Gå til innhold

Midtlivsdvale?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ut av dvalen

Jeg har en interessant jobb, gode kollegaer og forholdsvis godt betalt. Trives godt på jobben. Har mann, barn, venninner, familie, fritidsinteresser og er frisk.

Likevel så klarer jeg ikke å gjøre det jeg skal på jobben. Sitter og kikker rett ut i lufta uten å gjøre noe. Lar meg distrahere.

Kan rote bort en time eller to eller tre uten å ha gjort noe fornuftig. Har en veldig selvstendig jobb, men har kollegaer jeg kan spørre om hjelp.

Har fått stor tillit, men opplever at jeg ikke klarer å konsentrere meg om det jeg skal. Jeg kan det faglige, men strever med å fokusere.

Har hatt det slik i ca et halvt år.

Jeg hadde syntes det hadde vært fantastisk bare å være hjemme en lang periode. Sove, pusle med småting hjemme, være hjemme når barna kommer fra skolen, gå turer, men først og fremst bare være meg selv uten å måtte prestere noe. Føler meg så sliten av forventninger og press og føler at livet bare løper fra meg.

Hva er dette da? Depresjon? Midtlivskrise? Jeg er jo ikke lei meg, griner ikke, er ikke fortvilet. Bare slapp og matt og lei. Jeg kan til og med noen dager gå så langt som å misunne venninner som er hjemme pga sykdom/skade - som jeg VET har veldig dårlige dager. Men de har jo noen gode dager også - og det er jo de gode dagene deres hjemme jeg gjerne skulle hatt.

Det er ikke noe alternativ å bytte jobb. Et alternativ kunne være å redusere stillingen noe. Kanskje jeg kunne det. Ikke noe god følelse å oppleve at en ikke strekker til på det en burde.

Det er snart sommerferie, og det blir godt. Men jeg vet med meg selv at de ukene går fort, og at en slik periode som jeg har hatt i vinter og vår, vil komme tilbake.

Hva skal jeg gjøre? Har egentlig lyst at noen skal storme inn på kontoret og riste i meg og vekke meg opp fra dvalen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380587-midtlivsdvale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også utbrent.

Du har det akkurat som jeg har det nå...

Jeg tror kanskje det er en slags utbrenthet?

NÅ har du kanskje ferie snart og får slappet av og samlet krefter

og ny motivasjon da...

Hvis ikke kan det hende du innerst inne er litt lei av jobben,

kanskje du trenger nye utfordringer, nytt miljø osv?

Mulighet for å få ulønnet permisjon i jobben for å prøve noe nytt?

Eller kanskje gå ned i stilling om du har råd til det? Så får du mer tid hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380587-midtlivsdvale/#findComment-3351990
Del på andre sider

Gjest vil ut av dvalen

Du har det akkurat som jeg har det nå...

Jeg tror kanskje det er en slags utbrenthet?

NÅ har du kanskje ferie snart og får slappet av og samlet krefter

og ny motivasjon da...

Hvis ikke kan det hende du innerst inne er litt lei av jobben,

kanskje du trenger nye utfordringer, nytt miljø osv?

Mulighet for å få ulønnet permisjon i jobben for å prøve noe nytt?

Eller kanskje gå ned i stilling om du har råd til det? Så får du mer tid hjemme?

Ja, det er kanskje utbrenthet dette. Det er ikke angst og heller ikke depresjon tror jeg. Men kanskje en kroppslig reaksjon på et altfor høyt tempo over mange år og litt personlige utfordringer på hjemmebane de siste årene.

Jeg kommer nok til å slappe av i ferien, men tviler på at jeg vil ha så mye mer krefter når jeg kommer tilbake.

Er slik utmatting og stillstand noe en kan komme over uten profesjonell hjelp? Bytte av jobb er ikke aktuelt for jeg har virkelig drømmejobben. Kunne ikke tenke meg noe mer interessant og spennende og bedre kollegaer. Men muligens reduksjon til 80% er en mulighet. Men så var det pengene da, vet ikke om jeg har råd til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380587-midtlivsdvale/#findComment-3352379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...