Gå til innhold

forberede seg til ferietur man gruer litt for..

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

En god ide!

Evt kan hun si at hun MÅ sitte foran for å unngå bilsyke, og at hun ikke ønsker å okkupere forsetet av hensyn til de andre....

''Evt kan hun si at hun MÅ sitte foran for å unngå bilsyke, og at hun ikke ønsker å okkupere forsetet av hensyn til de andre....''

Da antar jeg svigermor er rask med å ofre seg, så blir det enda triveligere i bilen når hun sitter bak med martyrmine.

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

28

• ekte nick

11

• mariaflyfly

8

• Axcia

6

Mest aktive i denne tråden

Gullfisk delte en god erfaring nedenfor her: "Felles middag på kvelden var eneste fellespost."

Var jeg deg, ville jeg avtalt nettopp det.

Det, og frokost har vi avtalt. Men jeg har også sagt at mulighet for at jeg ikke vil ha frokost på sammetidspunkt som dem er tilstede, de er sånne folk som spretter opp en gang mellom 5 og 6, uansett ferie eller hverdag, og det er ikke jeg, for å si det sånn :)

Tenkte bare jeg ville gi deg en klem jeg. :-)

Blir fly og 14 dager ferie med svigers her. Har vel de samme tankene som deg. Og hvorfor man sier ja? I mitt tilfelle en syk svigerfar, ønske fra svigermor og mann om en siste tur sammen med ham.... Litt for mange kort til at man setter ned foten og sier nei. Spesielt når man får høre hvor lei seg svigermor er fordi hun ikke har fått det forholdet til meg som hun ønsket.... altså styre som hun vil, som mann selv sa.

Lykke til. Husk at det er deilig å være norsk i Danmark. :-) Vær litt egoistisk og nyt kvelder og netter med din mann. :-)

Takk Bustebeisa! Klem tilbake! :)

Jada, det er helt sikkert deilig å være norsk i Danmark, jeg skal tenke positivt, også håper jeg ting blir hyggelig! :)

God ferie til dere, håper det går fint, og takk for koselig svar! :)

Gjest Elextra

Det, og frokost har vi avtalt. Men jeg har også sagt at mulighet for at jeg ikke vil ha frokost på sammetidspunkt som dem er tilstede, de er sånne folk som spretter opp en gang mellom 5 og 6, uansett ferie eller hverdag, og det er ikke jeg, for å si det sånn :)

'', de er sånne folk som spretter opp en gang mellom 5 og 6, uansett ferie eller hverdag, og det er ikke jeg, for å si det sånn ''

Da høres det ut som det er viktig å avklare på forhånd at frokostene IKKE spises sammen!

Har selv foreldre som spiser frokost kl. 8 hele ferien, og som synes vi bør gjøre det samme, når vi er med dem. Vi liker å ta det med ro om morgenenen, eller i hvertfall å slippe å måtte forholde oss til en fast tid, så akkurat dét har vært kilde til litt konflikt.

Annonse

Takk! :) Koselig at du er oppmuntrende & positiv. Jeg trengte en liten chin-up her! :)

:)

Jeg syntes det var så flott at svigers hadde strukket frem hånden på den måten. Har jo fulgt litt med på hvordan du har hatt det...

Dessuten blir det meste levbart om man bare legger godviljen til (og man vet det er for en begrenset periode).

Min eks-svigermor var en sånn damen jeg syntes det var veldig, veldig bra vi bodde ganske langt unna ;) Hun uttalte bl.a. høyt og tydelig, og hver eneste gang det var aktuelt, at jeg var veldig rar som ikke likte kaffe... Og de enda jeg ikke ba om noe annet enn vanlig vann å drikke når de andre drakk kaffe. Jeg har alltid foretrukket vann som drikke.

Ja, ja - det er jo ingenting i mot din erfaring, men bare en liten historie :)

Gjest Elextra

:)

Jeg syntes det var så flott at svigers hadde strukket frem hånden på den måten. Har jo fulgt litt med på hvordan du har hatt det...

Dessuten blir det meste levbart om man bare legger godviljen til (og man vet det er for en begrenset periode).

Min eks-svigermor var en sånn damen jeg syntes det var veldig, veldig bra vi bodde ganske langt unna ;) Hun uttalte bl.a. høyt og tydelig, og hver eneste gang det var aktuelt, at jeg var veldig rar som ikke likte kaffe... Og de enda jeg ikke ba om noe annet enn vanlig vann å drikke når de andre drakk kaffe. Jeg har alltid foretrukket vann som drikke.

Ja, ja - det er jo ingenting i mot din erfaring, men bare en liten historie :)

''Hun uttalte bl.a. høyt og tydelig, og hver eneste gang det var aktuelt, at jeg var veldig rar som ikke likte kaffe... ''

Ja, det er noe med eldre mennesker og kaffe og besøk :-). Har godt forhold til svigerforeldre, men selv etter over ti år har de ennå ikke lært seg at jeg unngår kaffe på kvelden - de synes stadig det er litt merkelig at jeg sier nei takk. Svigermor styrer da med å finne alternativer, selv om jeg i over ti år har forsøkt å presisere at jeg ikke føler behov for noe alternativ.

Jeg forstår at dette kan bli en prøvelse, men når man først har bestemt seg for å bli med på en slik tur, tror jeg den beste strategien er å legge alle sine egne behov og ønsker til side.

I situasjoner som jeg ikke i utgangspunktet liker, men føler at jeg må, pleier jeg å prøve å tenke minst mulig på hvordan jeg har det og hva jeg egentlig ønsker meg. Trikset er å bare gjøre, ikke kjenne etter. Med det utgangspunktet klarer man også å nyte de stundene man får for seg selv og som faktisk inneholder noe du liker og ønsker.

Hvorfor i all verden har dere avtalt frokost sammen dersom dere har så ulike vaner? Det høres viktig at du endrer den avtalen med det samme! Husk også, at ved felles frokoster har hun mye større mulighet til å "kapre" dere for resten av dagen!

Gjest annlovinda

Å avtale frokost sammen når de spretter opp så tidlig på morgenen ville jeg ha unngått. Greit å ikke sove bort dagen når man har ferie - men et sted går nå grensen der også da :)

Håper dere får en ok ferie med dine svigerforeldre.

Annonse

Å avtale frokost sammen når de spretter opp så tidlig på morgenen ville jeg ha unngått. Greit å ikke sove bort dagen når man har ferie - men et sted går nå grensen der også da :)

Tusen takk! :) Enig i at man ikke trenger å ligge å rulte seg til tolv, men jeg er ikke noe _utpreget_ a-menneske akkurat. Sånn ni-ti-halv elleve synes jeg er fint med matinntak når jeg har fri og kan velge på øverste hylle :)

Slagelse heter det visst. :)

Jeg sjekka, og det er på Sjælland. Dessverre en helt annen del av landet enn dit jeg skal :-( Hadde vært kjekt å truffet deg, vettu!

Men hvis du skal til Sjælland, kunne dere ikke da si at du og mannen tar båten nedover for å feire bryllupsdagen, og at svigers kan plukke dere opp i Danmark?

Jeg sjekka, og det er på Sjælland. Dessverre en helt annen del av landet enn dit jeg skal :-( Hadde vært kjekt å truffet deg, vettu!

Men hvis du skal til Sjælland, kunne dere ikke da si at du og mannen tar båten nedover for å feire bryllupsdagen, og at svigers kan plukke dere opp i Danmark?

Nå er det jo ikke alle som bor like ved en danskebåt-havn ;-)

De skal sikkert kjøre gjennom Sverige og over Øresund.

mariaflyfly

Helt enig. Kjipt å måtte sprette opp før fuglene driter når man har ferie, bare for å please andre. Bedre da å sove litt lenge, drikke kaffe når man gidder og så spise felles lunsj som frokost...

Gjest togli

''Evt kan hun si at hun MÅ sitte foran for å unngå bilsyke, og at hun ikke ønsker å okkupere forsetet av hensyn til de andre....''

Da antar jeg svigermor er rask med å ofre seg, så blir det enda triveligere i bilen når hun sitter bak med martyrmine.

Men da har de jo allerede (og dessverre!!) bestilt bilen - og denne bestillingen kan ikke omgjøres :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...