Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt utmattet for tiden, har vart noen uker nå (kanskje 3?). Orker ingen ting, gjør minimalt med husarbeid fordi jeg har null overskudd. Sover bedre enn jeg har gjort på mange måneder, barna våkner mindre om nettene nå. Likevel gjesper jeg konstant og er helt sløv. Pleier vanligvis ha mye energi, hvile meg lite og tåle lange perioder med 4-5 timers søvn pr døgn. Hva kan dette være?

Jeg har to teorier:

1. Har allergi mot gress, støv og pels. Går på Nasonex hele året, og Telfast tabletter nå i sesongen. Begynte for ca 4 siden med tablettene, tar en hver dag. Blir man trøtt av dette?

2. Ble bitt av en flått for ca 3 uker siden, klødde og ble rød på stedet. Klødde i 2,5 uke, ble en rød skorpe på. ( ca 5 mm i omkrets). Kan dette ha gitt meg en smitte som gjør meg så forferdelig trøtt?

Noen som har kloke ord/erfaringer å dele med meg?

Funker ikke, så noe må gjøres.. Bør vel komme meg til fastlegen.

Mvh den utslitte zombien...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380589-tr%C3%B8tt-tr%C3%B8ttere-tr%C3%B8ttest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom deg til legen for en sjekk.

Hadde det på samme måte som deg for noen år siden, da på vinteren. Det varte og rakk og jeg lurte seriøst på om jeg hadde fått en eller annen form for depresjon.

Så en dag våknet jeg med 40 i feber. Hos meg var det lungebetennelse. En hardnakket en også, men du verden hvor deilig det var å bli frisk fra denne igjen. Endelig ble jeg mitt gamle meg igjen. :-) Humør og lyst til å gjøre ting kom på plass igjen. Energien var på topp. :-)

Annonse

Gjest litt beskjeden akkurat nå..

Nesesprayen er ikke kjent for å gi døsighet, men jeg ville nok tatt en tur til legen for å sjekke vedr. flåttbittet - just in case :)

Nei, jeg tenkte mer på tablettene jeg tar (Telfast). Men de skal visst heller ikke gi nevneverdig døsighet, så ikke vet jeg.

Kanskje ringe legen?

Kom deg til legen for en sjekk.

Hadde det på samme måte som deg for noen år siden, da på vinteren. Det varte og rakk og jeg lurte seriøst på om jeg hadde fått en eller annen form for depresjon.

Så en dag våknet jeg med 40 i feber. Hos meg var det lungebetennelse. En hardnakket en også, men du verden hvor deilig det var å bli frisk fra denne igjen. Endelig ble jeg mitt gamle meg igjen. :-) Humør og lyst til å gjøre ting kom på plass igjen. Energien var på topp. :-)

Hørtes ikke noe særlig ut med den lungebetennelsen, du!

Tror nok ikke det er tilfellet her, men man vet jo aldri.

Det merkelige er at jeg de siste mndhar fått avsluttet store prosjekt, og skal ha ferie i 8 uker fremover. Har slappet godt av og sovet godt siste ukene, iallefall sammenlignet med hvordan hverdagen pleier å være. Derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke EIER energi eller ork til å gjøre noe. Føler meg glad og lykkelig ellers, bare kreftene som mangler. Derfor tror jeg det er noe fysisk som feiler meg, ikke psykisk..

Tror jeg ringer fastlegen, jeg!

Nei, jeg tenkte mer på tablettene jeg tar (Telfast). Men de skal visst heller ikke gi nevneverdig døsighet, så ikke vet jeg.

Kanskje ringe legen?

Jeg fikk med meg først etterpå at du også brukte tabletter, men som du sier, døsighet skulle ikke være en bivirkning på de.

Ring legen du :)

Hørtes ikke noe særlig ut med den lungebetennelsen, du!

Tror nok ikke det er tilfellet her, men man vet jo aldri.

Det merkelige er at jeg de siste mndhar fått avsluttet store prosjekt, og skal ha ferie i 8 uker fremover. Har slappet godt av og sovet godt siste ukene, iallefall sammenlignet med hvordan hverdagen pleier å være. Derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke EIER energi eller ork til å gjøre noe. Føler meg glad og lykkelig ellers, bare kreftene som mangler. Derfor tror jeg det er noe fysisk som feiler meg, ikke psykisk..

Tror jeg ringer fastlegen, jeg!

Er nok sannsynligvis ikke lungebetennelse hos deg, men høres helt klart ut som om det er noe fysisk. Hadde de samme tankene og opplevelsene som du beskriver. Hadde også hatt store oppgaver og så frem til juleferie. Fått slappet av, men det var likevel aldri nok, føltes det som.

Så hos meg, var det lungebetennelsen som muligens lå og murret, eller noe annet som gjorde meg lettere mottakelig for den. Det var helt foreferdilig å bli syk, tror aldri jeg har vært så syk før, men du verden hvor deilig det var da jeg ble frisk og mitt gamle jeg kom tilbake.

Lykke til hos legen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...