Gå til innhold

Sår

Anbefalte innlegg

Gjest engstelighet
Skrevet

Sår under et kne hos 12 åring, stort nesten som en femtiøring, dypt og har hatt puss i seg. Falt på asfalten for noen uker siden.

Såret ser grodd ut nå, har sluttet å væske. MEN det er likevel fremdeles rødt og er forhøyet, ca 2-3 mm der hvor såret var. Er det normalt i sårtilhelingen?

Håper noen har erfaring med dette og som kan fortelle meg om dette er normalt.

Gjest engstelighet
Skrevet

Er det ingen som har erfaring med dette?

Skrevet

''Såret ser grodd ut nå, har sluttet å væske. MEN det er likevel fremdeles rødt og er forhøyet, ca 2-3 mm der hvor såret var. Er det normalt i sårtilhelingen?''

Det høres høyst normalt ut! Det verste som kan skje er at det blir et lite arr - ingen grunn til bekymring :)

Gjest engstelighet
Skrevet

''Såret ser grodd ut nå, har sluttet å væske. MEN det er likevel fremdeles rødt og er forhøyet, ca 2-3 mm der hvor såret var. Er det normalt i sårtilhelingen?''

Det høres høyst normalt ut! Det verste som kan skje er at det blir et lite arr - ingen grunn til bekymring :)

Tusen takk!!

Var veldig bekymret for den opphøyningen. Godt å lese at det var normalt.

Skrevet

Tusen takk!!

Var veldig bekymret for den opphøyningen. Godt å lese at det var normalt.

Bare hyggelig :) Ville ikke svart deg om jeg ikke var veldig sikker, og jeg har laaang erfaring fra "sårbransjen"...

Dette går fint :-)

Gjest engstelighet
Skrevet

Bare hyggelig :) Ville ikke svart deg om jeg ikke var veldig sikker, og jeg har laaang erfaring fra "sårbransjen"...

Godt å lese at du jobber i "sårbransjen". Din sikkerhet i svaret fikk meg også til å tenke at du sikkert var en person som hadde greie på dette :-) Igjen tusen takk!

Gjest engstelighet
Skrevet

Såret begynte å væske litt igjen da han hadde satt seg på huk i en anledning. Såret er fremdeles lyst rødt og oppoverbøyd noen mm. Litt åpent på ene siden, der det væsket. Har hatt på duoderm et par dager. Tror heevelsen har gått litt ned. Vet du om dupderm er bra i sårets prosess nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...