Gå til innhold

Er det poeng i å søke jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes dere?

Jeg er nyutdannet, og p.t jobbsøker.

Har sett en stilling jeg har lyst til å søke på, utenatt det nødvendigvis er drømmejobben.Men jeg er ikke så kresen, vil bare jobbe.

Tingen er, at jeg akkuratt har bestilt ferie fra den dagen stillingen tiltredes. Allerede i midten av juli. Min samboer har ordnet seg med fri i denne perioden, som er fjorten dager...Dessuten har vi bestilt flybilletter.

Er det så noe poeng i at jeg søker? Er ansettelsesdato noe man normalt ikke kan rokke ved? Det er en kommunal stilling.

Synes det er super ergelig, skulle ønske jeg hadde sett denne utlysningen før. Men jeg tenker jo at det langt i fra er sikkert at jeg får den..som nyutdannet er jeg ikke nødvendigvis den som blir høyest prioritert. Og skal jeg stå "standby" hele sommeren for noe jeg kanskje ikke får? Økonomisk klarer jeg meg, og jeg har også søkt andre stillinger. Er bare redd for å gå glipp av en sjangse..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380643-er-det-poeng-i-%C3%A5-s%C3%B8ke-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Jeg synes godt du kan søke uansett. Når tiltredelsesdatoen er så snart, kan det ofte hende at jobbsøkere har andre forpliktelser de må avvikle uansett. Det er en helt ærlig sak. Så er det opp til arbeidsgiver å finne ut om det er viktig med en søker som kan starte øyeblikkelig, eller om de synes du er verdt å vente noen uker på.

Gjest hva synes dere?

Jeg synes godt du kan søke uansett. Når tiltredelsesdatoen er så snart, kan det ofte hende at jobbsøkere har andre forpliktelser de må avvikle uansett. Det er en helt ærlig sak. Så er det opp til arbeidsgiver å finne ut om det er viktig med en søker som kan starte øyeblikkelig, eller om de synes du er verdt å vente noen uker på.

Okei! Da gjør jeg det :)

Men synes du jeg bør skrive dette i søknaden (som en liten notis), eller bør jeg ta det på et eventuelt intervju? Det siste, kanskje?

Ellers kommer jeg i alle fall ikke inn til intervju?

Mrs. Wallace

Okei! Da gjør jeg det :)

Men synes du jeg bør skrive dette i søknaden (som en liten notis), eller bør jeg ta det på et eventuelt intervju? Det siste, kanskje?

Ellers kommer jeg i alle fall ikke inn til intervju?

Det er sånt du tar på intervjuet. Helt vanlig. :)

Annonse

Ok. Supert. Takk

Du venter til de spør om når du skal begynne, du trenger ikke ta det opp selv. Vent så lenge som mulig, helst til du har fått tilbud om jobben :-) Men det er helt vanlig at de vil spørre om dette. Det er også helt vanlig at man ikke alltid kan starte den datoen som de ønsker.

Gjest hva synes dere?

Du venter til de spør om når du skal begynne, du trenger ikke ta det opp selv. Vent så lenge som mulig, helst til du har fått tilbud om jobben :-) Men det er helt vanlig at de vil spørre om dette. Det er også helt vanlig at man ikke alltid kan starte den datoen som de ønsker.

Deilig med et så entydig svar. Så søker jeg i alle fall:)

Søk på jobben! :-)

Hvis det først er deg de vil ha, spiller det neppe noen rolle med et par ukers utsettelse av startdato.

Jeg ville ikke nevnt noe om det før du eventuelt får tilbud om stillingen, og absolutt ikke i søknaden.

Du kan evt. nevne det om de på intervjuet spør konkret om hvilken dato du kan starte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...