lettvint, også får man fort litt (ufortjent, for de er veldig enkle å lage) kokkekred av de som ikke har sett dem før..;)

Gjest prust

takk! :) Ja. Og blander den harkokte plomma med det andre. det skal ikke bli suppete eller bløtt på noen måte, men få sånn litt krema konsistens som ser fint ut.

Lettvint, også får man fort litt (ufortjent, for de er veldig enkle å lage) kokkekred av de som ikke har sett dem før..;)

''Lettvint, også får man fort litt (ufortjent, for de er veldig enkle å lage) kokkekred av de som ikke har sett dem før..;)

''

Passer meg utmerket :-)

Jeg er ikke overvettes begeistret for verken majones eller sennep så jeg tror ikke det hadde vært noe for meg, men sikkert godt for de som liker det. :o)

Jeg MÅ ha kaviar på kokt egg jeg. :o)

Gjest Shira :o)

Jeg lagde tortillalefser på sist sånn ta med arr. for guttungen.

Vanlige lefser. Krydderost fra Tine. Spekeskinke. Ruccola. Klin på, legg på, drøss over litt ruccola, rull sammen, skjøer i ca 3 biter, legg på fat. Voila.

Det er lett og frakte, lett og spise, lett og lage og smaker godt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...