Gå til innhold

Er det poeng i å søke jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes dere?

Jeg er nyutdannet, og p.t jobbsøker.

Har sett en stilling jeg har lyst til å søke på, utenatt det nødvendigvis er drømmejobben.Men jeg er ikke så kresen, vil bare jobbe.

Tingen er, at jeg akkuratt har bestilt ferie fra den dagen stillingen tiltredes. Allerede i midten av juli. Min samboer har ordnet seg med fri i denne perioden, som er fjorten dager...Dessuten har vi bestilt flybilletter.

Er det så noe poeng i at jeg søker? Er ansettelsesdato noe man normalt ikke kan rokke ved? Det er en kommunal stilling.

Synes det er super ergelig, skulle ønske jeg hadde sett denne utlysningen før. Men jeg tenker jo at det langt i fra er sikkert at jeg får den..som nyutdannet er jeg ikke nødvendigvis den som blir høyest prioritert. Og skal jeg stå "standby" hele sommeren for noe jeg kanskje ikke får? Økonomisk klarer jeg meg, og jeg har også søkt andre stillinger. Er bare redd for å gå glipp av en sjangse..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380643-er-det-poeng-i-%C3%A5-s%C3%B8ke-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Jeg synes godt du kan søke uansett. Når tiltredelsesdatoen er så snart, kan det ofte hende at jobbsøkere har andre forpliktelser de må avvikle uansett. Det er en helt ærlig sak. Så er det opp til arbeidsgiver å finne ut om det er viktig med en søker som kan starte øyeblikkelig, eller om de synes du er verdt å vente noen uker på.

Gjest hva synes dere?

Jeg synes godt du kan søke uansett. Når tiltredelsesdatoen er så snart, kan det ofte hende at jobbsøkere har andre forpliktelser de må avvikle uansett. Det er en helt ærlig sak. Så er det opp til arbeidsgiver å finne ut om det er viktig med en søker som kan starte øyeblikkelig, eller om de synes du er verdt å vente noen uker på.

Okei! Da gjør jeg det :)