Gå til innhold

Dårlig humør = overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Påvirker overgangsalder humøret på noe vis? Enn energi og ork?

Skjønner ikke hva som skjer. Jeg ventet på at PMS plagene skulle gi seg, men de er fremdeles ikke over- selv nå- ei uke etter mens. Kanskje nærmer jeg meg overgangsalder?

Er det noen som kan si noe om erfaringer med overgangsalder og humør/energi? Og hvordan fant du ut at du var i overgangsalder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380679-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

For mange er hele overgangsalderen en lang PMS periode...

å nei.... å være så irritert, sånn hele tiden, så lenge.... orker jeg ikke tanken på.

En annen sak er hva det kan gjøre med familien....om mor/kone går rundt meget irritert over flere mnd eller kanskje år...

Gjest Glundra

Overgangsalder påvirker både det ene og det andre. Det er umulig å si om de påvirker humør eller ork og energi. Hvordan det hadde vært ellers vet jeg ikke.

Da mensen kom uregelmessig og hetetoktene begynte visste jeg at det var overgangsalder. Når mensen har vært helt borte lenge nå og hetetoktene har sluttet vet jeg at dette er jeg ferdig med.

Gjest Glundra

å nei.... å være så irritert, sånn hele tiden, så lenge.... orker jeg ikke tanken på.

En annen sak er hva det kan gjøre med familien....om mor/kone går rundt meget irritert over flere mnd eller kanskje år...

Nå maler du fanden på veggen. Det er ikke slik det er.

Gjest sangsol

Overgangsalder påvirker både det ene og det andre. Det er umulig å si om de påvirker humør eller ork og energi. Hvordan det hadde vært ellers vet jeg ikke.

Da mensen kom uregelmessig og hetetoktene begynte visste jeg at det var overgangsalder. Når mensen har vært helt borte lenge nå og hetetoktene har sluttet vet jeg at dette er jeg ferdig med.

Har regelmessig mens, dog kortere syklus enn før.

Hetetokt? Hvordan kjennes det ut? Kan man ha hetetokt å mistolke det til at det er litt varmt inne? Eller at man har trimmet seg svett?

Hadde litt nattesvette en periode, men det er over igjen. Kan det ha vært hetetokt? Eller bare litt varmt på soverommet (slik jeg tolket det)?

Annonse

Jeg orket ikke å være sånn så jeg går på hormonpiller. Men jeg hadde en del andre plager og andre grunner også. Bare det å våkne av at senga var kliss våt og stinket surt hver natt var mer enn nok grunn for meg.

Har regelmessig mens, dog kortere syklus enn før.

Hetetokt? Hvordan kjennes det ut? Kan man ha hetetokt å mistolke det til at det er litt varmt inne? Eller at man har trimmet seg svett?

Hadde litt nattesvette en periode, men det er over igjen. Kan det ha vært hetetokt? Eller bare litt varmt på soverommet (slik jeg tolket det)?

Hetetokter kan arte seg som at man plutselig syns det er veldig varmt ja, og åpner vinduet fordi man tror alle andre syns det samme! :-)

Det er veldig individuelt. Noen har mange plager, andre nesten ingen. Ingen vits å begynne med hormonregulering ihvertfall før man har sett om man blir plaget. Det finnes også noen mildere naturpreparater man kan bruke først for å se om det hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...