Gå til innhold

FB - liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg skriver på FB at han har symptomer på mulig tilbakefall av kreftsykdom.

9 personer liker !?

Bella Dotte
Skrevet

Det er litt rart, ja, men det er vanskelig at det ikke finnes noen "sympati"-knapp.

Skrevet

Ja, det blir jo litt feil. Jeg synes igrunnen man ikke skal skrive slike triste og uventede ting på facebook. Jeg fikk vite at tanta mi var død på facebook før noen ringte og sa det og synes det var unødvendig.

Skrevet

Det blir jo litt feil siden knappen heter "liker", men den brukes like mye for å vise at "jeg har sett innlegget ditt"...

Skrevet

Har lagt merke til tilsvarende..Tror som de andre at mange bruker det som sympati/har sett innlegget ditt, i stedet for å mene at de direkte liker..;)

Selv velger jeg aldri liker på triste opdateringer, men skriver kommentar istedet.

Tvilstillfeller er linking til ikke direkte muntre kronikker og denslags, der jeg selvsagt ikke nødvendigvis liker innholdet (som insatte blir behandlet som dritt, politiet i USA skyter uskyldige, rent for eksempel), for å vise at jeg er enig med forfatter, synes det er en bra artikkel, eller liker at fb-venn poster om en viktig sak. Jeg har sett i etterkant at sånt kan se rart ut det også..;)

Gjest mener jeg
Skrevet

Ja, det blir jo litt feil. Jeg synes igrunnen man ikke skal skrive slike triste og uventede ting på facebook. Jeg fikk vite at tanta mi var død på facebook før noen ringte og sa det og synes det var unødvendig.

Jeg synes det er greit å få med seg slike ting også på FB.

Savner feks et felles sted for dødsannoner.

Dødsannoner står kun i lokalavisen, og abonerer man ikke på den, går man glipp av info om fesk at folk i fjernere omgangskrets som døde.

Gjest mener jeg
Skrevet

Dødsannoner står kun i lokalavisen, og abonerer man ikke på den, går man glipp av info om fesk at folk i fjernere omgangskrets som døde.

uff, ble noen ordleifer der...

Gjest syns det er greit
Skrevet

Enig med damen under. Syns det er helt greit å få vite triste ting på FB. Ellers får man ofe ikke vite det før lang tid i etterkant.

Og om man ikke er nærmere enn at man får vite det på FB, så er det jo greit at man i det hele tatt får info.

Skrevet

Nå var ikke det fjern omgangskrets, det var tanta mi. Og jeg fikk telefon om dødsfallet noen timer etterpå av kusina mi som ikke var særlig glad for at dattera hadde lagt det ut på facebook før hun fikk ringt.

Jeg synes ikke man skal legge ut slike ting før de nærmeste er klar over det.

Skrevet

Da min eldste bror skrev at søsteren vår var gått bort, var det ei som trykte liker.

I en sykdomsperiode oppdaterte min mor statusen sin som statusrapport fra sykehuset. Den statusen som sa at dattera hennes ennå ikke var våknet fra koma, og trolig måtte legges i respirator, fikk en haug med støtteerklæringer... og ca 17 liker. Jeg kan skjønne at noen bruker den knappen som et "jeg har sett innlegget ditt", men det går an å tenke litt på egenhånd.

Skrevet

''Jeg synes det er greit å få med seg slike ting også på FB. Savner feks et felles sted for dødsannoner.

Dødsannoner står kun i lokalavisen, og abonerer man ikke på den, går man glipp av info om fesk at folk i fjernere omgangskrets som døde. – mener jeg''

Virkelig? Om man er avhengig av FB for å få vite at "folk i fjernere omgangskrets" døde, er kanskje ikke denne informasjonen presserende? Den dagen realsjonen ift denne omgangskretsen blir nærere, får du antakelig nok informasjon om aktuelle dødsfall..

Skrevet

Nå var ikke det fjern omgangskrets, det var tanta mi. Og jeg fikk telefon om dødsfallet noen timer etterpå av kusina mi som ikke var særlig glad for at dattera hadde lagt det ut på facebook før hun fikk ringt.

''Jeg synes ikke man skal legge ut slike ting før de nærmeste er klar over det.''

Hjertens enig! Det burde være unødvendig å i det heile tatt skrive det du gjør. Dessverre er det ikke et enkelttilfelle, jeg blir skikkelig opprørt hver gang jeg hører om tilsvarende tilfeller :-/

Skrevet

Enig med damen under. Syns det er helt greit å få vite triste ting på FB. Ellers får man ofe ikke vite det før lang tid i etterkant.

Og om man ikke er nærmere enn at man får vite det på FB, så er det jo greit at man i det hele tatt får info.

Hadde du synes det var greit hvis det var en av foreldrene dine også? At det sto på facebook uten at den gjenlevende hadde ringt deg?

Skrevet

Da min eldste bror skrev at søsteren vår var gått bort, var det ei som trykte liker.

I en sykdomsperiode oppdaterte min mor statusen sin som statusrapport fra sykehuset. Den statusen som sa at dattera hennes ennå ikke var våknet fra koma, og trolig måtte legges i respirator, fikk en haug med støtteerklæringer... og ca 17 liker. Jeg kan skjønne at noen bruker den knappen som et "jeg har sett innlegget ditt", men det går an å tenke litt på egenhånd.

''Jeg kan skjønne at noen bruker den knappen som et "jeg har sett innlegget ditt", men det går an å tenke litt på egenhånd.''

Godt oppsummert.

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg er enig i at man skal vente med informasjonen, for all del. Famile/venner/kollegaer må selvsakt informeres først på en ordentlig måte.

Men jeg er ikke enig i at man skal la være å skrive om at folk er døde og triste ting.

Gjest germinate
Skrevet

Det blir jo litt feil siden knappen heter "liker", men den brukes like mye for å vise at "jeg har sett innlegget ditt"...

I mine øyne hadde det vært bedre å bruke "liker ikke" knappen..?

Gjest annlovinda
Skrevet

I mine øyne hadde det vært bedre å bruke "liker ikke" knappen..?

Enig i at det burde være en liker ikke knapp der. Men det er det dessverre ikke.

Og tror som det blir sagt her at mange trykker liker for å vise at de har sett dette - ikke at de LIKER den beskjeden de leste. Selv trykker jeg ikke liker på slike ting

Skrevet

FB mangler en "trist", "støtte" eller "liker ikke" knapp. Da blir det liker isf. Det er sikkert ment som støtte, men blir galt allikevel.

Gjest germinate
Skrevet

Enig i at det burde være en liker ikke knapp der. Men det er det dessverre ikke.

Og tror som det blir sagt her at mange trykker liker for å vise at de har sett dette - ikke at de LIKER den beskjeden de leste. Selv trykker jeg ikke liker på slike ting

Jeg har ikke forsøkt det selv, men når jeg har trykket "liker", så har det kommet opp "liker ikke" som jeg tydeligvis også kan trykke? Jeg bruker FB så lite og sjelden at jeg ikke er helt inne på det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...