Gjest mossekråke Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 http://www.moss-avis.no/forbruker/eiendom/elisabeth-er-boligeier-for-forste-gang-1.7406788 ''I en alder av 29 år har Elisabeth Haukland endelig kjøpt sin egen leilighet. Nå er det også slutt på å kaste penger ut av vinduet. – Jeg har leid egen bolig siden jeg var 19 år, og det har kostet meg dyrt. Nå skal det bli godt å vite at det man betaler for å bo, betaler man til seg selv, sier Elisabeth Haukland. Med et splitter nytt boligkjøp på Ørejordet i Moss, får hun et helt rekkehus til omtrent de samme månedlige utgiftene hun tidligere har hatt på leilighetsleie. 8000–9000 kroner må man regne med å måtte punge ut for å leie en 50–60 kvadratmeters leilighet i Moss. For knøtteleiligheter på rundt 30 kvadratmeter ligger leienivået på rundt 6.000 kroner måneden. – Boligmarkedet blir bare tøffere og tøffere, så det gjelder å starte med å spare så tidlig som mulig. Man må være veldig bevisst. Har du ikke egenkapital, står du der, sier Elisabeth Haukland som også fikk drahjelp fra foreldrene.'' Det er dyrt å ha lite penger. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 ''Boligmarkedet blir bare tøffere og tøffere'' ''fikk drahjelp fra foreldrene'' Næ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.