Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Skal ut og fly og noen dager og det hadde vært veldig greit med et strikketøy for å få tiden til å gå. Vanlige strikkepinner får jeg vel neppe med meg inn på flyet, men hva med slike rundpinner med bambus-pinne? Jeg kan vel alltids stikke ut et øye på noen eller stappe den inn i noens øre, men det kan jeg jo med en nyspisset blyant også... 0 Siter
gullfisk Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Trepinner går bra, og jeg har fått med meg vanlige små strikkepinner også. Tror de har jenket seg litt med det der, pinsetter og bittesmå sakser har heller ikke blitt beslaglagt det siste året. 0 Siter
Gjest Mutterns ferie Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Jeg gjorde det og det gikk fint 0 Siter
Maximia Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har med meg strikketøy på fly senest i mai, da jeg var på tur til Egypt. Vanlige strikkepinner og rundpinner, ikke noe problem. 0 Siter
Maya Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Du kan ha begge deler. Reiser mye og har aldri blitt fratatt noe slikt. 0 Siter
Sør Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Så lenge du ikke strikker noen våpen... :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Trepinner går bra, og jeg har fått med meg vanlige små strikkepinner også. Tror de har jenket seg litt med det der, pinsetter og bittesmå sakser har heller ikke blitt beslaglagt det siste året. Herlig! Da tar jeg sjansen!!! ))) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Jeg gjorde det og det gikk fint Superdupert! 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Jeg har med meg strikketøy på fly senest i mai, da jeg var på tur til Egypt. Vanlige strikkepinner og rundpinner, ikke noe problem. Ah - flott! Blir fort kjedelig å sitte 4-5 timer på fly. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Du kan ha begge deler. Reiser mye og har aldri blitt fratatt noe slikt. Supert! Da skal jeg nok få strikket noen kjøkkenkluter på veien opp og ned til det forgjettede landet Syden. ) 0 Siter
Mistrale Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har alltid safet meg ved å ta med tre-pinner, og det har gått greit. Sjekket opp, det ser ut til at vanlige også skal gå greit! ''Kan jeg ta med strikkepinner? Strikkepinner står ikke på lista over forbudte gjenstander da de ikke anses å kunne benyttes som våpen. Du kan ta med deg vanlige strikkepinner av normal størrelse.'' http://www.luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1112.ece 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Jeg har alltid safet meg ved å ta med tre-pinner, og det har gått greit. Sjekket opp, det ser ut til at vanlige også skal gå greit! ''Kan jeg ta med strikkepinner? Strikkepinner står ikke på lista over forbudte gjenstander da de ikke anses å kunne benyttes som våpen. Du kan ta med deg vanlige strikkepinner av normal størrelse.'' http://www.luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1112.ece Superflott! )))) Nå blir det strikking på flyet! 0 Siter
Gjest ltgh Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Jeg ble nektet å bruke strikkepinner av tre på flyet. Flyvertinnen sa han kunne ta det fra meg, men puttet jeg håndarbeidet fint ned i vesken igjen så skulle det gå greit. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Skrevet 18. juni 2012 Jeg ble nektet å bruke strikkepinner av tre på flyet. Flyvertinnen sa han kunne ta det fra meg, men puttet jeg håndarbeidet fint ned i vesken igjen så skulle det gå greit. Sprøtt. Men siden så mange andre har gode erfaringer så tar jeg sjansen. ) 0 Siter
Gjest ltgh Skrevet 18. juni 2012 Skrevet 18. juni 2012 Sprøtt. Men siden så mange andre har gode erfaringer så tar jeg sjansen. ) Jeg tror jeg også prøver meg igjen når det har gått så bra for de andre. 0 Siter
annegunn Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Til og med i USA er det tillatt med strikkepinner i håndbagasje: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/assistant/editorial_1252.shtm Testet det ut i praksis da vi dro til USA i vinterferien, både rundpinne og strømpepinner i metall gikk fint gjennom sikkerhetskontrollen begge veier 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.