Gå til innhold

- Det har kostet meg dyrt å leie bolig i 10 år

Anbefalte innlegg

Gjest mossekråke

http://www.moss-avis.no/forbruker/eiendom/elisabeth-er-boligeier-for-forste-gang-1.7406788

''I en alder av 29 år har Elisabeth Haukland endelig kjøpt sin egen leilighet. Nå er det også slutt på å kaste penger ut av vinduet.

– Jeg har leid egen bolig siden jeg var 19 år, og det har kostet meg dyrt. Nå skal det bli godt å vite at det man betaler for å bo, betaler man til seg selv, sier Elisabeth Haukland.

Med et splitter nytt boligkjøp på Ørejordet i Moss, får hun et helt rekkehus til omtrent de samme månedlige utgiftene hun tidligere har hatt på leilighetsleie.

8000–9000 kroner må man regne med å måtte punge ut for å leie en 50–60 kvadratmeters leilighet i Moss. For knøtteleiligheter på rundt 30 kvadratmeter ligger leienivået på rundt 6.000 kroner måneden.

– Boligmarkedet blir bare tøffere og tøffere, så det gjelder å starte med å spare så tidlig som mulig. Man må være veldig bevisst. Har du ikke egenkapital, står du der, sier Elisabeth Haukland som også fikk drahjelp fra foreldrene.''

Det er dyrt å ha lite penger.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...