Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Opplever til tider det samme med mine på 7 og 10. De er vant til høy fart hele tida og blir rastløse når det ikke skjer noe. Her er aldri tv, data og andre elektroniske dippedutter alternativer i hverdagen. Om de har dette å ty til så kjeder de seg konstant. Skulle de kunne valgt TV når de kjeder seg så ville de vel sittet der store deler av dagen ;-)

Mine har fri hele sommeren og rekker derfor å kjede seg en hel del. vi gjør mye sammen men jeg forlanger at de aktiviserer seg selv også. Og jeg synest at de blir langt flinkere utover sommeren, når de opplever at jeg ikke hjelper dem i gang og finner på ting hele tiden.

Gjør som noen andre her sier, send dem ut og ønske velkommen inn til lunch om tre timer ;-)

Sånn litt mere tanker rundt hva vi gjør med barna våre :

http://www.p4.no/story.aspx?id=473224

Det er nok utenfor tvil at noen få barn trenger medisinsk hjelp til å sove, men disse er i et særdeles fåtall.

Mitt inntrykk er at de fleste barn som ikke sovner enten er overtrøtte og/eller under- eller overstimulerte.

Og alle disse grunnene er det foreldrene som kan til :)

Faste og tydelige kveldsrutiner fra barnet er lite er noe jeg har stor tro på. At livet ikke skal endres når man får barn - det forstår jeg ikke.

Vi som foreldre må være tydelige på at det er vi som vet hva som er best for barna, og veilede dem med stødig hånd. Så det så :)

Hele artikkelen trengs ikke leses, men gjerne fra "Rosenquist stopper opp".

http://ipad.dagbladet.no/2012/06/22/magasinet/breivik/rettspsykiatri/randi_rosenqvist/barn/22240279/

Jeg vil slettes ikke generalisere, for vi er heldigvis alle forskjellige.

Alle barn kan ha liten tiltakslyst til tider. Dette kjenner jeg igjen fra egne barn.

Og kansje spesielt om sommeren, når det er varmt, og alle har "ferie"

Selvsagt trenger også barn "downtime". Men det er jo måte på :) Og når slike perioder fører til krangling og surving, da er det på tide å finne på noe :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...