Gå til innhold

Tørketrommel uten filter

Anbefalte innlegg

Gjest Tørkel

Min forrige tørketrømmel hadde en filter beholder i døråpningen som jeg måtte tømme regelmessig for at trommelen skulle fungere optimalt og for å unngå brann. Min nye tørketrommel har derimot ikke en sånn filterpose.

Lurer derfor hvor alt støvet skilles ut? I tøyet? I sluken??

Andre som har tørketrommel uten filter og som er fornøyde?

Jeg er skeptisk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381256-t%C3%B8rketrommel-uten-filter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tørkel

Med all respekt mot å bli kalt uhøflig, så er jeg helt sikker på at din nye tørketrommel ble levert sammens med en bruksanvisning.

Ta en titt der du :-) Av egen erfaring, så er der ofte "tips" som en aldri har tenkt på.

Kjøpt den brukt ;)

Og har ikke lengre så god mulighet for å kontakte selgeren.

Håpte noen andre hadde erfaring med denne type tørketrommel løsning og kunne svare på dette, men tydeligvis ikke..

Jeg har aldri hørt om tørketromler uten lofilter. Det er jo viktig for og samle opp div., slik at det ikke kommer inn i trommelen. Et raskt søk på Google viser bare resultater som "ikke bruk trommelen uten lofilter, og heller ikke hvis filteret er skadet".

Er du sikker på at filteret ikke har blitt borte, eller ligger igjen hos selger? Du ser vel om det er noe som mangler i fronten der?

Gjest Hulderen

Kjøpt den brukt ;)

Og har ikke lengre så god mulighet for å kontakte selgeren.

Håpte noen andre hadde erfaring med denne type tørketrommel løsning og kunne svare på dette, men tydeligvis ikke..

Joda, det er noen med slik erfaring ;-)

Men det er 15 år siden dn sluttet å virke, så jeg håpte du skulle få svar fra noen med slik tørketrommel i dag. På min gikk loet delvis ut i sluket, delvis ble det ijen i klærne. Jeg merket aldri noe til loingen og det var ikke det som gjorde at maskinen gikk i stykker.

Men det er 15 år siden dn sluttet å virke, så jeg håpte du skulle få svar fra noen med slik tørketrommel i dag. På min gikk loet delvis ut i sluket, delvis ble det ijen i klærne. Jeg merket aldri noe til loingen og det var ikke det som gjorde at maskinen gikk i stykker.

''På min gikk loet delvis ut i sluket, delvis ble det ijen i klærne.''

Merkelig system:-) Jeg har kondenstørketrommel, som ikke er koplet til sluk. Den har vanlig lofilter mellom døra og trommelen. Og så har den et slik filter i bunnen, som det også samler seg lo på og i, og som må rengjøres regelmessig.

Annonse

Gjest Hulderen

''På min gikk loet delvis ut i sluket, delvis ble det ijen i klærne.''

Merkelig system:-) Jeg har kondenstørketrommel, som ikke er koplet til sluk. Den har vanlig lofilter mellom døra og trommelen. Og så har den et slik filter i bunnen, som det også samler seg lo på og i, og som må rengjøres regelmessig.

Sånn som du beskriver er det på den tørketrommelen jeg har nå også. Det med at kondensvannet gikk rett i sluket savner jeg. Det var veldig praktisk å slippe å tømme en kondensbeholder.

Gjest Soviro

Takk for svar! Da var det som jeg trodde :)

Satser på jeg har den noen år da uten at sluken blir tett og klærne blir for støvete og "loete" ;)

Gjest Tørkel

Soviro = Tørkel B-)

Sånn som du beskriver er det på den tørketrommelen jeg har nå også. Det med at kondensvannet gikk rett i sluket savner jeg. Det var veldig praktisk å slippe å tømme en kondensbeholder.

Ja, det er jo mer lettvint. Men min trommel står i et rom uten sluk, så da må man bare tømme. Det er jo ikke så mye jobb da. I hvert fall ikke for meg som bruker vaskemaskin/trommel stort sett bare i helgene. Det som kan være litt tiltak er og ta for seg det nederste filteret -(kondensatoren?) Lett og glemme også:-)

Nei den er bare 6 år gammel!

OK. Jeg trodde det var snakk om et litt "gammeldags system" uten lofilter, i og med at Hulderen sier at det er 15 år siden hennes gikk i stykker.

Har bare all respekt for eldre elektriske artikler mht brannfare. Men da går det sikkert greit :-)

Annonse

Gjest Hulderen

Ja, det er jo mer lettvint. Men min trommel står i et rom uten sluk, så da må man bare tømme. Det er jo ikke så mye jobb da. I hvert fall ikke for meg som bruker vaskemaskin/trommel stort sett bare i helgene. Det som kan være litt tiltak er og ta for seg det nederste filteret -(kondensatoren?) Lett og glemme også:-)

Jeg ser fordelen med at den kan stå i rom uten sluk, selv om jeg ikke har det beovet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...