Gjest snartmamma? Skrevet 4. november 2001 Skrevet 4. november 2001 Hei! Min partner & jeg prøverå bli gravide, har forsøkt i noen måneder uten resultat. Frustrerende... Jeg lurer på om det finnes "fruktbarhetsfremmende" midler - naturmedisin av noe slag - som kan hjelpe oss? Er interessert i alt som kan hjelpe! Takker på forhånd for svar! 0 Siter
Gjest Pathos Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 Mange har fått hjelp av akupunktur, soneterapi eller homeopati, eller en mix av disse. Lykke til. 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. november 2001 Skrevet 12. november 2001 Fruktbarhet og livsstil I noen tilfeller finner man ikke noen sikker årsak til nedsatt fruktbarhet og det kan være gunstig med en egeninnsats. For det første lønner det seg å være forsiktig med bruk av rusmidler og stimulanser. Det gjelder alkohol, cannabisstoffer, tobakk og kaffe. Når det gjelder kaffe bør man i stedet bruke grønn te. Fra dyreforsøk vet vi at tilstrekkelig tilførsel av vitamin E er viktig og dette finnes i nøtter, mandler og ferske planteoljer. Vitamin C er også viktig for normal sædkvalitet og dagsinntaket bør være minst 400 mg. Frukt og grønt inneholder vitamin C sammen med en rekke andre helsefremmende stoffer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.