Gå til innhold

Mette Y. Larsen og medias makt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

''Han fremstår muligens som PR-kåt, men i det minste hyggelig og sympatisk i tillegg. Ikke bare sur og kjip, slik som MYL.''

Jeg synes hun fremstår som real, stødig, faglig dyktig og våken. Men, slik hun selv har møtt kommentarene om at hun er for pågående, så handler kanskje dette om at hun er kvinne. Ville en mann opplevd dette? Jeg aner ikke men jeg tviler.

Klart en mann ville opplevd den samme kritikken. Hun er helt spesiell i måten hun uttaler seg på, og hvor kategorisk hun er. Hun har rett, sånn er det bare. Det er ingen andre i denne saken som uttaler seg på den måten.

I noen tilfeller kan det stemme at jenter får mer tyn enn menn i samme situasjon får, men denne gangen tror jeg ikke det er tilfellet.

Hvorfor eventuelle misfornøyde klienter "ikke bare bytter", vitner om en noe mangelfull forståelse for situasjonen disse befinner seg i. Mange av dem har antagelig store traumer og/eller sorg, og kamp med advokater er ikke nødvendigvis det de har krefter til å prioritere. Nettopp derfor, bør advokatene være mer forsiktige med hvordan de fremstår - de representerer en sammensatt gruppe klienter.

Det å bytte advokat kan være vanskelig og slitsomt nok for personer som ikke er i denne ekstreme situasjonen som hennes klienter er.

Klart en mann ville opplevd den samme kritikken. Hun er helt spesiell i måten hun uttaler seg på, og hvor kategorisk hun er. Hun har rett, sånn er det bare. Det er ingen andre i denne saken som uttaler seg på den måten.

I noen tilfeller kan det stemme at jenter får mer tyn enn menn i samme situasjon får, men denne gangen tror jeg ikke det er tilfellet.

Hvorfor eventuelle misfornøyde klienter "ikke bare bytter", vitner om en noe mangelfull forståelse for situasjonen disse befinner seg i. Mange av dem har antagelig store traumer og/eller sorg, og kamp med advokater er ikke nødvendigvis det de har krefter til å prioritere. Nettopp derfor, bør advokatene være mer forsiktige med hvordan de fremstår - de representerer en sammensatt gruppe klienter.

Det å bytte advokat kan være vanskelig og slitsomt nok for personer som ikke er i denne ekstreme situasjonen som hennes klienter er.

''Klart en mann ville opplevd den samme kritikken. Hun er helt spesiell i måten hun uttaler seg på, og hvor kategorisk hun er. Hun har rett, sånn er det bare. Det er ingen andre i denne saken som uttaler seg på den måten.

I noen tilfeller kan det stemme at jenter får mer tyn enn menn i samme situasjon får, men denne gangen tror jeg ikke det er tilfellet.'' Jeg er sannelig ikke så sikker. Jeg opplever absolutt at hun har en sterk personlighet og jeg tror advokater flest i denne saken har nytte av å se på sin egen rolle og hvordan media har presentert vedkommende. Men, ingen mann ville fått slengt til seg at han opplevdes som "sur", slik det er blitt sagt i denne tråden.

''Nettopp derfor, bør advokatene være mer forsiktige med hvordan de fremstår - de representerer en sammensatt gruppe klienter.'' Det gjør de definitivt og jeg tror det er helt umulig å gjøre alle til lags, vi er tross alt forskjellige og har vår unike personlighet.

''Hvorfor eventuelle misfornøyde klienter "ikke bare bytter", vitner om en noe mangelfull forståelse for situasjonen disse befinner seg i. Mange av dem har antagelig store traumer og/eller sorg, og kamp med advokater er ikke nødvendigvis det de har krefter til å prioritere.

Det å bytte advokat kan være vanskelig og slitsomt nok for personer som ikke er i denne ekstreme situasjonen som hennes klienter er.'' Mulig jeg tolket det feil men jeg leste ut av det som ble skrevet at noen var misfornøyde med selve jobben hun gjorde, da er det som jeg skrev fullt mulig å bytte advokat. Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke forstår at det er vanskelig, det antok jeg var unødvendig å nevne, men det er faktisk en reell mulighet man har, krise eller ikke krise og spesielt viktig dersom man føler at personen faktisk ikke gjør jobben sin i en så viktig sak som dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...