Gå til innhold

forberede seg til ferietur man gruer litt for..

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''så besøk innebærer flere overnattinger uansett, og ble da ofte invitert med på "hytta" deres som er et campingvogn/spikertelt/gjestehytte-kompleks der de bare ER og gjør ingenting. ikke turer, fisking, plukke bær, bade, dra til byen: drikke kaffe hele dagen og gjøre ingenting.''

Huff! Jeg får bare prise meg lykkelig over at jeg har vært forskånet fra sånt. Og at mine svigerforeldre er kulturelt interessert m.m. (dog har jeg hatt mine små disputter med dem - også i forbindelse med ferie).

Er dette et camping-fenomen? Om sommeren går vi en del forbi en campingplass, og jeg har undret meg over alle menneskene som bare sitter og glor ("slapper av") utenfor vognene og forteltene sine, med en øl eller thermokannen. Jeg har faktisk observert at samme menneskene har sittet i timevis! :P Jada, skjønner at noen ikke er like bevegelige som andre etc., men tror ikke det har gjelt flertallet her *dyrker fordommene*.

Må bare presisere:

'' Jeg har faktisk observert at samme menneskene har sittet i timevis! ''

og da mener jeg på dagtid - i flott vær!

På kveldstid kan nok jeg også bli sittende en god stund utenfor hytta og se på solnedgangen, filosofere og lese, men det er jo noe heeeelt annet :D,

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

28

• ekte nick

11

• mariaflyfly

8

• Axcia

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''så besøk innebærer flere overnattinger uansett, og ble da ofte invitert med på "hytta" deres som er et campingvogn/spikertelt/gjestehytte-kompleks der de bare ER og gjør ingenting. ikke turer, fisking, plukke bær, bade, dra til byen: drikke kaffe hele dagen og gjøre ingenting.''

Huff! Jeg får bare prise meg lykkelig over at jeg har vært forskånet fra sånt. Og at mine svigerforeldre er kulturelt interessert m.m. (dog har jeg hatt mine små disputter med dem - også i forbindelse med ferie).

Er dette et camping-fenomen? Om sommeren går vi en del forbi en campingplass, og jeg har undret meg over alle menneskene som bare sitter og glor ("slapper av") utenfor vognene og forteltene sine, med en øl eller thermokannen. Jeg har faktisk observert at samme menneskene har sittet i timevis! :P Jada, skjønner at noen ikke er like bevegelige som andre etc., men tror ikke det har gjelt flertallet her *dyrker fordommene*.

''Er dette et camping-fenomen? Om sommeren går vi en del forbi en campingplass, og jeg har undret meg over alle menneskene som bare sitter og glor ("slapper av") utenfor vognene og forteltene sine, med en øl eller thermokannen. Jeg har faktisk observert at samme menneskene har sittet i timevis! :P Jada, skjønner at noen ikke er like bevegelige som andre etc., men tror ikke det har gjelt flertallet her *dyrker fordommene*.''

Det er en type ferie jeg ikke klarer å skjønne meg på. Jeg forstår ikke hva de får ut av det å oppholde seg på en campingplass.

Noe så meningsløst :-)

''Ja, hvordan jeg kunne finne på dette..:S For det første tror jeg jo det er oppriktig velment, de vil spandere på oss og være snille ''

En ting jeg virkelig ikke forstår: Er det virkelig slik at det er verd det med en gratis ferie når du risikerer at det blir ferien fra hælvete?

''Så, jeg får vel prøve mitt beste, og håpe at turen blir så bra den kan bli. (En liten støttepromille kan vel også dyrkes. Det er jo ferie..;p)''

Det å dytte i seg støttepromille er kanskje det aller, aller minst kloke du kan finne på oppi dette,

tror

Nei, jeg hadde selvsagt mye, mye heller villet være hjemme. Men jeg synes det er dårlig gjort å avslå tvert når de prøver å være greie.

Og - jeg er absolutt rundere med en ørliten støtte promille når jeg først må noe slikt. Sosialt glidemiddel tenges absolutt nå og da..;)

Jeg tror absolutt det kommer til å gå bra. Dere har allerede snakket om at dere trenger tid alene - og da ordner det seg :)

1 uke går også veldig fort :)

Kos dere og nyt tiden sammen :D

Takk! :) Koselig at du er oppmuntrende & positiv. Jeg trengte en liten chin-up her! :)

Det er nøyaktig HER dere må lære dere å være kjappere på å ta kontrollen fra kjerringa selv! Det er ikke noe å TENKE på omatte kanskje dersomatte hvisom.

I det ØYEBLIKKET temaet kommer opp så skal mannen din svare "Ja det høres trivelig ut. Men vi låner svigers bil og kjører selv. Jeg vil ha laguna1 for meg selv innimellom, tilfelle vi trenger en *host* avstikker.. u know..!" Sak ferdig prata.

Nemlig. One step ahead, always ultra. ;0P

Det der høres i grunn veldig smart ut :)

mariaflyfly

Nei, jeg hadde selvsagt mye, mye heller villet være hjemme. Men jeg synes det er dårlig gjort å avslå tvert når de prøver å være greie.

Og - jeg er absolutt rundere med en ørliten støtte promille når jeg først må noe slikt. Sosialt glidemiddel tenges absolutt nå og da..;)

''Og - jeg er absolutt rundere med en ørliten støtte promille når jeg først må noe slikt. Sosialt glidemiddel tenges absolutt nå og da..;)''

Jeg stiller meg ytterst tvilende til at din svigermor ser det på samme måte.

Annonse

Jo, psykologen er hjelpsom og grei (og sier at jeg har fått meg noe å slite med her..Han kjenner henne..Mulig han bryter taushetsplikt, men DEILIG for meg å få litt fortåelse og få blåst ut litt frust:))

Ja, hvordan jeg kunne finne på dette..:S For det første tror jeg jo det er oppriktig velment, de vil spandere på oss og være snille (Det er veldig fjernt for dem å tenke at noen kanskje ikke kunne ha lyst) og for det andre følte jeg meg ganske pressa opp i et hjørne.

Så, jeg får vel prøve mitt beste, og håpe at turen blir så bra den kan bli. (En liten støttepromille kan vel også dyrkes. Det er jo ferie..;p)

En gang min mor foreslo noe sånt for meg, sa jeg rolig og vennlig at "Du og jeg har det hyggeligst sammen hvis vi ikke er så tett på hverandre over lang tid. Jeg vil heller at vi tilbringer hyggelig tid sammen i kortere økter, enn å risikere å bli uvenner".

Du kunne jo si noe liknende....

Oi, 17! det må jeg si! :) Men enig i de her som sier at større grupper er litt lettere (selvom jeg, som den særingen jeg er, hadde slitt med den varianten også;)) for da kan man jo mingle litt, og henge med annenhver osv.

''Oi, 17! det må jeg si! :) ''

Jepp - svigerfar fylte år, og spanderte på alle barn, svigerbarn og barnebarn :-)

''Og - jeg er absolutt rundere med en ørliten støtte promille når jeg først må noe slikt. Sosialt glidemiddel tenges absolutt nå og da..;)''

Jeg stiller meg ytterst tvilende til at din svigermor ser det på samme måte.

Enig... *humrer*

''Så, jeg får vel prøve mitt beste, og håpe at turen blir så bra den kan bli. (En liten støttepromille kan vel også dyrkes. Det er jo ferie..;''

*kjøper inn popcorn til reisebrevene*

''*kjøper inn popcorn til reisebrevene*''

hehe!

vi har ikke egen bil :) Vi kunne sikkert lånt pappas, men jeg tror de synes noe av poenget er at vi skal kjøre med dem.

Jeg lurer også på om jeg har klikka litt..;) men jeg prøver så godt jeg kan å ikke være negativ, og dette er jo godt ment. Dessuten er det MEGET vanskelig å åle seg unna, det blir tatt ille opp, og da blir det telefonert til MEG!

Vi har da presisert at vi komer til å ønske oss alene tid også, og at vi (jeg) i utgangspunktet føler meg litt fremmed for denne typen ferier. Men understreket at det ikke er noe galt i dem pr se. Det er en voldsom balansegang..;p

Var jeg deg ville jeg sagt at det er en forutsetning at dere har med to biler, slik at dere kan være uavhengige av hverandre der nede.

Annonse

Gullfisk delte en god erfaring nedenfor her: "Felles middag på kvelden var eneste fellespost."

Var jeg deg, ville jeg avtalt nettopp det.

Dessuten blir det da mye bedre plass til bagasje, kan du jo også argumentere, pluss at man kan stoppe hvor man vil. Kanskje du og mannen feks kan kjøre dagen før for å feire bryllupsdagen underveis, kan du si.

Skal dere langt av gårde? Det går kanskje til nøds an å ta tog dit også?

Bare til Danmark, men det er jo en bit det og.

Haha, ja takk :) Mulig jeg skriver reisebrev! ;)

Vi skal også til Danmark, ha ha kanskje vi kan treffes hvis det blir for ille. Så får du litt DOL-støtte. Si at du har en god venninne der ;-) som du bare MÅ besøke.

Tenkte bare jeg ville gi deg en klem jeg. :-)

Blir fly og 14 dager ferie med svigers her. Har vel de samme tankene som deg. Og hvorfor man sier ja? I mitt tilfelle en syk svigerfar, ønske fra svigermor og mann om en siste tur sammen med ham.... Litt for mange kort til at man setter ned foten og sier nei. Spesielt når man får høre hvor lei seg svigermor er fordi hun ikke har fått det forholdet til meg som hun ønsket.... altså styre som hun vil, som mann selv sa.

Lykke til. Husk at det er deilig å være norsk i Danmark. :-) Vær litt egoistisk og nyt kvelder og netter med din mann. :-)

Jeg støtter alle de som foreslår at dere kjører egen (leie)bil.

Når man velger å si ja til denne typen gave, så må dere på sett og vis finne dere i at ikke alt kan bli som dere vil. Akkurat det med å stoppe et bestemt sted på veien nedover, tenker jeg at du må kunne gi avkall på dersom dere sitter i felles bil.

Synes forslaget et annet sted i tråden om at du av og til går en tur med svigerfar mens mannen din gjør noe sammen med moren din er konstruktivt.

Når dere har ankommet feriestedet, så står dere etter min oppfatning fritt til å gjøre noe for dere selv fra tid til annen. Dere finner sikkert en eller annen transportløsning.

Jeg tror det lureste hadde vært om du ikke hadde sagt ja til å motta en slik gave fra svigerforeldrene, og tenker at du kunne ha begrunnet det på en måte som ikke virket sårende. Du kunne f.eks. ha sagt noe sånt som at du anser deg selv for sær/vanskelig og med et stort behov for frihet, slik at du ikke er så egnet til å reise på slike fellesferier. Du hadde ikke vært nødt til å mene nettopp dette, men det ville være en måte å få sagt nei takk uten å gjøre ting vanskeligere i forhold til svigerforeldrene.

Å få til å avslå uten å såre her ville vært et kunststykke, som ligger langt utenfor mine evner. Og som sagt tolker jeg det som et ønske om å være genuint grei, derfor hadde jeg vondt for å si nei til dette.

Vi har ikke egen bil, men vi kunne nok lånt pappas, men jeg tror mye av poenget for dem er akkurat at vi kjører med dem. Derfor synes jeg det hadde vært hyggelig om vi hadde blitt spurt litt om det var noe vi ville etc.

Når vi er der nede tenkte vi at vi kunne leie en bil. Det gjør nok ting litt lettere, kanskje. Og tusler litt for oss sjøl, også får jeg bare tenke positivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...