Gå til innhold

hva er best ordlyd

Anbefalte innlegg

Gjest skrive
Skrevet

Mest positivt å få hvilken av følgende meldinger??

1. Jeg har lyst til å besøke deg i morgen tidlig!

2. Har du lyst på et besøk i morgen tidlig?

Skrevet

Jeg synes nr. 2 er best og mest høflig. Grunnen er at nr. 2 er et spørsmål og tar utgangspunkt i den andres lyst/ønsker.

Nr. 1 er en "påstand" og tar kun utgangspunkt i din egen lyst/ditt eget ønske.

Skrevet

Den siste. Å få "JEG har lyst til å besøke deg.." er som å få en ordre om å være hyggelig og motta besøk. Da blir jeg litt sliten, særlig hvis det er tidlig på dagen... ;0)

Gjest skrive
Skrevet

Jeg synes nr. 2 er best og mest høflig. Grunnen er at nr. 2 er et spørsmål og tar utgangspunkt i den andres lyst/ønsker.

Nr. 1 er en "påstand" og tar kun utgangspunkt i din egen lyst/ditt eget ønske.

Ser den, men det er til en mann og vi besøker hverandre innimellom før jobb osv.

Skrevet

Ser den, men det er til en mann og vi besøker hverandre innimellom før jobb osv.

''Ser den, men det er til en mann og vi besøker hverandre innimellom før jobb osv.''

Ok, det gjør ingen forskjell på svaret jeg ga deg. :)

Gjest skrive
Skrevet

Den siste. Å få "JEG har lyst til å besøke deg.." er som å få en ordre om å være hyggelig og motta besøk. Da blir jeg litt sliten, særlig hvis det er tidlig på dagen... ;0)

Enig, det er skikkelig pain! Men se svaret til Mandolaika. Fortsatt nr 2? Det er litt flørt involvert altså:)

Gjest Kayia
Skrevet

Dersom dere er på flørter'n kan ''1. Jeg har lyst til å besøke deg i morgen tidlig!'' bety "jeg har lyst på deg og vil at du skal vite det", og tfallet trenger ikke bli et besøk, mens ''2. Har du lyst på et besøk i morgen tidlig?'' er et konkret spørsmål der han enten sier "ja" eller "passer ikke i morgen desverre".

Gjest skrive
Skrevet

Dersom dere er på flørter'n kan ''1. Jeg har lyst til å besøke deg i morgen tidlig!'' bety "jeg har lyst på deg og vil at du skal vite det", og tfallet trenger ikke bli et besøk, mens ''2. Har du lyst på et besøk i morgen tidlig?'' er et konkret spørsmål der han enten sier "ja" eller "passer ikke i morgen desverre".

Det er sånn jeg tenkte også. At nr. 1 er en slags flørtende melding og ikke så konkret, at det blir i morgen!

Skrevet

Enig, det er skikkelig pain! Men se svaret til Mandolaika. Fortsatt nr 2? Det er litt flørt involvert altså:)

Mm, fortsatt ville jeg foretrukket et spørsmål fremfor en ordre.. Men kan jo hende yngre folk enn meg har en annen tone her i verden. :0)

Gjest Kayia
Skrevet

Det er sånn jeg tenkte også. At nr. 1 er en slags flørtende melding og ikke så konkret, at det blir i morgen!

Kjør nr to om du vil på besøk du :)

Skrevet

Nr. 2. Det gir mer rom for å si nei hvis det ikke passer.

Skrevet

Hvis jeg med stor sannsynlighet har lyst på besøk av deg, så er melding nr. 1 mest positiv.

Skrevet

Nr. 2 er best. Uansett om det er snakk om en flørt eller ikke. Synes jeg.

Skrevet

Et 3.alternativ kunne jo være: "Jeg har lyst til å besøke deg! Hva med i morgen tidlig?"

Da får du jo med deg det beste fra begge.

Gjest skrive
Skrevet

Hvis jeg med stor sannsynlighet har lyst på besøk av deg, så er melding nr. 1 mest positiv.

Ja, jeg vil den skal være positiv! Kanskje legge på et så eller sååå (det er kanskje barnlig?) + utropstegn, for å redusere ordrelyden?

Gjest skrive
Skrevet

Nr. 2. Det gir mer rom for å si nei hvis det ikke passer.

Jeg er tydeligvis motsatt av dere! Synes en er lettere å avvise jeg da.

Gjest skrive
Skrevet

Et 3.alternativ kunne jo være: "Jeg har lyst til å besøke deg! Hva med i morgen tidlig?"

Da får du jo med deg det beste fra begge.

2 i 1 = Liker!

Gjest skrive
Skrevet

Nr. 2 er best. Uansett om det er snakk om en flørt eller ikke. Synes jeg.

Men det er en litt uventet melding dette, og det er slett ikke sikkert at det passer, men da får jeg fram at jeg vil i alle fall?

Skrevet

Ja, jeg vil den skal være positiv! Kanskje legge på et så eller sååå (det er kanskje barnlig?) + utropstegn, for å redusere ordrelyden?

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...