Gå til innhold

Avmineralisert eller destillert vann til dampstr

Anbefalte innlegg

Gjest Dampstrykejernet
Skrevet

For å unngå en kjedelig renseprossess en gang pr måned ser det ut som jeg bør ha avmineralisert eller destillert vann på dampstrykemaskinen min. Må jeg kjøpe på Biltema til kr 44 for 4 liter eller kan jeg ordne det selv, ved koking og tilsetting av et eller annet? Ikke noe kjemigeni jeg, og har lest litt på nettet, men bare blitt forvirret. Noen som kan oppklare saken?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Siden det er det samme om du bruker avmineralisert eller destillert vann,kan du jo bare koke det,men er noe usikker.De færreste har vel destilleringsapparat i dag som det er såpass "billig" å smugle spriten ferdig.Å lage sats og lage spriten selv er vel ikke "moderne" lenger?

Å betale 11 kr per liter er vel ikke så dyrt?

Stikk innom nærmeste bensinstasjon og sjekk jvor mye "batterivann" koster.Se på etiketten om det også kan brukes til dampjern.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Batterivann-361767/

4 liter blir jo billigst.Hvordan vet du at du har kalkholdig vann?

Skrevet

Siden det er det samme om du bruker avmineralisert eller destillert vann,kan du jo bare koke det,men er noe usikker.De færreste har vel destilleringsapparat i dag som det er såpass "billig" å smugle spriten ferdig.Å lage sats og lage spriten selv er vel ikke "moderne" lenger?

Å betale 11 kr per liter er vel ikke så dyrt?

Stikk innom nærmeste bensinstasjon og sjekk jvor mye "batterivann" koster.Se på etiketten om det også kan brukes til dampjern.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Batterivann-361767/

4 liter blir jo billigst.Hvordan vet du at du har kalkholdig vann?

det er vel mer kalken enn bakteriene som er problemet.

Skrevet

Vannet fra kondenssamleren i tørketrommelen er destilert vann. Det sto i hvert fall i bruksanvisningen til min tørketrommel. Men jeg tror du bør sile det gjennom et kaffefilter først. Selv bruker jeg vanlig vann, passer bare på å tømme strykejernet for hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...