Gjest Elibazeth Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei. Kvinne på 43 år. Har vært plaget med ekstrasystoler på hjertet i 3 år nå Har vært til 24-timers ekg test 2 ganger, deretter hos hjertespesialist og ultralyd. Har ikke tatt ekg med sykkelbelastning. Registrert 1600 ekstraslag pr døgn, noe han mente var innenfor normalen. Prøvde å fortelle legen at jeg var inne i en god periode under disse testene, og ikke engang hadde kjent disse. Nå, et år senere er det verre enn noen gang. Har konstant ubehag. Søvnløse netter fordi under innsovning, bråvåkner jeg av enslags "karusellfølelse" i magen, og gisper etter luft.Dette resulterer i at jeg faktisk har begynt å bruke sovetabeletten imovane. Jeg kjenner pulsen fortsatt er ujevn, men jeg får tross alt sove, og slipper de fryktelige oppvåkningene. Det er ikke angst! De siste 2 månedene har ekstraslagene vært nesten helt jevne. Dvs: slår 2 slag, det tredje bare en vag skjelving, 2 slag og det 3 en vag skjelving og sånn holder det på.Dette pågår hver dag, nesten konstant, og er ubeskrivelig ubehagelig og livsreduserende.Har prøvd både zelozok, og verakard uten hell.Må også få sagt at min far døde av hjerneblødning 46 år gammel, og min mor fikk hjerneblødning 63 år gammel. Hun er invalid. Jeg trener mye.Vet jo heller ikke om det er lurt! sykler 3-4 ganger pr uke. Under trening er jeg i flott form, og ca en time etterpå. Men etter denne timen begynner det på igjen for fullt, og varer til 5-6 tiden om morgenen.Sovner sjelden før uten sovemedisin pga av hjertet. Jeg er ellers frisk,172 cm høy og 62 kg, tatt blodprøver som er bra. Alt er egentlig bra utfra legene, men jeg orker ikke mer! Press i brystet som stråler opp i hals, nakke og tannkjøtt. Får aldri forklart meg så grundig som dette på legekontoret, for jeg sitter med en følelse av at de lytter halvveis og har dårlig tid, selv om jeg er SJELDEN hos lege. Føler litt på at jeg må være obs med mine dårlige gener i nær familie, men er overhode ikke noe legesentersliter! Snarere tvert mot. Hva er galt med meg? Noe kan vel gjøres?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381214-konstante-regelmessige-ekstrasystoler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billo Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Du burde få sjekket stoffskiftet ditt om det ikke er gjort. Har du forsøkt magnesiumtilskudd mot dette? Drikke kaldt vann på styrten kan også hjelpe, men det kommer gjerne tilbake etter en stund. Føler virkelig med deg da dette er både ubehagelig, skremmende og ikke minst slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381214-konstante-regelmessige-ekstrasystoler/#findComment-3358948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billo Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Du bør også få sjekket om du kan ha jernmangel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381214-konstante-regelmessige-ekstrasystoler/#findComment-3358952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Du fortjener absolutt å bli tatt på alvor for dine plager og det er kjent sak at uregelmessige hjerteslag kan være vanskelig å "fange" selv med lang tids registrering. Jeg oppfatter at du er bekymret fordi dine foreldre fikk hjerneblødning tidlig, men det er så vidt jeg kjenner til ikke økt risiko for hjerneblødning hvis man har uregelmessig hjerte. Høyt blodtrykk er derimot en kjent risikofaktor for hjerneblødning. Noen kan ha nytte av magnesium tilskudd mot uregelmessige hjerteslag, for eksempel 200 mg x 2 eller 300 mg som kveldsdose. Jeg vil oppfordre deg til å fortsette å trene og du skriver selv at du har det bra mens du trener. Til slutt vil jeg anbefale deg å ta et nytt langtids EKG siden du er inne i en dårlig fase, enten 24 timer eller 7 dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381214-konstante-regelmessige-ekstrasystoler/#findComment-3359138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.