Gå til innhold

Forskjeller i inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hehe, det var bare tull da. Jeg skal uføretrygdes,''

Er det derfor du er i et så helvetes godt humør?

Nei, jeg er i godt humør fordi jeg har fått piller mot søvndeprivasjon og sterk uro, som det står. Det med trygden er bestemt for lenge siden, mange mndr.

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Apeldoorn

62

• PieLill

25

• megler Smekk

14

• Bookworm

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Ja''

Skal det ikke lønne seg å arbeide?

Det lønner da seg å arbeide selv om man ikke får mer penger for det, det er en kjennsgjerning ved siden av at jeg har forklart dette mange ganger allerede... altså hva jeg mener om det, da.

Status, helse, selvbilde, trivsel...

megler Smekk
Skrevet

Nei, jeg er i godt humør fordi jeg har fått piller mot søvndeprivasjon og sterk uro, som det står. Det med trygden er bestemt for lenge siden, mange mndr.

''Nei, jeg er i godt humør fordi jeg har fått piller mot søvndeprivasjon og sterk uro, som det står. ''

Bra det da.

''Det med trygden er bestemt for lenge siden, mange mndr.''

Det var ikke det du skrev for et par uker siden.

megler Smekk
Skrevet

Det lønner da seg å arbeide selv om man ikke får mer penger for det, det er en kjennsgjerning ved siden av at jeg har forklart dette mange ganger allerede... altså hva jeg mener om det, da.

Status, helse, selvbilde, trivsel...

Ja, og der tar du feil.

Gjest medisinstudent mot alle odds
Skrevet

Huff, her stinker jeg noen som tror de er bedre enn andre.

Ikke alle :)

Men at jeg og andre som gjør sitt beste er bedre enn patetiske tapere som prøver å være så gale og destruktive som mulig: Ja.

Skrevet

''Nei, jeg er i godt humør fordi jeg har fått piller mot søvndeprivasjon og sterk uro, som det står. ''

Bra det da.

''Det med trygden er bestemt for lenge siden, mange mndr.''

Det var ikke det du skrev for et par uker siden.

2) nei men jeg ble så destruktiv at jeg fikk et slags anfall og sa bare masse løgner

Skrevet

Ja, og der tar du feil.

Mange har det ikke sånn i forhold til arbeid, jeg ser den... men systemet er jo også sånn at man må jobbe masse for å klare seg uten trygd. Les 100% arbeid, selv om helsen skranter litt. Hva om vi jobbet litt mindre og tjente litt mer.

Skrevet

Ikke alle :)

Men at jeg og andre som gjør sitt beste er bedre enn patetiske tapere som prøver å være så gale og destruktive som mulig: Ja.

Jaja, sånn kan det gå for dem. :-)

Skrevet

Hvorfor svarer du? Det STINKER jo drittfolk her.

Project much?

Skrevet

Hehe, det var bare tull da. Jeg skal uføretrygdes, fordi jeg ikke har mer AAP å gå på - det er NAV og behandle lege som har bestemt seg for å gå for dette. Ikke jeg, selv om jeg sa "ja" - kan jo bli friskere på et senere tidspunkt liksom, selv om ytelsen kan haes resten av livet uansett funksjonsnivå.

Hva med å ha deg ut i jobb og gjøre noe konstruktivt heller enn å sitte her inne og lire av deg piss?

Kost fortau og mal hus for alt jeg bryr meg, bare gjør noe.

megler Smekk
Skrevet

Mange har det ikke sånn i forhold til arbeid, jeg ser den... men systemet er jo også sånn at man må jobbe masse for å klare seg uten trygd. Les 100% arbeid, selv om helsen skranter litt. Hva om vi jobbet litt mindre og tjente litt mer.

''Hva om vi jobbet litt mindre og tjente litt mer.''

Forstår ikke hvorfor ingen har tenkt på det før?

Skrevet

Project much?

kan ikke annet enn å beklage

Skrevet

Hva med å ha deg ut i jobb og gjøre noe konstruktivt heller enn å sitte her inne og lire av deg piss?

Kost fortau og mal hus for alt jeg bryr meg, bare gjør noe.

Har gjort litt i dag jeg, nå har jeg fri.

Jobb? Jeg tror ikke det er mulig for meg å jobbe på en stund, og da vil jeg ha uføre så jeg slipper å leve som fattig og ha masse gjeld :)

Skrevet

''Hva om vi jobbet litt mindre og tjente litt mer.''

Forstår ikke hvorfor ingen har tenkt på det før?

Eier du ikke humor?

Skrevet

kan ikke annet enn å beklage

Ja, ja! Den som fisen først ble var, han var fisens far.

Skrevet

Har gjort litt i dag jeg, nå har jeg fri.

Jobb? Jeg tror ikke det er mulig for meg å jobbe på en stund, og da vil jeg ha uføre så jeg slipper å leve som fattig og ha masse gjeld :)

Sikkert best å logge av for en stund nå da, så du slipper å få så mye å angre på senere.

Skrevet

Ja, ja! Den som fisen først ble var, han var fisens far.

Hm?

Den var jeg for dum til.

Skrevet

Sikkert best å logge av for en stund nå da, så du slipper å få så mye å angre på senere.

Neida, nå er jeg jo i bra "form"...

megler Smekk
Skrevet

Jeg har mange år på universitetet og er ikke sikker på om jeg er helt enig med deg. Jeg ser det i grunn ikke som noen helt umulighet at alle skulle ha lik lønn. Man måtte da imidlertid selvfølgelig få lønn også mens man studerte. Personlig tror jeg at jeg ville utdannet meg og jobbet likevel. Jeg er så naiv at jeg kanskje tenker flere folk da ville skaffet seg en jobb og utdanning de faktisk trivdes med, og ikke bare sett på pengene.

Men sannsynligvis er jeg altfor naiv, og sannsynligvis har du rett. Dessverre.

'' Jeg er så naiv at jeg kanskje tenker flere folk da ville skaffet seg en jobb og utdanning de faktisk trivdes med,''

Men hvem skulle gjøre alle "drittjobbene"?

Skrevet

'' Jeg er så naiv at jeg kanskje tenker flere folk da ville skaffet seg en jobb og utdanning de faktisk trivdes med,''

Men hvem skulle gjøre alle "drittjobbene"?

Ingen vits i å utdanne alle til mestre f.eks.

Mange ville gjøre "drittjobbene" hvis det ikke lenger var drittjobber! For hvis man tjener like mye uansett, så blir det nok mer status i å steke kebab, skal du se...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...