Gå til innhold

Fri fra skolen for å få pass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Elextra

Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.

''Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.''

Man er ikke nødt til å vente til like før ferien med å fornye passet, og man er heller ikke nødt til å gå på ettermiddagen ;).

''Man er jo nødt til det, her tar det jo gjerne flere timer i passkø om man er midt i verste ferierushet.''

Man er ikke nødt til å vente til like før ferien med å fornye passet, og man er heller ikke nødt til å gå på ettermiddagen ;).

Her i Trondheim er det passkø hele tiden, hele året... Sist gang gikk det visst ganske fort å få passene til ungene, det er pappans jobb det der. :o)

Gjest siste liten før ferien

Ofte er det vel nærmere ferien man oppdager om pass må fornyes, men...

Man må selvsagt ikke gå om ettermiddagen, men om man går dit kl. 8 eller 8.30 så vil man uansett miste noe av skoledagen.

Gjest Elextra

Ofte er det vel nærmere ferien man oppdager om pass må fornyes, men...

Man må selvsagt ikke gå om ettermiddagen, men om man går dit kl. 8 eller 8.30 så vil man uansett miste noe av skoledagen.

Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole.

Annonse

Mrs. Wallace

Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole.

''Vi har typisk gjort det på planlegningsdager eller i ferier vi ikke reiser bort, det har i hvertfall aldri vært nødvendig å be barna fri fra skole.''

For oss som ikke reiser jevnlig på utenlandsferier med barna, er det liten vits i å sørge for at passene til enhver tid er gyldige, da det kan gå lang tid mellom hver gang de trengs.

Samtidig kan det hende at vi bestemmer oss på relativt kort varsel (altså sånn at det ikke er noen planleggingsdager i mellom) for å reise på tur.

Gjest Kayia

Her i Trondheim er det passkø hele tiden, hele året... Sist gang gikk det visst ganske fort å få passene til ungene, det er pappans jobb det der. :o)

Neida, tok en halvtime fra jeg parkerte og til jeg kjørte derfra sist jeg fornyet. Jo lenger utover dagen man venter jo lenger kø, men det er jo velkjent...

Gjest Kayia

Jeg ville ikke vært redd for å ta barnet ut av skolen med såpass god grunn denne siste tiden før ferien - nå er det lite de går glipp av uansett.

Godt poeng. Jr har ikke hatt én hel dag etter streiken, og det var temmelig tett mellom ekskursjoner, utedager, grilldager (!) og turneringer etc de to siste ukene før streik også. Standpunktkarakterene fikk han første dag etter streiken var over, så de hadde tydeligvis greid å jobbe inn en måned av skoleåret dette året også hehe... Uansett helt enig i at de ikke går glipp av mye på denne tiden av året, og jeg ville ikke betenkt meg på å ta han ut av skolen for å få pass.

Neida, tok en halvtime fra jeg parkerte og til jeg kjørte derfra sist jeg fornyet. Jo lenger utover dagen man venter jo lenger kø, men det er jo velkjent...

Tror det har tatt fra 15 min til flere timer når pappan her har vært med ungene for å få / fornye passene deres.

Gjest Shira :o)

Dere kan jo stikke innom passkontoret med en gang det åpner og se om dere rekker det før legetimen?

I utgangspunktet ordner jeg jo slikt før, men jeg er surrete og kan glatt glemme dette og måtte da ta det på ett ugunstig tidspunkt. Og i disse siste dager er det jo ikke så mye de går glipp av. Her har de ikke hatt undervisning denne uka, men turer og ryddedager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...