Gjest siste liten før ferien Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Passkontoret hos oss stenger kl.14. Er det legitimt å ta barnet fri fra skolen for å få ordnet det? Vi tenkte å kombinere det med den dagen barnet skal til legen på formiddagen, men da blir barnet borte hele dagen.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville ikke vært redd for å ta barnet ut av skolen med såpass god grunn denne siste tiden før ferien - nå er det lite de går glipp av uansett. 0 Siter
spiky Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Ja, gjorde det for 14 dager siden. Vi var der når de åpnet om morgenen og da tok det bare 45 minutter. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Det hadde jeg gjort, om jeg hadde måttet 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Det må da være greit å ta en dag fri pga legebesøk og en tur til passkontoret. Var på passkontoret på mandag jeg, var der 10-15 min før de åpnet, og var ute igjen rundt 10 min etter åpningstid. Så det gikk fort og greit 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet. 0 Siter
laban Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Hvis det ikke er noen dag de har åpent lenger og det blir for sent å vente til skoleferien starter, har dere jo ikke noe valg. Jeg er enig i at det er lurt å ta det samme dag som legen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet. ''Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.'' Man er ikke nødt til å vente til like før ferien med å fornye passet, og man er heller ikke nødt til å gå på ettermiddagen . 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 ''Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.'' Man er ikke nødt til å vente til like før ferien med å fornye passet, og man er heller ikke nødt til å gå på ettermiddagen . Her i Trondheim er det passkø hele tiden, hele året... Sist gang gikk det visst ganske fort å få passene til ungene, det er pappans jobb det der. ) 0 Siter
Gjest siste liten før ferien Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 ''Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.'' Man er ikke nødt til å vente til like før ferien med å fornye passet, og man er heller ikke nødt til å gå på ettermiddagen . Ofte er det vel nærmere ferien man oppdager om pass må fornyes, men... Man må selvsagt ikke gå om ettermiddagen, men om man går dit kl. 8 eller 8.30 så vil man uansett miste noe av skoledagen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Ofte er det vel nærmere ferien man oppdager om pass må fornyes, men... Man må selvsagt ikke gå om ettermiddagen, men om man går dit kl. 8 eller 8.30 så vil man uansett miste noe av skoledagen. Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole. 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole. Pass på så ikke glorien faller ned rundt halsen nå da ;p 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Vi dro på morgene og jeg skrev at h*n var forsinket på skolen grunnet at vi måtte søke om pass. Tror vi tok det en dag h*n startet senere. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Pass på så ikke glorien faller ned rundt halsen nå da ;p Jeg kler glorien godt :-). Eller jeg er bare bedagelig anlagt og forsøker å få gjort slikt på en måte som medfører minst ulemper for meg selv. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole. ''Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole.'' For oss som ikke reiser jevnlig på utenlandsferier med barna, er det liten vits i å sørge for at passene til enhver tid er gyldige, da det kan gå lang tid mellom hver gang de trengs. Samtidig kan det hende at vi bestemmer oss på relativt kort varsel (altså sånn at det ikke er noen planleggingsdager i mellom) for å reise på tur. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Her i Trondheim er det passkø hele tiden, hele året... Sist gang gikk det visst ganske fort å få passene til ungene, det er pappans jobb det der. ) Neida, tok en halvtime fra jeg parkerte og til jeg kjørte derfra sist jeg fornyet. Jo lenger utover dagen man venter jo lenger kø, men det er jo velkjent... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville ikke vært redd for å ta barnet ut av skolen med såpass god grunn denne siste tiden før ferien - nå er det lite de går glipp av uansett. Godt poeng. Jr har ikke hatt én hel dag etter streiken, og det var temmelig tett mellom ekskursjoner, utedager, grilldager (!) og turneringer etc de to siste ukene før streik også. Standpunktkarakterene fikk han første dag etter streiken var over, så de hadde tydeligvis greid å jobbe inn en måned av skoleåret dette året også hehe... Uansett helt enig i at de ikke går glipp av mye på denne tiden av året, og jeg ville ikke betenkt meg på å ta han ut av skolen for å få pass. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 Neida, tok en halvtime fra jeg parkerte og til jeg kjørte derfra sist jeg fornyet. Jo lenger utover dagen man venter jo lenger kø, men det er jo velkjent... Tror det har tatt fra 15 min til flere timer når pappan her har vært med ungene for å få / fornye passene deres. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 Dere kan jo stikke innom passkontoret med en gang det åpner og se om dere rekker det før legetimen? I utgangspunktet ordner jeg jo slikt før, men jeg er surrete og kan glatt glemme dette og måtte da ta det på ett ugunstig tidspunkt. Og i disse siste dager er det jo ikke så mye de går glipp av. Her har de ikke hatt undervisning denne uka, men turer og ryddedager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.