Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått startlån, i Oslo?, uten å ha fast jobb. Uten ha noen jobb i det hele. Hvordan funker dette når man mottar arbeidsavklaringspenger fra Den norske Arbeids- og velferdsforvaltningen?

Jeg holder på å bli GAL av leiemarket-bokollektiv-idiot-livet. Enten det, eller så har jeg alvorlig PMS på gang. Lengerevarig.

Gjest Poncho
Skrevet

Ei venninne av meg fikk lån mens hun studerte. Hun fikk da utsatt tilbakebetalingen i 3 år og betalte bare renter i studietiden. Det kan kanskje ha litt å si at hun tok sykepleien og dermed var sikret jobb etter studiene..

Selv fikk jeg også lån uten fast jobb. Dvs jeg jobbet i et vikarbyrå og fikk dokumentasjon fra bedriften at jeg ville få tilstrekkelig med oppdrag/lønn ut året. Dette holdt tydeligvis for banken. hadde forøvrig en egenkapital på 400 000 kr og har alltid vært en trygg og pålitelig bankkunde som har vært flink til å spare.

Skrevet

Ei venninne av meg fikk lån mens hun studerte. Hun fikk da utsatt tilbakebetalingen i 3 år og betalte bare renter i studietiden. Det kan kanskje ha litt å si at hun tok sykepleien og dermed var sikret jobb etter studiene..

Selv fikk jeg også lån uten fast jobb. Dvs jeg jobbet i et vikarbyrå og fikk dokumentasjon fra bedriften at jeg ville få tilstrekkelig med oppdrag/lønn ut året. Dette holdt tydeligvis for banken. hadde forøvrig en egenkapital på 400 000 kr og har alltid vært en trygg og pålitelig bankkunde som har vært flink til å spare.

Er det lenge siden?

Gjest Elextra
Skrevet

Uten å vite noe sikkert om dette, vil jeg tro størrelse på egenkapital også har stor betydning. Evt. at man har kausjonist.

Gjest Poncho
Skrevet

Er det lenge siden?

Tja, 5-6 år siden.. Så jo, er jo sikkert mye som kan ha forandret siden da..

Skrevet

Uten å vite noe sikkert om dette, vil jeg tro størrelse på egenkapital også har stor betydning. Evt. at man har kausjonist.

Ahrrrrr, jeg kommer aldri til å få meg et eget sted å bo. Jeg blir gaaaal.

Gjest germinate
Skrevet

Ahrrrrr, jeg kommer aldri til å få meg et eget sted å bo. Jeg blir gaaaal.

Har du sjekket ut hvordan muligheten er der du bor? Avtale en time med boligkonsulenten, evt fyll ut og send inn en søknad som du laster ned på nettet..

Jeg bor ikke i Oslo, og jeg vet ikke så mye om det selv egentlig. Jeg har nylig fått startlån, og svarer bare ut fra min egen erfaring...

serenity777
Skrevet

Vet man kan få startslån fra husbanken via oslo kommune, som uføretrygdet. Om man kan det på arbeidsavklaringspenger vet jeg ikke, men det er jo bare å ringe sentralbordet i bydelen, og be om å få boligkontoret, og spørre.

Skrevet

Sikkert feil spørsmål, men har du vurdert å flytte fra Oslo? Du trenger ikke dra så veldig langt før boligprisene er mer fornuftige.

Med lav og/eller usikker inntekt tar de en enorm risiko ved å kjøpe i det overopphetede Oslo-markedet. Hva gjør du om boligboblen sprekker og verdien på boligen synker til kanskje en tredjedel?

mvh

Skrevet

Har du sjekket ut hvordan muligheten er der du bor? Avtale en time med boligkonsulenten, evt fyll ut og send inn en søknad som du laster ned på nettet..

Jeg bor ikke i Oslo, og jeg vet ikke så mye om det selv egentlig. Jeg har nylig fått startlån, og svarer bare ut fra min egen erfaring...

Takk for svar.

Skrevet

Vet man kan få startslån fra husbanken via oslo kommune, som uføretrygdet. Om man kan det på arbeidsavklaringspenger vet jeg ikke, men det er jo bare å ringe sentralbordet i bydelen, og be om å få boligkontoret, og spørre.

Jo, det kan jeg gjøre.

Skrevet

Sikkert feil spørsmål, men har du vurdert å flytte fra Oslo? Du trenger ikke dra så veldig langt før boligprisene er mer fornuftige.

Med lav og/eller usikker inntekt tar de en enorm risiko ved å kjøpe i det overopphetede Oslo-markedet. Hva gjør du om boligboblen sprekker og verdien på boligen synker til kanskje en tredjedel?

mvh

Det er sikkert det mest fornuftige, men kunne ikke tenke meg det slik livet er nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...